efel 1 394 Napisano 25 Września 2018 16 godzin temu, Marek_P napisał: Dziękuję bardzo za odpowiedź, jest bardzo pomocna. Właśnie martwi mnie fakt, że modele 2017 to już faktycznie końcówka i duże ryzyko, że otrzymałbym produkt ze zwrotów, a jestem laikiem i przesiadam się z 10-letniego lcd, więc mogę nawet nie wyłapać defektów. Czy jest jakiś dobry sposób na to? Np. jakiś test, który mógłbym uruchomić na TV, żeby sprawdzić, czy działa on w 100% sprawnie i jest pozbawiony wad fabrycznych? W sklepie niewiele jesteś w stanie sprawdzić, chyba że sklep udostępnia pokój zaciemniony. Są takie sklepy podobno. W domu sprawdzisz sobie na spokojnie wszystko. Plansze możesz znaleźć na youtube, albo tu: https://drive.google.com/uc?authuser=0&id=0B9FgjTtNzSy0dTZwZ3p1eGVnTG8&export=download Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru: Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_P 2 Napisano 25 Września 2018 3 godziny temu, efel napisał: W sklepie niewiele jesteś w stanie sprawdzić, chyba że sklep udostępnia pokój zaciemniony. Są takie sklepy podobno. W domu sprawdzisz sobie na spokojnie wszystko. Plansze możesz znaleźć na youtube, albo tu: https://drive.google.com/uc?authuser=0&id=0B9FgjTtNzSy0dTZwZ3p1eGVnTG8&export=download Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru: Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin. Dzięki bardzo za odpowiedź! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_P 2 Napisano 5 Października 2018 Dnia 25.09.2018 o 08:42, efel napisał: Sprawdzasz kolorowe jednolite tła pod kątem wypaleń, martwych pixeli. Odpalasz planszę 5% grey i sprawdzasz banding. Odpalasz planszę 100% white i sprawdzasz równomierność koloru białego (zafarby itp). Jeżeli banding jest mały to ok, jakiś będzie na pewno ale jeżeli jest duży, to masz do wyboru: Dać popracować oledowi co najmniej 4h. Po czym wyłączasz go z pilota i czekasz kilkanaście minut aż wykona sobie krótką kompensację matrycy Jeżeli niewiele pomogło i jest dalej źle to albo dasz mu popracować 200-300h albo oddajesz od razu do sklepu Jeżeli zafarb na białym występuje i jest widoczny to lepiej zwracaj od razu - tu się nic samo nie naprawi. Co do sprawdzania czy nie jest powystawowy i ile godzin pracował to musisz wejsć w menu serwisowe. Żeby to zrobić potrzebujesz pilota serwisowego, albo telefonu z IDRa i apki. Tylko że ten licznik można skasować w tym menu, więc to nic nie znaczy jak widzisz tam zero godzin. Przemyślałem temat i zweryfikowałem swoje podeście do oledów. Zamówiłem LG B8. Na kolorowych tłach nic nie widzę niepokojącego. Tak samo na białym, ale na planszy 5% grey chyba nie jest za dobrze:( Lewa strona ekranu wyraźnie jaśniejsza, rozmazana. Załączam zdjęcie i puszczam TV na 4 h, żeby zobaczyć, czy to coś pomoże. Jak nie pomoże, to oddać TV? I drugie pytanie - jak oglądam Netflixa to wygasza mi się opcja zmiany proporcji ekranu (Ustawienia -> Obraz -> Ustawienia proporcji ekranu) - jest ustawiona domyślnie na "oryginalną" (czyli przycina obraz od góry i od dołu) i nie można tego zmienić. W instrukcji natomiast piszą, że ważne jest dostosowanie obrazu do całego ekranu ze względu na ryzyko wypalenia. Co zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_P 2 Napisano 5 Października 2018 I jeszcze jedno pytanie jeśli obraz się nie poprawi - lepiej oddać TV do sklepu czy serwisować w LG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 5 Października 2018 Te fotki wrzuć do wątku B8, niech się wypowiedzą inni. O Twoje pytanie czy oddawać czy serwisować odpowiedź jest prosta: LG nie uznaje w ramach gwarancji bandingu na planszy 5%. A na pewno nie takiego jak pokazałeś na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_P 2 Napisano 5 Października 2018 2 minuty temu, efel napisał: Te fotki wrzuć do wątku B8, niech się wypowiedzą inni. O Twoje pytanie czy oddawać czy serwisować odpowiedź jest prosta: LG nie uznaje w ramach gwarancji bandingu na planszy 5%. A na pewno nie takiego jak pokazałeś na zdjęciu. Dzięki, właśnie wrzuciłem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach