Skocz do zawartości
Gmeru

Telewizor dla każdego? Philips Performance PUS7304 / PUS7334. Pierwsze wrażenia!

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.11.2019 o 19:07, Gmeru napisał:

Co chcesz wiedzieć? Pytaj ;D O tym tv wiemy wszystko 😜

Witam,

w modelu 58PUS7304 w fabrycznych ustawieniach trybów "Dolby Vision Jasny"; "Dolby Vision Ciemny"; "HDR Jaskrawy" - pojawiają się różne ustawienia Natural Motion.

Zauważyłem że w trybie "HDR Jaskrawy", Natural Motion jest ustawiony na Płynny, natomiast w trybie "Dolby Vision Jaskrawy", jest ustawiony na Standard. Zauważyłem też, że próba zwiększenia Natural Motion z poziomu Standard do Płynny, skutkuje problemami z płynnością obrazu:

- pojawiają się pojedyncze nieoczekiwanie drgnięcia obrazu,

- zdarza się że obraz w trakcie szybkiego ruchu rozwarstwia się, gubiąc całe  fragmenty obrazu.

Takie zachowanie Natural Motion w trybie Dolby Vision według mojej oceny jest spowodowane zbyt dużym obciążeniem procesora. Skutki obciążenia procesora widać w trybie Dolby Vision również po uruchomieniu menu telewizora - działa bardzo wolno i z dużymi opóźnieniami - 2- 3 sekundy po naciśnięciu przycisku pilota, co nie występuje w mniej wymagających trybach.

Moim zdaniem Poziom "Natural Motion - Płynny", jest bardziej korzystny dla obrazu, bowiem na poziomie Standard - o ile nie ma problemów z płynnością obrazu, to jednak cały czas są widoczne minimalne drgania, które są typowe dla Natural Motion ustawionym na Wyłączony,  z tą różnicą że są minimalne. 

Optymalnym rozwiązaniem jest włączenie Natural Motion na poziomie Standard, jednak dla purystów stabilnych obrazów w ruchu, do których ja się zaliczam, włączenie poziomu Płynny daje nieskazitelnie stabilny obraz w ruchu.

Tryb Dolby Vision to tylko jeden z trybów, w jakim uwidaczniają się niedoskonałości procesora Natural Motion. W trybie Ultra HD, wszystkie wymienione wyżej błędy odtwarzania ruchu również występują. 
Przykre jest widzieć, jak Natural Motion na poziomie Płynny, powoduje gubienie fragmentów skrzydeł lecącego ptaka na tle nieba, które to fragmenty skrzydeł starają się nadążyć za lecącym ptakiem.  

Czy zamierzacie poprawić  błędy odtwarzania ruchu w następnych aktualizacjach? 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.01.2020 o 12:02, Fenervil napisał:

Czy zamierzacie poprawić  błędy odtwarzania ruchu w następnych aktualizacjach? 

Takie pytania to kieruj do producenta raczej. Albo się nie fatyguj, bo odpowiedź jest oczywista. Skoro sam zauważyłeś że procek nie wyrabia ogarnąć upłynniacza w wyższych trybach to nie licz na jakąś poprawę. Takie rzeczy najtaniej poprawić montując w TV nowy, lepszy procek i być może w nowych modelach to zrobią. Twój już zawsze będzie działał tak jak teraz, bo optymalizacja oprogramowania to jest kosztowna i trudna kwestia, której jeżeli się nie pali producentowi pod nogami nie opłaca się robić. Szczególnie że w TP Vision nie pracują programiści ninja tworzący super kod, tylko jacyś hindusi z łapanki, którzy ledwo ogarniają podstawowe funkcje, bo cały czas są grube błędy w oprogramowaniu praktycznie wszystkich modeli Philipsa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.01.2020 o 09:07, efel napisał:

