Skocz do zawartości
  • 0
latsky

OLED65C9 Niejednorodności tła??

Pytanie

Witajcie,

Ostatnio na moim nowym TV zauważyłem pionowe i poziome linie, które są prostokątami. Widoczne tylko na szarych scenach.
Zgłosiłem to jako usterkę do LG i dostałem następującą odpowiedź:

" Po zapoznaniu się z przesłaną dokumentacją zdjęciową uprzejmie informujemy, iż przedmiotowy telewizor OLED65C9PLA jest sprawny techniczne i nie wykazuje nieprawidłowości w działaniu wynikających z wystąpienia wady tkwiącej w sprzedanym urządzeniu. Pragnę wyjaśnić, iż zjawisko niejednorodności tła jest związane z procesem sterowania diodami organicznymi tworzącymi obraz w przedmiotowym telewizorze. Objaw ten nie wpływa na jakość i niezawodność działania produktu. "

Zgadzacie się z tym?
Moim zdaniem pasy wyglądają jak "wypalone".

Proszę o opinię, bo nie wiem czy walczyć dalej z LG czy odpuścić.

20190724_220737.jpg

20190816_205132.jpg

20190816_205136.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pierwszy to

czas 1:40

Drugi to kadr z filmu z pendrive podpiętego do TV Captive.State.2019.Internal.HDR.2160p.WEB.H265-DEFLATE czas 35:25

Czy źródło i materiał mają znaczenie? Moim zdaniem to jest wada matrycy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kolego ja bym puścił 1 godzinne czyszczenie matryc, jeśli to nie zniknie to są to wypalenia a LG leci w kule...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety czyszczenie pikseli nic nie daje. 
Moim zdaniem również wygląda to na wypalone. Gdyby to były niejednorodności doświetlenia to wyglądałoby to tak jak poniżej i wtedy bym nie miał zastrzeżeń.

Niejednolite podświetlenie.JPG

Edytowane przez latsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeśli robiłeś już godzinę czyszczenia i tak to wygląda jak na pierwszym zdjęciu to "udało ci się" wypalić tv z nowej serii 9 :(

Musisz być asertywny w stosunku do LG bo ich odpowiedź jest nieprawdziwa i wprowadzająca Ciebie w błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Podejrzewam, że LG chce uniknąć kolejnej naprawy/wymiany matrycy ponieważ jest to już moja trzecia reklamacja. Sam jestem zażenowany jakością tak drogich telewizorów. Natomiast do tej pory byłem zadowolony z realizacji reklamacji.

Cała historia jest taka:

Kupiłem OLED65B8 w 27.12.2018. Po 5 miesiącach pojawił się czarny pasek około 1 cm przy lewej krawędzi. Zareklamowałem - dostałem nową matrycę.
Niecałe 2 tygodnie później na nowej matrycy pojawił się biały piksel. Zareklamowałem - dostałem nowy TV - OLED65C9 - z czego się bardzo cieszyłem😀
TV dostałem 11 lipca, a po 2-3 tygodniach zauważyłem te wypalenia. Telewizor był bardzo mało używany. Oglądam około 1,5h dziennie. Więc prawdopodobnie ta wada występowała od początku. Telewizora nie sprawdziłem przy wymianie, bo serwisant powiedział, że jak coś będzie nie tak to znów zgłoszę reklamację...

Wracając do tematu. Odpowiedziałem właśnie do LG, że nie zgadzam się z ich decyzją i proszę o ponowną weryfikację lub wysłanie do mnie serwisanta skoro nie widzą tego na zdjęciach.
Załączyłem im zdjęcia "niejednorodnego podświetlania" i moich wypalonych linii.

Dam znać jak dostanę odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kolego masz olbrzymiego pecha, mówię to z perspektywy osoby, która od 2,5 roku użytkuje jeden TV oled 65E6 i nie miała z nim nigdy problemów. 

Nie trać wiary, lg robi również Tv, sam wymieniam 65E6 na 77c9 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeszcze radze sprawdzić na jednolitym kolorze czerwonym, albo żółtym  ale już na szarości widać ze to wypalenia, tylko ską się wzięły po tak krótkim czasie? może ten TV jeszcze przed sprzedażą stał gdzieś i był użytkowany! na czerwonym albo zółtym te pasy jak będą to na 100% wypalenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Też jestem zaskoczony bo na tabliczce znamionowej data produkcji to czerwiec 2019. Ja dostałem go 11 lipca więc raczej nie powinien być wcześniej używany.
Sprawdzę po powrocie do domu na czerwonej i żółtej planszy.

Póki co LG odpisało mi, żebym wykonał 5 razy godzinne oczyszczanie pikseli w odstępach co 2 godziny.
W sobotę od rana się tym zajmę bo trzeba będzie poświęcić 10 godzin. Dam znać jaki będzie efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W jakich warunkach sprawdzałeś że takie efekty są ?  Jakie miałeś /masz ustawienia tv gdy to sprawdzałeś ( tryb , podświetlenie , jasność itd ... )  ? Materiał ten co podałeś leciał z youtube ?

