Skocz do zawartości
  • 0
zack9352

Oled LG 55EG9A7V szary pasek na ekranie - do reklamacji?

Pytanie

Cześć wszystkim, 

Zauważyłem ostatnio na swoim lg dziwny rozjaśniony pionowy pas - coś w stylu szarości, dodatkowo mam wrażenie, że na niektórych scenach pasek jest widoczny również przy wyświetlaniu dowolnego obrazu podczas oglądania filmu - jakby lekkie rozjaśnienie w obszarze tego paska. 

Pasek jest pionowy od góry do dołu.

Wcześniej nie był widoczny

Najlepiej widać go po wybraniu okna filmu w Netflix.  

Czy u was okno tuż po otwarciu filmu w Netflix wygląda tak samo czy też dół pod oknem podglądu filmu jest całkiem czarny na oled? 

Czy przypadłość jest pod reklamacje panelu?

 

PS. Zdjęcia wykonane telefonem, ale problem i tak widać. 

 

Plansza testowa - 5% Grey. 

Nie wiem jak to przetestować, żeby najlepiej uwydatnić ? jakaś sugestia?

A i zamieszczam zdjęcie podglądu filmu, aby zobrazować co mam na myśli. Na żywo na podglądzie pasek jest widoczny, niestety telefon nie uchwyci całego TV + widocznego paska (niestety nie aż tak dobry aparat).

Nie sprawdzę na sygnale z anteny, TV służy wyłącznie pod aplikacje - antena nie podłączona.

 

 

IMAG3758.jpg

IMAG3765.jpg

IMAG3760.jpg

IMAG3766.jpg

Edytowane przez zack9352
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Hej , ja wprawdzie mam LG Oled B8 ale tydzień-dwa temu pojawił się efekt podobny jak u ciebie(pionowa 'łuna') w tym samym miejscu , tylko zaznaczam u mnie widoczny jest wyłącznie w menu opisu filmu na netflixie (+wybór odcinków) w pozostałych elementach interfejsu netflixa (np. panel ustawień , wyszukiwanie tytułów itd) nic takiego nie występuje no i oczywiście absolutnie nic takiego się nie pojawia czy to na odtwarzanych materiałach na netflixie , czy na filmach z dysku itd. ani brak śladów na planszach. Ta "łuna" pojawia się wyłącznie w 'menu' dla wybranego tytułu dla filmu na netflixie i tyle.Początkowo myślałem , że to zmiana tła przez netflix ale jak pytałem się w wątku o B8 to pare osób odpowiedziało , że u nich tam nadal jest smolista czerń (jak u mnie wcześniej) Poniżej wrzucam fotki , ale są z dalsza wykonane także nie widać tak 'struktury' (która u mnie jest troszkę inna) tego rozjaśnienia jak u ciebie.No i trochę źle wyszły , także lewa strona ma wyłączone piksele (na foto  wygląda jak by świeciła)-później idzie ten 'szary pas' a później znowu wyłączone piksele. Narazie się tym jakoś nie przejmuje bo u mnie w żaden to sposób nie wpływa na wyświetlany materiał.

Ps. ale ładnie u ciebie widać powidok chyba po przeglądarce internetowej na tej szarej planszy ;)

 

20190326_193331.jpg

20190326_193417.jpg

20190326_193507.jpg

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@Zykfyr dzięki za odpowiedź ? 

Właśnie problem wystąpił po ostatniej aktualizacji Netflix, a przynajmniej przed nią na pewno go nie było. 

Ten szary pasek gaśnie po chwili (ok. sekundy/dwóch) po uruchomieniu filmu i może dlatego mam wrażenie, że go czasem widzę (np. po pauzie). 

W menu TV, YouTube, przeglądarka etc. Nie jest widoczny, ale może to kwestia mieszanki barw, które piksele mają wyświetlić.

Po reinstalacja Netflix dalej występuje.

 

Co do powidoku to już go nie ma po czyszczeniu TV. Chwilę mi zajęło wyszukanie i wyświetlenie planszy i stąd problem ? 

