Misio5 0 Napisano 27 Listopada 2018 Drodzy, chciałbym się poradzić w sprawie zakupu TV niemal wyłącznie do filmów (iTunes/Netflix) + trochę konsoli, duży salon, raczej używane wieczorem (w każdym razie mało bardzo jasnego, bezpośredniego światła). Idealne zastosowanie dla OLED-a, prawda? Też tak myślę, dlatego mocno zastanawiałem się nad LG 65 OLED B8 lub C8, i nie zrażał mnie fakt niszej jasności OLEDa, ani perspektywa wypaleń (bo nie zamierzałem nic "ryzykownego") robić. Byłem właściwie już zdecydowany, ale... Dowiedziałem się o "Gray Uniformity Issues" oraz "Loterii Oledowej" w sklepach. Zacząłem czytać o wypadkach i oglądać zdjęcia z 5% gray, gdy w ciemnych scenach (a więc scenariuszu w którym OLED powinien błyszczeć) widać straszne plamy na obrazie!!!??? Pytania: Ja częste są te problemy? Jak często w polskich sklepach można trafić na zwroty właśnie z tym problemem? Jakie alternatywę LEDową rekomendujecie? Myślałem o Sony XF9005. Coś jeszcze jest ciekawego? Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldo94 481 Napisano 27 Listopada 2018 1. Kwestia przypadków. Są lepsze i gorsze egzemplarze, więc matryce z wadami są na porzadku dziennym 2. Cieżko powiedzieć, zapytaj w takich sieciach jak media markt i rtv euro agd, gdyż tam najwiecej ich sprzedają. 3. Samsung q9, który jest najlepszym w tym roku telewizorem w technologii lcd/led. Ale i XF9005 również daje rade. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 30 Listopada 2018 Pamiętaj że kupując dowolny telewizor LCD również możesz trafić na trefną sztukę. To czy częstsze są problemy z OLEDami czy z LCD niestety nie jesteś w stanie się dowiedzieć. Jeżeli pójdziesz do sklepu i zapytasz o to, to sprzedawca Ci odpowie tak jak będzie mu w danej chwili na rękę. Jeżeli będzie Ci chciał akurat sprzedać OLEDa to powie że nie ma żadnych zwrotów i częściej wracają LCD. Na szczęście kupując przez internet masz 14 dni na zwrot. Tutaj, jeżeli wykluczyć problem z wypaleniami, to OLEDy są mniej ryzykowne w zakupie, bo w czasie tych 14 dni wyłapiesz wszystkie wady danego egzemplarza i możesz go oddać. Jakość w oledach po czasie nie pogarsza się tak jak w LCD. W LCD wychodzi po czasie DSE, kurz na matrycy, zwiększa się clouding i inne tego typu kwiatki. 1 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio5 0 Napisano 30 Listopada 2018 OK, w takim razie kolejne logiczne pytanie brzmi: Czy są sklepy, które robią problemy przy internetowych zwrotach? Czy jakieś są w tym zakresie "lepsze" lub "gorsze"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gatar 60 Napisano 30 Listopada 2018 Witaj. Poczytaj https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 30 Listopada 2018 1 godzinę temu, Misio5 napisał: OK, w takim razie kolejne logiczne pytanie brzmi: Czy są sklepy, które robią problemy przy internetowych zwrotach? Czy jakieś są w tym zakresie "lepsze" lub "gorsze"? Tak. Są lepsze sklepy pod tym względem. Jak będziesz kupował przez internet w jakimś dużym sklepie, który ma wiele placówek koniecznie dowiedz się czy masz możliwość zwrotu sprzętu w ciągu 14 dni, ale bezpośrednio do najbliższego sklepu stacjonarnego. Wysłanie kurierem telewizora 65 cali wartego prawie 10 tys zł jest wyzwaniem i raczej nie chciałbyś tego przechodzić. A znalezienie znajomego z dużym samochodem do którego zmieści się pudło z TV i wizyta w sklepie oddalonym o kilkanaście/kilkadziesiat km może Cię kosztować co najwyżej jakąś dobrą flaszkę dla tego znajomego. Z przygód osób które tu piszą na forum to: Neonet - nie, bo trzeba wysyłać kurierem, MediaMarkt/Saturn - tak bo można zwracać do sklepu. Na wszelki wypadek oczywiście dopytaj o to sam. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel.sz 10 Napisano 30 Listopada 2018 Z moich doswiadczen najlepszy jest Media Markt. Bezproblemowa dostawa lub odbior w sklepie. Bezproblemowy zwrot o ile TV faktycznie nie byl uzywany. Najlepiej nie sciagac folii zabezpieczajacych z ekranu. Euro RTV, wysylka kurierem do nich lub mozliwosc zabrania przez transport ze sklepu, koszt to 39 zl z tego co mi powiedzano na infolinii. Morele - dostawa do najblizszego Netpunktu lub odsylka kurierem. Wszystko zalezy gdzie mieszkasz i co masz dostepne na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 663 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Euro RTV-AGD to jeden z najgorszych sklepów jeśli masz kłopot ze sprzętem, jeżeli chcesz uniknąć straty czasu, nerwów czy pieniędzy lepiej omijać ich szeeerokim lukiem. Edytowane 30 Listopada 2018 przez Xisiek 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 30 Listopada 2018 7 godzin temu, efel napisał: Pamiętaj że kupując dowolny telewizor LCD również możesz trafić na trefną sztukę. To czy częstsze są problemy z OLEDami czy z LCD niestety nie jesteś w stanie się dowiedzieć. Jeżeli pójdziesz do sklepu i zapytasz o to, to sprzedawca Ci odpowie tak jak będzie mu w danej chwili na rękę. Jeżeli będzie Ci chciał akurat sprzedać OLEDa to powie że nie ma żadnych zwrotów i częściej wracają LCD. Na szczęście kupując przez internet masz 14 dni na zwrot. Tutaj, jeżeli wykluczyć problem z wypaleniami, to OLEDy są mniej ryzykowne w zakupie, bo w czasie tych 14 dni wyłapiesz wszystkie wady danego egzemplarza i możesz go oddać. Jakość w oledach po czasie nie pogarsza się tak jak w LCD. W LCD wychodzi po czasie DSE, kurz na matrycy, zwiększa się clouding i inne tego typu kwiatki. A czy przypadkiem nie mijasz się z prawdą? A może jednak matryce w oledach degradują się, czego nie widzisz natychmiast "jawnie" jak wypalenia czy powidoki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 30 Listopada 2018 @Filutek OLEDa można oczywiście wypalić - jak np. będziesz bez przerwy oglądał TVN24. Natomiast o powidokach w obecnych generacjach OLEDów można w praktyce w ogóle zapomnieć - wystarczy zajrzeć na rtings.com jak olbrzymi postęp nastąpił tu między 6 a 8 serią OLEDów. Ja już w 7 serii w ogóle nie jestem w stanie uświadczyć tego zjawiska na codzień. A co do degradacji OLEDów w zwykłych materiałach to wystarczy spojrzeć na aktualne wyniki jasności matryc w teście rtings po 8000 godzin. Duży spadek jasności odnotowano na matrycy IPS LG, a jasność OLEDa i VA pozostała praktycznie na tym samym poziomie co na początku. I zapewne to tym pisał @efel 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filutek 36 Napisano 30 Listopada 2018 39 minut temu, Subman napisał: @Filutek OLEDa można oczywiście wypalić - jak np. będziesz bez przerwy oglądał TVN24. Natomiast o powidokach w obecnych generacjach OLEDów można w praktyce w ogóle zapomnieć - wystarczy zajrzeć na rtings.com jak olbrzymi postęp nastąpił tu między 6 a 8 serią OLEDów. Ja już w 7 serii w ogóle nie jestem w stanie uświadczyć tego zjawiska na codzień. A co do degradacji OLEDów w zwykłych materiałach to wystarczy spojrzeć na aktualne wyniki jasności matryc w teście rtings po 8000 godzin. Duży spadek jasności odnotowano na matrycy IPS LG, a jasność OLEDa i VA pozostała praktycznie na tym samym poziomie co na początku. I zapewne to tym pisał @efel Subman, dzięki za wyjaśnienia. Mnie nurtuje jednak zjawisko tego "wypalenia". Sam producent oficjalnie się do tego przyznaje, że jeśli przykładowo logo stacji wyświetla sie 10 h w jednym dniu, a w drugim 5, w trzecim kolejne 5 h, to należy wszystkie te godziny sumować razem, czyli otrzymamy 20 h do "licznika śmierci", czyli "wypalenia". ? No więc, skoro producent sam podaje "datę śmierci" panelu i zaleca sumowanie czasu, to jednak jasne jest, że panele degradują i nic tego nie zatrzyma. Dodatkowo, czy mamy, bezkrytycznie przyjmować za prawdę "datę śmierci", gdzie praktyka pokazuje, że wygląda to o wiele tragiczniej? BTW Z tego wykresu co przytoczyłeś wynika, że panel VA, utrzymuje fason. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2015 44 Napisano 30 Listopada 2018 Pisze Xisiek: " Euro RTV-AGD to jeden z najgorszych sklepów " Wymień kilka topowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 30 Listopada 2018 15 minut temu, Filutek napisał: Mnie nurtuje jednak zjawisko tego "wypalenia". Sam producent oficjalnie się do tego przyznaje, że jeśli przykładowo logo stacji wyświetla sie 10 h w jednym dniu, a w drugim 5, w trzecim kolejne 5 h, to należy wszystkie te godziny sumować razem, czyli otrzymamy 20 h do "licznika śmierci", czyli "wypalenia". ? No więc, skoro producent sam podaje "datę śmierci" panelu i zaleca sumowanie czasu, to jednak jasne jest, że panele degradują i nic tego nie zatrzyma. LG oficjalnie podaje 100 000 godzin jako czas po którym OLED stanie się o połowę ciemniejszy. Taki sam czas podaje się przy matrycach LCD. Różnica jest taka, że przy OLEDzie narażone są na wypelenie konkretne subpiksele (np. czerwony), gdy w przypadku LCD czas ten dotyczy podświetlenia z tyłu matrycy LCD. Więc w obu przypadkach występuje ten proces, choć oczywiście ze względu na to, że każdy subpiksel w OLED emituje światło, ten potencjalny proces degradacji na OLEDzie może się po jakimś czasie objawić w postaci widocznych wypaleń gdy w danym obszarze świecił tylko np. czerwony subpiksel. W LCD ten proces degradacji też występuje, ale równomiernie na całej płaszczyźnie matrycy. Natomiast na matrycy LCD występują potencjalnie inne czynniki o których pisał efel - np. kurz za matrycą LCD, wcinki, czasami problemy z DSE. Tych problermów z kolei nie ma w ogóle na OLED. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boood 21 Napisano 1 Grudnia 2018 (edytowane) Euro RTV-AGD osobiście zwracałem PSU8102 zero problemu z oddaniem. Magazyn pod Warszawą sam go odwoziłem bo szybciej i taniej niż kurier bo pudło wielkie. Minus sklepu że często wypychają zwroty. Zawsze ale to zawsze kupując coś przez internet sprawdzajcie czy pudełko ma plomby producenta czy nie było otwierane. W przypadku tv masz prawo a nawet obowiązek rozpakować telewizor w obecności kuriera i sprawdzić czy nie jest uszkodzony mechanicznie. Sprawdzaj tak długo jak uznasz za stosowne. Często widać że pilot nie oryginalnie zaklejony lub nóżki . Dostawca nie zostawi Ci sprzętu bez potwierdzenia odbioru proste. Jeżeli uznasz że tv był otwierany po prostu nie podpisuj i niech zabiera tez złom ze zwrotu. Edytowane 1 Grudnia 2018 przez boood 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel.sz 10 Napisano 1 Grudnia 2018 Na Euro RTV radziłbym uwazac, ich transport szczegolnie duzego AGD i RTV jest zawsze taki samo - szybko szybko, oni juz musza jechac, prosze podpisac a sprawdzic sobie pozniej. U mnie ostatnio jak odbieralem toward to dostawcy sami zaznaczyli za mnie opcje w formularzu "Towar pozostal nierozpakowany na moje wyrazne zyczenie" i kazali sie podpisac Inne mozliwosci "Towar sprawdzilem w obecnosci Dostawcy, potwierdzam brak widocznych uszkodzen" nie chcieli zaznaczac. Skonczylo sie na nie przyjeciu przesylki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach