Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Marek_P napisał:

Dziękuję bardzo za odpowiedź, jest bardzo pomocna. Właśnie martwi mnie fakt, że modele 2017 to już faktycznie końcówka i duże ryzyko, że otrzymałbym produkt ze zwrotów, a jestem laikiem i przesiadam się z 10-letniego lcd, więc mogę nawet nie wyłapać defektów. Czy jest jakiś dobry sposób na to? Np. jakiś test, który mógłbym uruchomić na TV, żeby sprawdzić, czy działa on w 100% sprawnie i jest pozbawiony wad fabrycznych?

W sklepie niewiele jesteś w stanie sprawdzić, chyba że sklep udostępnia pokój zaciemniony. Są takie sklepy podobno. W domu sprawdzisz sobie na spokojnie wszystko. Plansze możesz znaleźć na youtube, albo tu:

https://drive.google.com/uc?authuser=0&id=0B9FgjTtNzSy0dTZwZ3p1eGVnTG8&export=download

Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru:

  • Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy
  • Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu

Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, efel napisał:

W sklepie niewiele jesteś w stanie sprawdzić, chyba że sklep udostępnia pokój zaciemniony. Są takie sklepy podobno. W domu sprawdzisz sobie na spokojnie wszystko. Plansze możesz znaleźć na youtube, albo tu:

https://drive.google.com/uc?authuser=0&id=0B9FgjTtNzSy0dTZwZ3p1eGVnTG8&export=download

Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru:

  • Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy
  • Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu

Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin. 

Dzięki bardzo za odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2018 o 08:42, efel napisał:

Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru:

  • Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy
  • Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu

Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin.

Przemyślałem temat i zweryfikowałem swoje podeście do oledów. Zamówiłem LG B8. Na kolorowych tłach nic nie widzę niepokojącego. Tak samo na białym, ale na planszy 5% grey chyba nie jest za dobrze:( Lewa strona ekranu wyraźnie jaśniejsza, rozmazana. Załączam zdjęcie i puszczam TV na 4 h, żeby zobaczyć, czy to coś pomoże. Jak nie pomoże, to oddać TV?

I drugie pytanie - jak oglądam Netflixa to wygasza mi się opcja zmiany proporcji ekranu (Ustawienia -> Obraz -> Ustawienia proporcji ekranu) - jest ustawiona domyślnie na "oryginalną" (czyli przycina obraz od góry i od dołu) i nie można tego zmienić. W instrukcji natomiast piszą, że ważne jest dostosowanie obrazu do całego ekranu ze względu na ryzyko wypalenia. Co zrobić?

banding2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te fotki wrzuć do wątku B8, niech się wypowiedzą inni. O Twoje pytanie czy oddawać czy serwisować odpowiedź jest prosta: LG nie uznaje w ramach gwarancji bandingu na planszy 5%. A na pewno nie takiego jak pokazałeś na zdjęciu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, efel napisał:

Te fotki wrzuć do wątku B8, niech się wypowiedzą inni. O Twoje pytanie czy oddawać czy serwisować odpowiedź jest prosta: LG nie uznaje w ramach gwarancji bandingu na planszy 5%. A na pewno nie takiego jak pokazałeś na zdjęciu. 

Dzięki, właśnie wrzuciłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...