Już po ok. 5 minutach mam takiego duszka, który potem znika. 

 

A i potwierdzam - również w menu odcinków jest problem widoczny, tutaj lepiej zauważyć go u góry ekranu, pasek pojawia się również  na wyświetlanym obrazku odcinku. Jakby jeden rząd ok. 20 cm szerokości diod oled dostawał inną treść do wyświetlenia.

Efekt u góry widoczny w miejscu refleksu od zdjęcia. W pełnym zaciemnieniu widoczny bardzo dobrze.

IMAG3767.jpg

IMAG3768.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak jak sądziłem, paski są również widoczne na innych kolorach, tylko przy ruchomym obrazie (i jego zmianach) ciężko je wyłapać. 

IMAG3770.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, zack9352 napisał:

Tak jak sądziłem, paski są również widoczne na innych kolorach, tylko przy ruchomym obrazie (i jego zmianach) ciężko je wyłapać. 

To jest zbliżenie na ten 'obraz' wyświetlany w menu filmu netflix czy bezpośrednio np. stop klatka podczas trwania jakiegokolwiek filmu? - Wieczorem jak się ściemni  sprawdzę u siebie jak to u mnie wygląda.Próbowałeś już zapuścić ręczna kompensację(tą długą)? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pasy na czerwonym to Stopklatka z filmu. Tj. po wybraniu filmu i użyciu pauzy podczas jego trwania (film oglądany w Netflix). 

Ten dziwny pasek jest, tylko ciężko go wyłapać - jest zależny od tego co w danej chwili wyświetla tv, nie na każdym kolorze/stopklatce jest widoczny. 

Głównie widać go podczas oglądania w ciemnościach i taki efekt wychodzi podczas zdjęć z bliska. 

Co do kompetencji ręcznej (długiej) jak to wykonać w A7? 

Jedyne czyszczenie jakie znam to czyszczenie po ok. 4 godzinach oglądania, to automatyczne. W menu z tego co wiem w moim modelu się tego uruchomić nie da (chyba, że menu serwisowe). 

Ten typ czyszczenia fabrycznego działa - po ostatnim czyszczeniu powidoki z przeglądarki www na planszy grey 5% zniknęły w całości (te widoczne w 1 poście) i już nie występują.

Pasek jest widoczny zarówno na ustawieniach własnych (ekspert 1) jak i na innych trybach fabrycznych (sport, gra, etc.). 

Zastanawiam się, czy nie zresetować tv do ustawień fabrycznych. Bo w innych aplikacjach niż Netflix, z którego głównie korzystam ciężko mi ten pasek wychwycić. 

 Tylko martwi mnie to, że te paski są w tych samych miejscach, czy to na czerwonym, czy na ciemnym tle w Netflix. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie struktura tej łuny/pasa wygląda jak na zdjęciu (oczywiście aparat mocno zmienia i rozjaśnia kolory) także trochę inaczej niż u ciebie , zastanawiające jest jednak to , że mniej więcej znajduje się w tym samym miejscu u mnie co na twoim ekranie ALE spędziłem ponad 40min w ciemności z nosem przy matrycy wpatrując się w stopklatki parunastu filmów na netflixie (stopklatki wybierałem takie aby w rezultacie przeglądnąć jak największa liczbę barw) no i ani razu nie zobaczyłem tego efektu z menu na  filmie w przeciwieństwie do ciebie, z reszta jestem dość wyczulone na takie rzeczy i raczej bym to wychwycił. A czy jak na netflixie oglądasz film kinowy (pasy czarne góra dół)  to na nich widać to zjawisko? Ja na razie się nie przejmuje bo naprawdę nigdzie indziej takiego czegoś nie widzę poza tym nieszczęsnym menu filmu na netflixie ale gdybym miał taką sytuacje jak ty , że to pojawia się podczas oglądania normalnego kontentu i to widzę to raczej bym się poważnie zastanawiał nad wezwaniem serwisanta.

Co do zdalnego(ręcznego) odświeżania pikseli , to w serii 8 jest taka opcja , niestety nie wiem czy w starszych też jest.Ustawienia->Obraz->Ustawienia Panelu Oled->Odświeżanie pikseli.