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak jak pisałem wyżej jedno to Youtube w 4K. Drugie to film 4K HDR.
Youtube na ustawieniach:

Oszczędzanie energii: Wył.
Tryb komfortowy dla oczu: Wył.
AI Picture: Wył.

Ekspert ciemnie pomieszczenie

OLED LIGHT: 50
Contrast: 90
Brightness: 50
Sharpness: 0
Color: 50
Tint: 0

Expert Controls menu:
Dynamic Contrast, Super Resolution, Color Filter: All Off
Color Gamut: Auto
Gamma: 2.2
White Balance: Warm 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja uważam że powinieneś zapytać w serwisie zewnętrznym, skoro LG woli unikać tematu bo to jest ich produkt. Na przekrój ktoś inny będzie wolał skierować produkt na serwis by zarobić i dzięki temu dowiesz się więcej pod kątem merytorycznym. Zdobędziesz wiedzę niezbędną do rozwiązania problemu. Możesz po prostu poprosić o poradę fachowca z konkurencji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 21.08.2019 o 09:37, wiesio napisał:

Jeszcze radze sprawdzić na jednolitym kolorze czerwonym, albo żółtym  ale już na szarości widać ze to wypalenia, tylko ską się wzięły po tak krótkim czasie? może ten TV jeszcze przed sprzedażą stał gdzieś i był użytkowany! na czerwonym albo zółtym te pasy jak będą to na 100% wypalenia

Wiesio sprawdzałem na wszystkich kolorach i nie jestem w stanie tego zauważyć. Widoczne tylko na szarym. Po weekendzie dam znać czy system pięciokrotnego odświeżania pikseli co dwie godziny dał jakiś efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, latsky napisał:

Wiesio sprawdzałem na wszystkich kolorach i nie jestem w stanie tego zauważyć. Widoczne tylko na szarym. Po weekendzie dam znać czy system pięciokrotnego odświeżania pikseli co dwie godziny dał jakiś efekt.

Jeżeli na jednolitych kolorach czerwonym i żółtym tego nie widać to nie są to wypalenia a raczej jakaś wada matrycy, radze podchodzić do sprawy spokojnie, sygnalizować w serwisie i czekać ze spokojem co się będzie działo z obrazem dalej, jeżeli nie ma to wpływu na normalne oglądanie TV to spokojnie bo gwarancja jeszcze długo potrwa i pod żadnym pozorem nie dawać TV do innego serwisu bo LG na pewno to zakwestionuje i utrata gwarancji pewna!

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W takim wypadku to faktycznie lepiej za rok zareklamować np. z powodu wypalenia paska TVN24. Słyszałem, że takie "wady" pojawiające się poprzez złe użytkowanie są rozpatrywane pozytywnie. Natomiast mój przypadek, gdzie wada nie jest z mojej winy nie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W weekend wykonałem odświeżanie pikseli, które łącznie robiłem 10 godzin (5x co 2 godziny) niestety nie dało to żadnego efektu. Moim zdaniem to jakaś wada matrycy, tylko dlaczego taka matryca przeszła kontrolę jakości i trafiła do sprzedaży?
No cóż prawdopodobnie muszę się przyzwyczaić do tych linii i ciemnych okręgów na górze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
7 godzin temu, latsky napisał:

dlaczego taka matryca przeszła kontrolę jakości i trafiła do sprzedaży?

Ona nie trafila do sprzedazy, poszla do obiegu serwisowego ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Postanowiłem napisać jak kończy się ta sprawa, w razie gdyby ktoś miał podobny problem.

Po wysłaniu maila do LG, że czyszczenie matrycy ich metodą nic nie dało - zdecydowali wysłać do mnie serwisanta, żeby to sprawdził.
Serwisant kiedy to zobaczył sam był w szoku. Jasne pasy widoczne były nie tylko na 5% szarości ale nawet na 30%(dalej nie sprawdzaliśmy).
Zrobił zdjęcia i miałem czekać na kontakt.
Ostatecznie dostałem informację z serwisu, że LG postanowiło po raz kolejny wymienić mi telewizor na nowy(taki sam jak otrzymałem poprzednio czyli C9). 

Mam nadzieję, że mój pech z OLEDem się skończył i po wymianie matrycy w B8, a następnie dwóch wymianach telewizora na nowy C9 będę mógł się cieszyć przyjemnością oglądania.
Ostatecznie jestem zadowolony ponieważ otrzymałem najnowszy model telewizora, który na prawdę jest lepszy od poprzednika.

Gdybym miał ponownie kupić TV to dopłaciłbym do wersji C(choć aktualnie różnica cenowa jest niewielka).

 

Wniosek jest taki, że zawsze należy walczyć do końca w sprawach reklamacji. Producenci często próbują początkowo "zlać" klienta, a nóż się uda. Ja postanowiłem nie odpuszczać i dostanę nowy TV z nową 2 letnią gwarancją. 😏

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...