Skocz do zawartości
Maciej Koper

Nasza kalibracja telewizorów dla Netflix | SkalibrujTV.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nasza kalibracja telewizorów dla Netflix | SkalibrujTV.pl

Tym razem w nieco innego roli aniżeli szefa działu testów na HDTVPolska, chciałem pochwalić się kolejnym wydarzeniem które miało miejsce w rozwoju mojej firmy. W miniony weekend, zostaliśmy bowiem zaproszeni do samej europejskiej centrali firmy Netflix, by fachowo skalibrować siedem monitorów, na których przeprowadzana jest kontrola jakości filmów i seriali trafiających na platformę. To kolejny znak, że Nietflix z niesłychaną starannością podchodzi do tego co prezentuje na platformie. Firma już dawno odskoczyła swoim największym konkurentom pod względem jakości obrazu serwując od dawna 4K Ultra HD ze wszystkimi jego aspektami. Jak więc widać, kalibracja telewizorów to nie jedyny krok by obraz w naszych domach był taki jak widział go reżyser w studio filmowym. Zapraszam do relacji!

 

Przeczytaj całość

  • Plusik 2
  • Lubię 3
  • Dzięki 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maćku, czy ludzi w Netflixie nie zastanawia, że serwowane przez nich DV jest takie ciemne? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów :)

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczere gratulacje. Dobrze obracać się w towarzystwie najlepszych... :)

1 godzinę temu, Mr.Hankey napisał:

Maćku, czy ludzi w Netflixie nie zastanawia, że serwowane przez nich DV jest takie ciemne? 

Wygląda, że masz nieodpowiedni, albo nieskalibrowany TV. Ale przynajmniej już wiesz, do kogo udać się po pomoc... :P

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maćku gratulacje i oby tak dalej rozwijała się twoja firma!:-)

15 minut temu, Toma-San napisał:

Szczere gratulacje. Dobrze obracać się w towarzystwie najlepszych... :)

Wygląda, że masz nieodpowiedni, albo nieskalibrowany TV. Ale przynajmniej już wiesz, do kogo udać się po pomoc... :P

Nawet na skalibrowanym TV, DV na Netflix jest ciemne

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, qazar napisał:

Maćku gratulacje i oby tak dalej rozwijała się twoja firma!:-)

Nawet na skalibrowanym TV, DV na Netflix jest ciemne

To już zostaje tylko opcja z nieodpowiednim TV... ;) U mnie na szczęście w Netfilxsie w DV wszystko ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, Toma-San napisał:

To już zostaje tylko opcja z nieodpowiednim TV... ;) U mnie na szczęście w Netfilxsie w DV wszystko ok...

Obawiam się ze tu też pudło bo zarówno E6 jak Q90RAT  daje podobny efekt, może to zły netflix?;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że wcześniej mieli nieskalibrowane ekrany. , to i hdr był ciemny.
Teraz Maciek skalibrował, to powinno być lepiej

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się ze tu też pudło bo zarówno E6 jak Q90RAT  daje podobny efekt, może to zły netflix?;-)
Na C8 zbyt ciemny DV miałem tylko na skopanym, najnowszym firmware. Poza tym wszystko z DV jest u mnie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Mr.Hankey napisał:

Maćku, czy ludzi w Netflixie nie zastanawia, że serwowane przez nich DV jest takie ciemne? 

DV w Netflix działa teraz na czterech ekranach LG C8 z nowym firmware i to do tego skalibrowałem je inną metodą niż preferuję wykonywać dla klientów końcowych, bo metoda ta jeszcze bardziej zmniejsza jasność treści :)

Najwidoczniej nie upatrują w tym problemu, ale oglądają w pełni kontrolowanych warunkach oświetleniowych. Generalnie z moich testów wynika, że treść DV jest z reguły ciemniejsza niż HDR10 i nie wiem kogo za to winić, próbowałem naprawdę odpytywać wszystkie osoby z branży. Mam teraz fajne kontakty, być może jeszcze to pociągnę.

Za niedługo Netflix wprowadza obsługę nowego tone-mappera dla Dolby Vision, który zawiera znacznie więcej metadanych niż pierwotna wersja stosowana do tej pory. Nowe produkcje będą ją wykorzystywały. Ciekawe jak to wpłynie na sytuację.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie otrzymaliśmy tej informacji przed wyjazdem. A na pewno znalazłoby się do nich parę pytań. Kiedy wreszcie przestaną nas raczyć jakimiś hinduskimi i  koreańskimi gniotami, albo jakieś pierdoły kreskówki typu "Hotel Transylwania". No niestety, ale 80% ich pozycji nie nadaje się do oglądania...

Sporo Hiszpańskich pozycji, ale coś z Kanady znaleźć, to prawie niemożliwe.