Pzdr!

20190406_193837.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja właśnie kilku/kilkunastu krotnie widziałem ten efekt w filmach. Zazwyczaj zrzucałem to na konwersję sygnału w Netflix, ale odkąd efekt pojawił się wyraźnie w menu to wydaje mi się, że to jest winowajca. 

W każdym razie ciężko to w filmie wychwycić, aby móc zrobić zdjęcie, bo obraz ruchomy mocno utrudnia złapaniu tego i przy jasnych kolorach ciężko na to trafić. 

W każdym razie przesłałem zgłoszenie do LG. Po 1 @ pytanie kiedy może przyjechać serwis. Dam znać po wizycie. Pewnie też w wolnej chwili zrobię też przywrócenie do fabryki ustawień. 

Na filmie kinowym na tych czarnych paskach widocznego przejaśnienia nie ma. Gdy wyświetla się "Netflix" i tę wypełniające się kolorami okręgi z "wygaszacza" aplikacji też brak tego efektu. 

Automatycznego odświeżania u mnie niestety nie ma.

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@Zykfyr zgłoś sprawę z tv do LG.

Dziś dzwonił serwis. 

Proszą o więcej zdjęć + tabliczkę znamionową i 2 rozwiązania - albo wymiana ekranu (jeśli mają do mojego modelu tv bo on z 2017 roku) albo wymiana całego TV na nowy model po 14 dniach.

Problem ich zdaniem to problem ekranu - nie aplikacji. 

W Twoim wypadku pewnie wymienią matrycę (masz nowszy model).

Tak czy siak sprawa pod reklamacje (pozytywną) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 godziny temu, zack9352 napisał:

@Zykfyr zgłoś sprawę z tv do LG.

Dziś dzwonił serwis. 

Proszą o więcej zdjęć + tabliczkę znamionową i 2 rozwiązania - albo wymiana ekranu (jeśli mają do mojego modelu tv bo on z 2017 roku) albo wymiana całego TV na nowy model po 14 dniach.

Problem ich zdaniem to problem ekranu - nie aplikacji. 

W Twoim wypadku pewnie wymienią matrycę (masz nowszy model).

Tak czy siak sprawa pod reklamacje (pozytywną) ?

Dzięki za info daj obowiązkowo znać , jak finalnie zakończy się sprawa!

Na razie nie będę zgłaszał bo żywcem poza tym felernym "panelem opisowym filmu" naprawdę nic nie  mogę wyłapać (a z matrycy jestem b.zadowolony, matryca w oledach to na chwilę obecną ruletka , nowa może się okazać gorsza pod względem zafarbu/bandingu/jednorodnści w szarościach od tej co mam obecnie albo i równie dobrze lepsza) , a jestem wyczulony na takie rzeczy , ale przeglądając się zdjęciom to u ciebie jest jednak inna struktura tej łuny niż u mnie a co najciekawsze kolejna osoba w temacie B8 zamieściła zdjęcie identycznego pasa jak u mnie na netflixie także sprawa ciekawa. Tak czy owak wyczekuje info jak u ciebie to finalnie się zakończy , ja może najwyżej zgłoszę reklamację w tej sprawię za dłuższy czas(jeżeli dalej nic nie wyłapię) żeby wydłużyć okres gwarancyjny tv (jak wymienioną część w tym przypadku matrycę to są 2 lata nowej gwarancji na nią). 

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Podsumowując - temat do zamknięcia, wymiana ekranu przez serwis i problem rozwiązany.

Nowy ekran jednolicie czarny, lepiej niż wcześniej oraz bez wcześniejszego pasku.