Takie pytania to kieruj do producenta raczej. Albo się nie fatyguj, bo odpowiedź jest oczywista. Skoro sam zauważyłeś że procek nie wyrabia ogarnąć upłynniacza w wyższych trybach to nie licz na jakąś poprawę. Takie rzeczy najtaniej poprawić montując w TV nowy, lepszy procek i być może w nowych modelach to zrobią. Twój już zawsze będzie działał tak jak teraz, bo optymalizacja oprogramowania to jest kosztowna i trudna kwestia, której jeżeli się nie pali producentowi pod nogami nie opłaca się robić. Szczególnie że w TP Vision nie pracują programiści ninja tworzący super kod, tylko jacyś hindusi z łapanki, którzy ledwo ogarniają podstawowe funkcje, bo cały czas są grube błędy w oprogramowaniu praktycznie wszystkich modeli Philipsa.

W TV z 2004 r. (seria 9) mam Natural Motion i nie pojawiają się tego typu artefakty jak gubienie fragmentów obrazu. W TV z 2011 r. (seria 7) Natural Motion nie ma już prawie żadnych wad. Teraz mam TV z 2019 (seria 7) Natural Motion generuje artefakty i rwie. Sprawdziłem dokładnie sprawę artefaktów w obrazie - Natural Motion ustawiony na Średni i Minimum i dalej na Wyłączony - przyczynia się do zanikania zniekształceń. Punktem wyjścia do oceny jest u mnie zawsze sygnał z Netflixa. 

W tym modelu z 2019 r. 58PUS7304 tryby HDR i Dolby Vision są rozjaśnione. Jasność ustawiona domyślnie na 50 skutkuje całkowitym brakiem czerni. Zejście z Jasnością do 42 naprawia obraz. [śledzę jakość telewizorów Philipsa od 1996 r.]

Edytowane przez Fenervil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.07.2019 o 15:57, Gmeru napisał:

Bo dokładnie tak jest. Jestem źródłem, mamy te tv w wersjach 43, 50 i 55 cali bo nad nimi pracujemy dla Philipsa i powinno tak być i na 99% tak będzie z matrycami przynajmniej na początku bo co będzie za rok to każda firma miała już takie przypadki, że matryca mogła się zmienić czasem ze względu właśnie na braki u producenta samych matryc. Co do porad mam za dużo wiadomości. Nie da rady ogarnąć sorry... na forum mamy już użytkownika, moje wrażenia znasz. Ciężko dodać coś więcej. Ten telewizor jeszcze się trochę zmieni do jesieni (ale tylko w stronę pozytywu) bo jak napisałem: pracujemy także nad poprawkami do niego różnych drobiazgów związanych z obrazem.

W tym modelu z 2019 r. 58PUS7304 tryby HDR i Dolby Vision są rozjaśnione.

Jasność ustawiona domyślnie na 50 skutkuje całkowitym brakiem czerni. Zejście z Jasnością do 42 naprawia obraz. Warto to naprawić, póki TV ma jeszcze wasze wsparcie.

W dniu 24.07.2019 o 14:12, Tomek230 napisał:

Ważna seria dla philipsa i hasło ten jedyny żenada to jest tylko chwyt marketingowy po to by ludzie go wzięli pawel973 nie jest do końca z niego zadowolony i nie działa mu wyświetlanie zdjęć  z telefonu ja chciałem kupić model43calowy ale się zdecydowałem go nie brać przez to że posiada matryce ips więc jest brak kontrastu 

dodam też że znalazłem test tego modelu i jest tak sobie zamieszczam link do testu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3598374.html redakcja hdtv nie podaję kiedy się za niego wezmą więc możecie poczytać test który wam zamieściłem

Czy jakiś producent telewizorów gwarantuje wsparcie dla softu / Android TV przez 2 - 5 - 10 lat ? Kiedy kończy się wsparcie dla produktu i jaka Dyrektywa UE to reguluje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Fenervil napisał:

W TV z 2004 r. (seria 9) mam Natural Motion i nie pojawiają się tego typu artefakty jak gubienie fragmentów obrazu. W TV z 2011 r. (seria 7) Natural Motion nie ma już prawie żadnych wad. Teraz mam TV z 2019 (seria 7) Natural Motion generuje artefakty i rwie. Sprawdziłem dokładnie sprawę artefaktów w obrazie - Natural Motion ustawiony na Średni i Minimum i dalej na Wyłączony - przyczynia się do zanikania zniekształceń. Punktem wyjścia do oceny jest u mnie zawsze sygnał z Netflixa. 

W 2014 roku chińskie konsorcjum TP Vision kupiło całkowite prawa do produkcji i sprzedaży telewizorów marki Philips. Przejęło wszystkie zasoby z tym związane, czyli technologię, fabryki, ludzi, znaki towarowe itp. Jak widzisz, kiedy TV Philipsa były produkowane przez holendrów wszystko działało dobrze, w momencie w którym przejęli to Chińczycy zaczęły się powolne zmiany, które doprowadziły do tego że telewizory w 2019 roku są dużo gorszej jakości niż 10 lat temu. Takie korpo zmiany najczęściej powodują to, że podczas projektowania nowych produktów inżynierowie mają coraz mniej do gadania, a władzę przejmują księgowi i dochodzi do tzw 'optymalizacji' kosztów, żeby spełnić cel założony przez Chińskiego właściciela: produkować tanio, sprzedawać dużo. Nie musieli się przejmować zdobyciem zaufania konsumentów, co zajmuje najczęściej lata i wymaga dobrej obsługi posprzedażowej i dostarczania produktów wysokiej jakości, bo zrobił to za nich wcześniej holenderski Philips. Teraz jesteśmy świadkiem spieniężania tej marki. Czy to się skończy jej upadkiem, czy utrzyma się na rynku zależy tak naprawdę od nas - ja w życiu nie kupię drugi raz telewizora Philips od TP Vision i każdemu to odradzam. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.12.2019 o 20:07, matqa napisał:

Mam 50pus7334, jestem zadowolony z zakupu ale mam inne pytanie. Co jakiś czas mimo wyłączonego tv, dysk USB rozkręca się w nocy i ewidentnie jest zczytywany. Dioda potrafi mnie obudzić w środku nocy. Czy ktoś ma podobnie? Czy Philips czyta mój dysk?

 Witam, na moim 43PUS7334 dzieje się to samo. potrafi się dysk włączać kilka razy w dzień i w nocy nawet na kilkanaście minut. Po ostatniej aktualizacji z grudnia chyba, miałem już kilka przypadków że całą noc mielił dysk twardy, dopiero wyjęcie wtyczki z prądu załatwiło sprawę, potrafi też walnąć reseta przy oglądaniu tv, youtuba czy netflixa, tak po prostu.  Podejrzewam że coś naprawili a coś zepsuli w aktualizacji. To mój trzeci i raczej ostatni philips. Poprzedni miałem 43PUS6401 i gdyby nie odklejające się podświetlenie (po perypetiach na rękojmi, praktycznie kilka dni po gwarancji dostałem zwrot całej kasy za tv) to pewnie bym do dzisiaj miał. Ogólnie 43PUS7334 jest dla mało wymagających, ktoś kto oczekuje ekstra obrazu i funkcjonalności androida to będzie zawiedziony. Mam wrażenie że na andku z PUS6401 dało się więcej wycisnąć, ten na PUS7334 staję się coraz bardziej ograniczony. Nawet po ostatniej aktualizacji zniknęła mi opcja z ustawień "uruchom ponownie system" (czy jakoś tak).

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do właścicieli  43 cali. Czy po ostatniej aktualizacji paruje się Wam pilot. Pojawia mi się komunikat ze pilot nie może zostać sparowany z telewizorem. Jaka może być tego przyczyna? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz ostatnią ? Ja miałem kiedyś taki problem ale chyba po poprzedniej.

Teraz mam TPM191E_R.001.002.173.004 z listopada 2019 i jest wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam najnowszą wersję i skoro wszystko mi fajnie działało na poprzedniej to niepotrzebnie aktualizowalem. Teraz mam komunikat o braku możliwości parowania pilota. 20200219_200447.thumb.jpg.78623621ba66ba33564d4d93a791f51a.jpg

20200219_195602.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualizowałem 8.12.2019r. i od tamtej pory żadnych problemów nie miałem.

