Skocz do zawartości
  • 0
Jacek En

Thompson 55UW9786 4K bez 4K

Pytanie

Proszę o pomoc. Sytuacja wygląda następująco. Ok 3-4 lata temu wymieniałem starą plazmę na coś nowszego. Wybór padł na tytułowego Thomsona, ze względu na 4K bo miałem nadzieje, że mistrzostwa w piłkę pokażą już w 4K, a dodatkowo miał 3d jako ciekawostkę. Kupno zaplanowane na kilka lat w przód , więc technologię przyszłościowo kupiłem. Jednak w sieci kablowej sygnału 4K nie nadawali, więc zadowalał mnie FullHD. Aż do dzisiaj. Od wczoraj Vectra puściła sygnał 4K. Podpisałem umowę na 2 lata na dekoder 4k. Dzisiaj monter podpiął i okazało się, że telewizor jednak nie odbiera UHD zwane również 4K. Max dekoduje 1080p przy wyższych rozdzielczościach jest czarny ekran. Czyli inaczej mówiąc obsługuje tylko FullHD. 

Gdzie mam z tym tematem uderzyć?

Edytowane przez Jacek En

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

23 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czy masz możliwość sprawdzenia czy TV obsługuje 4K jeżeli podasz taki sygnał z innego źródła (np. laptop, komputer, czy konsola)?
Czy próbowałeś wymienić kabel HDMI lub przełączyć się na inne gniazdo HDMI (być może jedno z gniazd jest uszkodzone)?

Czasem zdarzało się, że w ramach oszczędności producent montował tylko jedno gniazdo w standardzie HDMI 1.4, a pozostałe były 1.2 lub 1.3 (a te nie obsługują 4K). Thomson nie jest produktem z najwyższej półki stąd taka sytuacja jest możliwa. Możemy to porównać do tego co obecnie mamy z 8K, aby w pełni cieszyć się to rozdzielczością wymagane będzie gniazdo w standardzie HDMI 2.1, a znając życie w tańszych modelach, początkowo, będą montowane takie gniazda pojedynczo, w towarzystwie gniazd 2.0.

Więc pierwsze co proponuję zrobić to sprawdzić: przewód oraz gniazda HDMI. Upewnij się, że posiadasz przewód w standardzie 1.4 lub 2.0 (nie powinno być z tym problemu ale czasem w marketach wyprzedawali "leżaki" i różne rzeczy klienci kupowali. Druga sprawa. Mając już odpowiedni kabel podepnij go po kolei do każdego gniazda HDMI. Z dużym prawdopodobieństwem 4K będzie obsługiwane na gnieździe nr 1 ale... sprawdź wszystkie.

Jeżeli to nie pomoże spróbuj kontaktu z rzecznikiem praw konsumenta - może coś Ci doradzi - choć, biorąc pod uwagę okres i opisaną sytuację będzie z tym problem.
 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kabel jest raczej dobry, bo to monter kablówki z zestawem do 4K instalował. 

Przez YT włączyłęm materiał w 4k i coś pięknego, a z kabłówki czarno. Zaraz sprawdzę na każdym wejściu USB.

Sprawdziłem: wszystko podłączone zgodnie z instrukcją na HDMI nr3. Powyżej 1080p brak obsługi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeżeli przez YT odtwarzasz 4K to oznacza, że matryca pracuje prawidłowo. Sprawdziłbym jednak po kolei wszystkie porty HDMI oraz spróbował podmienić kabel (nie takie "cuda" już mi się zdarzało widzieć). Thomson jest produkowany przez TLC i czasem wkradają się błędy w tłumaczenie instrukcji, stąd sprawdź te pozostałe porty HDMI. W miarę możliwości sprawdź też na innym źródle, np. na laptopie. Jeżeli to nie pomoże to pozostaje serwis.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Odezwał się serwis i podesłał mi aktuaizację softu. Niestety bez efektu. A problem najprawdopodobniej leży jednak w wejściu HDMI.Telewizor ma 3 wejścia HDMI 1.4a , ( obsługa do 2160p30 a sygnał podaje 2160p50) brak wejścia HDMI 2.0.  Czyli sprzedano mi TV 4K który z założenia nie obsługuje 4K

Edytowane przez Jacek En

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A na co liczysz? Zwrot kasy? Nowy tv od producenta? Telewizja w Europie nadawana jest z częstotliwością odświeżania 50Hz, a ty kupiłeś TV, który nie posiada portów HDMI 2.0, więc przy 4K jesteś ograniczony do 30Hz.

Twój TV pochodzi z końca 2013 lub przełomu roku 2013/2014. HDMI 2.0 zostało zaprezentowanie 4 września 2013 i trafiło do Panasonica WT600 z wysokiej półki.

W tej branży nie ma przyszłościowych rozwiązań, więc dokonałeś złej decyzji o zakupie TV i musisz się z tym pogodzić. Możesz jeszcze sprawdzić w Vectrze moduł CAM, ale twój TV nie wie co to HEVC, więc i tak nic nie zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I tu jest właśnie problem. Bo kupiłem TV z pełną obsługą 4K, który został zaprojektowany jako nieobsługujący 4K, przez brak HDMI 2.0. Po prostu chciałbym tylko to za co zapłaciłem, tzn. chciałbym się cieszyć obrazem 4K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Podłącz komputer i będziesz miał 4K w 30Hz. Matryca jest 4K, ale sam TV nie nadaje się do oglądania telewizji 4K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pozostaje ominąć HDMI. Skontaktuj się z Vectrą. Opisz swój problem i zapytaj się, czy udostępniają moduły CAM do gniazd CI+. Istnieje duża szansa, że operator pozwoli Ci wymienić dekoder na taki moduł. Powinno to umożliwić ominięcie feralnych gniazd HDMI.