@Zykfyr informacja dla Ciebie - w rozmowie z serwisem poruszyłem, że sprawdzałem też na forum czy taka awaria występuje. Facet jak dziś zobaczył zdjęcie Twojego TV stwierdził, że to jest znana wada B8 z tym paskiem z jednej strony. Ponoć z czasem ta łuna się powiększa. Więc jak zacznie przeszkadzać reklamuj, 100% uwzględnienie reklamacji. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
12 godzin temu, zack9352 napisał:

@Zykfyr informacja dla Ciebie - w rozmowie z serwisem poruszyłem, że sprawdzałem też na forum czy taka awaria występuje. Facet jak dziś zobaczył zdjęcie Twojego TV stwierdził, że to jest znana wada B8 z tym paskiem z jednej strony. Ponoć z czasem ta łuna się powiększa. Więc jak zacznie przeszkadzać reklamuj, 100% uwzględnienie reklamacji. 

Ok dzięki wielkie ! Na razie naprawdę nigdzie nie mogę dostrzec tego efektu poza tym nieszczęsnym 'panelem opisu filmu' (a ty wspominałeś ,że podczas oglądania zwykłego filmu na netflixie zdarzyło się że coś przykuwało twoją uwagę w tamtym miejscu)ale jak zobaczę w jakichkolwiek innych materiałach od razu będę zgłaszał, a jak nie to dopiero za rok może ;) pytanie do ciebie , serwisant mówił coś o tym więcej (w przypadku B8?)? u mnie to pojawiło się dopiero po paru miesiącach użytkowania a nie od razu, i szczerze ciekawa sprawa , ze to uznają za wadę matrycy , bo sam mówiłeś , że tylko w materiałach netflixa rzutowało to u ciebie na obraz a nie w żadnych innych aplikacjach/bluray itd. a na logikę to chyba powinno na wszystkich źródłach to rzutować ale najważniejsze , że wszystko dobrze się skończylo i gratulacje dla ciebie ! Ps. wymienili ci matrycę czy cały tv?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wymiana dotyczyła tylko matrycy, elektronika TV i plastik obudowy zostały te same. Tak naprawdę matryca to jest 80% tv, w A7 za nią jest z 3-5 płyt sterujących i to wszystko z czego składa się TV ?

I tak jak mówiłeś - 2 lata gwarancji na nową matrycę - wpis o wymianie w karcie serwisowej. Matrycę lecą nowe, nie używane dotychczas. Obecna jest dużo lepsza, na 5% grey od razu to widać i tuż po założeniu matrycy, włączeniu Netflix nawet pole startowe Netflix wygląda dużo lepiej - znów smoliście czarno na środku, bez szarości. Gdyby matryca nie pomogła facet miał też elektronikę na wymianę, więc wtedy zostały by mi tylko plastiki i pilot z starego TV.

LG zdaniem serwisanta wymienia przy wszelkich wadach części na zupełnie nowe, nawet przy wypaleniach od pasków tv uznają tę wadę obecnie i wymieniają. W moim wypadku podejrzenie było któregoś z sterowników na matrycy, ale nie było się sprawdzane co dokładnie tylko od razu cała matryca na wymianę i test czy jest lepiej, czy trzeba iść do auta po elektronikę. 

Serwisant był trochę zdziwiony i stwierdził, że to pierwszy taki przypadek na A7, bo mało kto zgłasza na nich w ogóle wadę, a tym bardziej tego typu, natomiast na B8 jak wspomniałem, że wyższy model miał taki defekt to serwisant od razu wiedział o co chodziło, jeszcze przed pokazaniem zdjęcia Twojego TV. Jego zdaniem w tym modelu często od prawej lub lewej strony ekranu pojawiają się takie prześwity na ciemnych tłach i to podlega reklamacji - pewnie było to już kilka razy reklamowane i przez tego serwisanta naprawiane, bo temat znał jako "znany błąd". Na temat przyczyny nic nie mówił, ale wspomniał tylko, że to też pewna wymiana matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, zack9352 napisał:

Jego zdaniem w tym modelu często od prawej lub lewej strony ekranu pojawiają się takie prześwity na ciemnych tłach i to podlega reklamacji - pewnie było to już kilka razy reklamowane i przez tego serwisanta naprawiane, bo temat znał jako "znany błąd". Na temat przyczyny nic nie mówił, ale wspomniał tylko, że to też pewna wymiana matrycy.