Aktualne oprogramowanie pilota mam GVK1EH_B002FFv.06.01

Sprawdź i ewentualnie pobierz najnowsze. (pilota)

Edytowane przez pawel973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam wersję oprogramowania numer: TPM191E_R.001.001.114.005 czy jest sens aktualizować do najnowszej wersji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.02.2020 o 01:15, kewinpol napisał:

Witam, mam wersję oprogramowania numer: TPM191E_R.001.001.114.005 czy jest sens aktualizować do najnowszej wersji?

 

Podobno ostatnia wersja z najmniejszą ilością błędów to TPM191E _ R.001.001.114.002

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale panike siejecie. Ja mam najnowsze 173.004 i nic się złego nie dzieje, wszystko gra jak należy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum więc najpierw chciałbym się przywitać.

Mam mały problem z zakupionym około tygodnia temu TV Philips PUS7334, mianowicie w momencie zakupu dokupiłem w sklepie opcję ustawień optymalizacji obrazu dla powyższego modelu i na TV, oraz na płytach Blu-Ray te ustawienia są idealne. Problem jest z ustawieniami obrazu HDR/HDR10+ jest bardzo ciemny, ma ktoś jakieś rady co do ustawień płyt UHD 4K z HDR i HDR10+, oraz Dolby Vision ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 50 pus7334 i nie potrafię dobrać odpowiednich ustawień obrazu.

Macie jakieś sprawdzone w trybie gry i do oglądania?:)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, posiadam model 58pus7304 od dwóch miesięcy. Z tv jestem zadowolony, ale oglądając ostatnio jakiś polski film na netflixie, zauważyłem w niektórych scenach zielone zabarwienie niektórych elementów, takich jak ubrania, domy czy oczy. Da się to naprawić poprzez ustawienia czy  jest to wada mojego egzemplarza lub ten model tak ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kewinpol napisał:

Hej, posiadam model 58pus7304 od dwóch miesięcy. Z tv jestem zadowolony, ale oglądając ostatnio jakiś polski film na netflixie, zauważyłem w niektórych scenach zielone zabarwienie niektórych elementów, takich jak ubrania, domy czy oczy. Da się to naprawić poprzez ustawienia czy  jest to wada mojego egzemplarza lub ten model tak ma?

Posiadam 43PUS7334, z tego co zauważyłem to co film to inna kolorystyka. Pod każdy film na Netflixie trzeba by ustawiać oddzielnie parametry obrazu, tyczy to się również dźwięku. Ostatnio oglądałem pewien serial i obraz wpadał za bardzo w niebieski, a poprzedni inny serial oglądałem to było za żółto. Także rozrzut jakościowy pod tym względem jest spory i pod każdy film trzeba by mieć oddzielne ustawienia. W twoim przypadku może też tak jest, sprawdzałeś inne filmy, czy tylko na tym filmie tak masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.03.2020 o 16:09, Jedi-Master napisał:

Witam jestem nowy na forum więc najpierw chciałbym się przywitać.

Mam mały problem z zakupionym około tygodnia temu TV Philips PUS7334, mianowicie w momencie zakupu dokupiłem w sklepie opcję ustawień optymalizacji obrazu dla powyższego modelu i na TV, oraz na płytach Blu-Ray te ustawienia są idealne. Problem jest z ustawieniami obrazu HDR/HDR10+ jest bardzo ciemny, ma ktoś jakieś rady co do ustawień płyt UHD 4K z HDR i HDR10+, oraz Dolby Vision ?

Ustawienia fabryczne ale Jasność:42; Ostrość:0 Ruch: Płynny

 

1 godzinę temu, djrzz napisał:

Posiadam 43PUS7334, z tego co zauważyłem to co film to inna kolorystyka. Pod każdy film na Netflixie trzeba by ustawiać oddzielnie parametry obrazu, tyczy to się również dźwięku. Ostatnio oglądałem pewien serial i obraz wpadał za bardzo w niebieski, a poprzedni inny serial oglądałem to było za żółto. Także rozrzut jakościowy pod tym względem jest spory i pod każdy film trzeba by mieć oddzielne ustawienia. W twoim przypadku może też tak jest, sprawdzałeś inne filmy, czy tylko na tym filmie tak masz?

