Skocz do zawartości
  • 0
Samsung4K-7series

Dlaczego nie mogę połączyć się z sieciami Wi-fi w paśmie 5GHz na Samsung SmartTV UE50NU7092 ?

Pytanie

Witam.

Posiadam telewizor Samsung 4K ,  TV 50 UE50NU7092, 7-series.

Router to AirLive AC-1200R, dynamiczny adres IP od dostawcy.

Telewizor łączy się przez wi-fi z internetem przez router w paśmie 2.4GHz.

Natomiast jakość działania w tym paśmie mnie nie zadowala.

Dlaczego Telewizor nie działa z sieciami w paśmie 5GHZ?

Wpisywałem wszystko kilka razy i nie działa, nie widzi ssid ,gdy jest nie ukryty.

Czy ten telewizor w ogóle  obsługuje sieci w paśmie 5 Ghz ?

Może trzeba coś podłączyć dodatkowego z pudełka do telewizora , aby zobaczył sieci w pasmie 5 Ghz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

1.Testowałeś z innymi routerami?

2. Częstotliwość 5GHz ma gorszy zasięg  niż 2,4GHz - może masz za daleko?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, adawro napisał:

1.Testowałeś z innymi routerami?

2. Częstotliwość 5GHz ma gorszy zasięg  niż 2,4GHz - może masz za daleko?

 

 

1.Nie testowałem z innymi routerami,bo takich nie posiadam.

Wydaje mi się ,że to nie jest kwestia routera ponieważ laptop ma zasięg  w paśmie 5GHz w pokoju z telewizorem.

2.Wiem o tym , ale jak wyżej laptop w paśmie 5 GHz daje radę.  Router ma dwa oddzielne radia dla 2.4Ghz i 5 Ghz .

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Pozdrawia.

Grzegorz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 8.03.2019 o 16:39, Samsung4K-7series napisał:

1.Nie testowałem z innymi routerami,bo takich nie posiadam.

Wydaje mi się ,że to nie jest kwestia routera ponieważ laptop ma zasięg  w paśmie 5GHz w pokoju z telewizorem.

2.Wiem o tym , ale jak wyżej laptop w paśmie 5 GHz daje radę.  Router ma dwa oddzielne radia dla 2.4Ghz i 5 Ghz . 

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Pozdrawia.

Grzegorz.

Musisz wyeliminować czynnik niekompatybilności telewizora z konkretnym routerem dlatego pisałem o testowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
4 godziny temu, adawro napisał:

Musisz wyeliminować czynnik niekompatybilności telewizora z konkretnym routerem dlatego pisałem o testowaniu. 

Niby jakiś inny router Linksysa mam w miejscu zamieszkania. Tylko on jest jedno zakresowy, czyli nie o to chodzi.

Zastanawiające jest to ,że telewizor nie widzi sieci udostępnianej z telefonu Samsung Galaxy A5 2017, a już Samsung Galaxy J5 2016 działa. Domyślam

się, że A5 działa w pasmie 5GHZ, a J5 w pasmie 2.4GHz.

Sprawdziłem jeszcze raz jak telewizor odbiera w pasmie 2.4 Ghz , z routera i chyba nie ma zakłóceń transmisji o której mówił mi siostrzeniec mimo

sporej ilości sieci wi-fi do okoła.

Tylko dlaczego telewizor nie działa w paśmie 5ghz, może faktycznie to niekompatybilny router, z drugiej jednak strony z Smartphona Samsung Galaxy A5 2017

też nie odbiera sygnału.

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Pozdrawiam.

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jaką szerokość pasma 5ghz masz ustawioną? Do jakich zastosowań nie wystarcza ci 2,4ghz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
15 godzin temu, radier napisał:

Jaką szerokość pasma 5ghz masz ustawioną? Do jakich zastosowań nie wystarcza ci 2,4ghz?

Szerokość pasma 5Ghz to  Auto (20/40/80MHZ).

Wydaje mi się , że to nie jest kwestia routera, sam telewizor nie wykrywa wszystkich sieci dookoła (przypuszczam , że tych na 5Ghz).

To jest nowy telewizor , a sam samsung mówił kiedyś że wszystkie telewizory smart tv samsung odbierają sygnał w dwóch zakresach.

Z drugiej jednak strony czytałem,  że to nie do końca prawda , ponieważ czytałem w internecie , że pewien użytkownik posiadał smart TV Samsunga

i on nie widział sieci w paśmie 5 Ghz.

Pasmo 2.4 Ghz nieraz przytnie przy oglądaniu filmów z youtuba przez moją matkę, jest to bardzo denerwujące.

   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Na jakimś forum taką radę dali:

https://forums.plex.tv/t/802-11ac-5ghz-wifi-not-showing-in-my-samsung-smart-tv-f8000-46-for-plex/85164/13

To get 5ghz working on my Samsung, I had to switch wifi channels on the router as the channel my router automatically chose didn't work. Sadly, it didn't improve speed or stability much. But you may wanna try the same approach to get 5ghz working.

 

Try to change the Channerl frequency of 5GHz band where the router is transmiting… not all the channels are visible for all the devices…

 

Na innym forum:

https://www.bestbuy.com/site/questions/samsung-55-class-led-nu7100-series-2160p-smart-4k-uhd-tv-with-hdr/6200125/question/33f34578-2e1d-3a5c-9917-403692b98398

jest dyskusja czy wspiera 5GHz czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
8 godzin temu, adawro napisał:

Na jakimś forum taką radę dali:

https://forums.plex.tv/t/802-11ac-5ghz-wifi-not-showing-in-my-samsung-smart-tv-f8000-46-for-plex/85164/13

To get 5ghz working on my Samsung, I had to switch wifi channels on the router as the channel my router automatically chose didn't work. Sadly, it didn't improve speed or stability much. But you may wanna try the same approach to get 5ghz working.

 

Try to change the Channerl frequency of 5GHz band where the router is transmiting… not all the channels are visible for all the devices…

 

Przestawiłem kanał transmisji 5GHz z automatycznego na inny (nie mam przełącznika na routerze) poprzez panel zarządzania jednak to nic nie dało.

 

 

Druga rada , też nie pomogła.

Na innym forum:

https://www.bestbuy.com/site/questions/samsung-55-class-led-nu7100-series-2160p-smart-4k-uhd-tv-with-hdr/6200125/question/33f34578-2e1d-3a5c-9917-403692b98398

jest dyskusja czy wspiera 5GHz czy nie

To najbardziej mnie zainteresowało.  Telewizor chyba po prostu nie wspiera 5Ghz. Dziwne jest to ,że w 2019r.  telewizor , jest takim kastratem.

Wszystkim udzielającym się w temacie bardzo dziękuję za posty  i chęć pomocy.

Pozdrawiam wszystkich.

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...