Edytowane przez Deimos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ty zdajesz sobie sprawę, że temat dotyczy jakości obrazu i kalibracji a nie wypadu dziennikarskiego z takimi pytaniami? To nie ten adres. Tego typy pytania można by zadać gdyby to był wyjazd dla dziennikarzy "zwiedzanie Netflixa". Więc tym razem byłoby ciężko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiem, wiem.

Ja bym mimo to zadał parę pytań, ale już po zainkasowaniu należności za usługę...:D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Ci ludzie, nie ten dział ;) To nie takie proste. PR ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, qazar napisał:

Obawiam się ze tu też pudło bo zarówno E6 jak Q90RAT  daje podobny efekt, może to zły netflix?;-)

a na jakim filmie masz tak za ciemno - chętnie sprawdzę na swoim e6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Toma-San napisał:

Wygląda, że masz nieodpowiedni, albo nieskalibrowany TV.

Takie krótkie zdanie, a zawarłeś w nim dwa błędy - C8 wydaje się raczej odpowiedni, a został skalibrowany przez brata Maćka niespełna dwa tygodnie temu, więc pudło w obu przypadkach. 

Nie będę się tutaj odwoływał do tego, co napisali inni w tym temacie, ale mam nadzieję, że samo to, co napisał Maciek, da Ci trochę do myślenia. Wygląda na to, że to u Ciebie netflix wyświetla treści inaczej niż w oryginale... 

Proponuję zresztą przeprowadzić prosty test. Włącz dowolny film z netflixa przez aplikację w TV z DV, i ten sam film z urządzenia zewnętrznego z wymuszonym HDR10. Ta druga opcja w połączeniu z dynamicznym mapowaniem tonów dostępnym w oledach, zostawia netflixowe DV daleko w tyle pod względem jasności. 

3 godziny temu, Maciej Koper napisał:

skalibrowałem je inną metodą niż preferuję wykonywać dla klientów końcowych, bo metoda ta jeszcze bardziej zmniejsza jasność treści 

Żeby tylko nie dzwonili z reklamacją. :)

A tak poważnie, to dobry znak, może dzięki temu kiedyś netflix zaprezentuje nam DV w pełnej krasie. Obecne wygląda naturalnie jak najbardziej ok, ale tej jasności wyraźnie brakuje, chociaż jak widać po komentarzach, nie wszyscy to dostrzegają. Inna sprawa, że jak się ogląda w innym trybie niż po kalibracji, to DV jest sztucznie podbijane przez TV, przez co jest jaśniejsze niż w oryginale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z każdym tematem lecicie. I dobrze. A gdzie jest test obiecany na maj projektora Benq W2700? Coś nie tak z nim że nie publikujecie wyników?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj już spokój dobra? Będzie jak będzie. Jakbym wiedział kiedy to na pewno byś się dowiedział. Ile jeszcze spamu z tym wrzucisz w każdy topic? Projektor jest wart swojej kasy - krótko. Zobacz sobie nasz film z ISE. Wnioski nie trudno wyciągnąć patrząc na testy poprzedników. W DLP się prawie nic nie zmienia z UHD. Niezły obraz w niezłej cenie. Na ten moment tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była od razu odpowiedź to bym nie pisał. Widać nie trudno coś odpisać. A że polegam na waszych testach to nie miejcie pretensji. Tak kupiłem LG B7. I jestem zadowolony. Pozdro.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podsumowując ten mały offtopic: w tej cenie nic lepszego nie ma (mówię o W2700). 4K super ostre, współpraca z hdr i wcg. Trochę ciemny w UHD i lag 60ms. Kolory spoko chociaż trzeba trochę z nimi podziałać. Pozbyto się szarej ramki widocznej wokół wyświetlanego obrazu. Prawdopodobnie oba projektory (W2700 i W5700) pojawią się w tym tygodniu. Ale nie chcę pisać, że na 100% bo ciągle coś wyskakuje.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Deimos napisał:

Szkoda, że nie otrzymaliśmy tej informacji przed wyjazdem. A na pewno znalazłoby się do nich parę pytań. Kiedy wreszcie przestaną nas raczyć jakimiś hinduskimi i  koreańskimi gniotami, albo jakieś pierdoły kreskówki typu "Hotel Transylwania". No niestety, ale 80% ich pozycji nie nadaje się do oglądania...

Sporo Hiszpańskich pozycji, ale coś z Kanady znaleźć, to prawie niemożliwe.

Inżynierów obrazu, z którymi współpracowałem miałem pytać o takie rzeczy? :D Oni nie mają wpływu przecież co zlecają inne działy. Treść nawet nie powstaje w studio Netflix, tylko w zewnętrznych domach produkcyjnych i post-produkcyjnych. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...