Wikingowie 4 sezon ma zielony obraz, brak czerni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Fenervil napisał:

Ustawienia fabryczne ale Jasność:42; Ostrość:0 Ruch: Płynny

 

Wikingowie 4 sezon ma zielony obraz, brak czerni.

Na szybko sprawdziłem na lapku i... już tutaj widzę denną kolorystykę. Raz za dużo wpada w zieleń, a raz w niebieski. Ostatnio dużo netflixa oglądam, pewnie nie tylko ja i stwierdzam że strasznie lecą po jakości. Jest ilość nie jakość.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli te zabarwienie w niektórych scenach w zieleń, to wina netflixa, nie ustawień czy matrycy? U mnie zielone zabarwienie było w dwóch różnych filmach na netflixie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kewinpol napisał:

Czyli te zabarwienie w niektórych scenach w zieleń, to wina netflixa, nie ustawień czy matrycy? U mnie zielone zabarwienie było w dwóch różnych filmach na netflixie. 

Napewno ogólnie ma znaczenie jakosc zastosowanych podzespolow w telewizorze, ale i netflix już na dzień dobry serwuje nam materiał kiepskiej jakości. Także jeśli materiał już na wstępie wymaga korekty, to wyświetlanie go na słabym sprzęcie potęguje efekt kiepskiej jakości. Proponuję z grupsza przejrzeć więcej materiału wideo i jeśli na większości przypadków będzie kiepsko to będzie duże prawdopodobieństwo że winny jest tv i trzeba będzie próbować jakoś ten obraz skalibrować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że filmy na netflix trzymają bardzo nie równy poziom jeżeli chodzi o jakość HD więc nie tylko u ciebie występuję ten problem. Netflix informował o tym że będzie zmniejszony bitrate ze względu na duże obciążenie serwerów. Nie tylko netflix zmniejszył jakość wyświetlanych filmów zrobił to także youtube. Co do ustawień matrycy stosuję ustawienia od tego pana:Ustawienia obrazu  i jestem bardzo zadowolony. Co do oprogramowania to jest lepiej niż miało to miejsce w sierpniu bo od tego czasu posiadam TV w swoim domu. System działa płynnie i jak na razie tylko raz telewizor się zawiesił i musiałem go wyłączyć z prądu żeby zaczął znów działać. Nadal występuje problem z trybem gry podczas gry na konsoli...  Po włączeniu konsoli nadal trzeba ręcznie przełączyć z trybu gry na tryb osobisty i z powrotem żeby się pozbyć zawyżonego inputlagu i tego durnego upłynniacza.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, haxu9 napisał:

Zauważyłem że filmy na netflix trzymają bardzo nie równy poziom jeżeli chodzi o jakość HD więc nie tylko u ciebie występuję ten problem. Netflix informował o tym że będzie zmniejszony bitrate ze względu na duże obciążenie serwerów. Nie tylko netflix zmniejszył jakość wyświetlanych filmów zrobił to także youtube. Co do ustawień matrycy stosuję ustawienia od tego pana:Ustawienia obrazu  i jestem bardzo zadowolony. Co do oprogramowania to jest lepiej niż miało to miejsce w sierpniu bo od tego czasu posiadam TV w swoim domu. System działa płynnie i jak na razie tylko raz telewizor się zawiesił i musiałem go wyłączyć z prądu żeby zaczął znów działać. Nadal występuje problem z trybem gry podczas gry na konsoli...  Po włączeniu konsoli nadal trzeba ręcznie przełączyć z trybu gry na tryb osobisty i z powrotem żeby się pozbyć zawyżonego inputlagu i tego durnego upłynniacza.

A jaką masz wersję oprogramowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...