Jeżeli to nie pomoże spróbuj skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta. O ile prawdą jest, że telewizor posiadał tylko i wyłącznie gniazda HDMI 1.4a to reklamowanie go jako odbiornika 4K, bez wyraźnego zaznaczenia, że urządzenie będzie problematyczne w przypadku współpracy z urządzeniami o częstotliwości powyżej 30Hz jest zatajeniem istotnej informacji, a to może powodować, że Twoje roszczenia jako konsumenta pozostają w mocy.

W momencie zakupu obowiązywała jeszcze Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Art. 3.1 w/w ustawy nakładał na sprzedawcę bardzo wyraźnie określone obowiązki, które w tym przypadku nie zostały dopełnione (nie zostałeś jednoznacznie poinformowany o istotnych ograniczeniach sprzętu). W teorii można tutaj zastosować art. 10 pkt. 4 wspomnianej ustawy jako uzasadnienie roszczenia. Niestety nie jestem tego pewien i zalecam kontakt z rzecznikiem praw konsumenta. W trakcie kontaktu dokładnie opisz sytuację. Zwróć uwagę na termin sprzedaży (ma to znaczenie, bo od grudnia 2014 roku obowiązują inne przepisy dotyczące sprzedaży).

Jeżeli nastawiasz się na jak najszybsze rozwiązanie problemu - sugeruję moduł CAM i skorzystanie z gniazda CI+: https://www.vectra.pl/telewizja#urzdzenia-9

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przygód c.d.

Po dwutygodniowej wymianie maili z serwisem doszliśmy do konkluzji, że ten TV nie odbierze sygnału 4K z powodu niemocy technicznej polegającej na braku gniazd HDMI 2,0.

Firma poczuła się winna temu, że poczułem się oszukany i przysłała serwis. 

Po 15 dniach TV wrócił z wymienioną płytą główną, ale i na niej brak HDMI 2,0 :) bo to taka sama płyta jak poprzednio.

Po kolejnych kilku mailach firma mi odpisałą, że niestety ten TV 4K nie  odbierze 4K tylko jakiś zubożony, nieistniejący format 4K24klatki/sekunde. 

Brakuje mi już sił pomału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I bardzo dobrze. Chcesz wymusić na producencie wymianę TV ciąż Ci się nie należy.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

"I bardzo dobrze. Chcesz wymusić na producencie wymianę TV ciąż Ci się nie należy."

olega chyba pracuje w infolinii Thomsona . Ten sam wysublimowany styl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A ty tymczasem zachowujesz się jak typowy Janusz, który udaje, że nie rozumie jak działa postęp technologiczny.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Napisano (edytowane)

W końcu 4K jest a że kulawe...

Producent złapał Ciebie na swój marketing/wprowadził w błąd. Teraz wiele z tym nie zrobisz. 

Zanim ja kupiłem tv UHD to poczytałem wpierw aby się podobnie jak Ty nie naciąć. 

Edytowane przez LV426
  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

VW też złapał, jak mówisz, na marketing (afera z fałszowaniem spalania) i kosztowało go to miliardy dolarów. Mam nadzieję, że jednak wywalczę swoje. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Coraz ciekawiej. Wykupiłem Netflixa, i tu również nie odbiera 4K a tylko HD. W poniedziałek idę do Rzecznika Praw Konsumenta

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zdecydowanie warto, a jak nie pomoże to założyć sprawę w sądzie i nagłośnić temat na fanpage u/mediach społecznościowych i "popromowac" nieco markę co chce dymac klienta. Powodzenia !

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Przygód c.d.

Po dwutygodniowej wymianie maili z serwisem doszliśmy do konkluzji, że ten TV nie odbierze sygnału 4K z powodu niemocy technicznej polegającej na braku gniazd HDMI 2,0.

Firma poczuła się winna temu, że poczułem się oszukany i przysłała serwis. 

Po 15 dniach TV wrócił z wymienioną płytą główną, ale i na niej brak HDMI 2,0  bo to taka sama płyta jak poprzednio.

Po kolejnych kilku mailach firma mi odpisałą, że niestety ten TV 4K nie  odbierze 4K tylko jakiś zubożony, nieistniejący format 4K24klatki/sekunde. 

Brakuje mi już sił pomału

Jak nie istniejący format....

Wszystkie filmy na płytach UHD BD są w tym formacie.

Coraz ciekawiej. Wykupiłem Netflixa, i tu również nie odbiera 4K a tylko HD. W poniedziałek idę do Rzecznika Praw Konsumenta

Netfix działa w 4k 24p ale być może aplikacja na TV nie potrafi tego tak wyświetlić. Może jest tam jakieś ustawienie które trzebaby włączyć aby działało w z natywnym 24Hz, zamiast 50Hz.

 

Może w ustawieniach konta, wchodząc na nie na stronie www.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...