Tylko , że ten mój 'prześwit' dotyczy tylko i wyłącznie własnie menu netflixa (nie pojawia się na żadnych innych ciemnych tłach) wydaje mi się , że serwisant w sprawie B8 miał na myśli bolączkę egzemplarzy serii 8 czyli duża nie jednorodność wyświetlania bardzo ciemnych szarości  (i nie mowa tutaj o bandingu) i z tej przyczyny ja już miałem raz wymienianą matryce (zdjęcie poprzedniej matrycy wrzucam poniżej 5% isf dark aparat troche rozjaśnił ) co rzutowało na wyświetlany obraz. A ten ekran startowy ładowania Netflixa (logo na czarnym tle) teraz u ciebie się wyświetla na smoliście czarnym tle? - U mnie tak się wyświetlało tuż po wymianie matrycy przed 1 jej automatyczna kompensacją , po pierwszej automatycznej kompensacji nowa matryca już ten ekran wyświetla bardziej coś w stylu szarości bliskiej czerni (oczywiście widoczne tylko w ciemności).Pzdr!

20181120_215141.jpg

20181122_201314.jpg

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wrzucę zdjęcie wieczorem jak wygląda u mnie 5% po 3 kompensacjach.

Tak, logo Netflix jest smoliście czarne. 1 dnia (przed kompensacją widziałem tylko czerwony napis na czerni ? po 2 kompensacjach trochę szarości doszło na dole (logo jest podświetlane jakby z góry i pod nim jest ten owalny cień) ale i tak ekran jest pięknie czarny ? 

Tylko muszę lekko zmienić ustawienia względem starej matrycy - nowa kolor biały wyświetla gorzej niż stara na obecnych ustawieniach, ale zobaczę co wyjdzie po jeszcze kilku odświeżeniach obrazu ? 

 

U Ciebie ten efekt jakby rozchodzącej się szarości z jednej strony widać mocno, również na 2 zdjęciu. Coś takiego myślę, że by już na wymianę uznali.

Ale jak masz nówkę prawie to można poczekać i po prostu wydłużyć potem gwarancję ?

A i co do tego, że widać tylko w Netflix to żaden problem - względem reklamacji. U mnie tego błędu np. na YouTube nie szło wcale zauważyć, po prostu było tak jak być powinno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
50 minut temu, zack9352 napisał:

U Ciebie ten efekt jakby rozchodzącej się szarości z jednej strony widać mocno, również na 2 zdjęciu. Coś takiego myślę, że by już na wymianę uznali.

Ale jak masz nówkę prawie to można poczekać i po prostu wydłużyć potem gwarancję ?

A i co do tego, że widać tylko w Netflix to żaden problem - względem reklamacji. U mnie tego błędu np. na YouTube nie szło wcale zauważyć, po prostu było tak jak być powinno. 

Te 2 zdjęcia które wrzuciłem w poprzednim poście to zdjęcia starej matrycy która została już wymieniona na nową (moją obecną która jest niewspółmiernie lepsza) w grudniu i na niej nie było problemu z ta "łuną"w netflix. Ta łuna występuje na mojej obecnej matrycy także , póki nie będę tego widział w filmach to na razie nie zgłaszam reklamacji , najwyżej poczekam i 'wydłużę gwarancję' ;) . Pzdr!

Edytowane przez Zykfyr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cześć,

koniec końców problem po 1 miesiącu powrócił + doszły paski na ekranie od góry do dołu (jak na zdjęciu) czego w starej matrycy przed wymianą nie było wcale.

Po ponownym zgłoszeniu do lg, przesłaniu zdjęć do serwisu sprawa wygląda tak - "Uprzejmie informujemy, iż serwis wprowadził wniosek o wymianę produktową" (…).

Dodaje informację, jeśli ktoś z innych użytkowników miał podobny problem. 

IMAG0079.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam mam u siebie w LG nanocel NANO863NA podobny problem podczas oglądania na ciemnych kolorach prześwit szarych pasów I tak samo jak poruszam się remote kontrola to w trakcie jeżdżenia kursorem po tv te paski sie zmieniają czy to jest normalne w tych tv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...