Skocz do zawartości
Maciej Koper

Samsung NU8002, NU8042, NU8072 | TEST | Telewizor LCD Ultra HD z HDR (2018) i systemem Tizen

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Robbie211986 napisał:

Obejrzałem kilka pozycji HDR, z napisami i nawet w najciemniejszych scenach nie występuje żadne rozjaśnienie obrazu

Ja też nie widziałem dopóki nie włączyłem w zupełnie ciemnym pokoju tego o co poprosił kolega heolix

 

8 godzin temu, Heolix napisał:

@demios1 możesz nagrać jak wygląda początkowa scena z  netflix'a - Ozark s02e06 około 1 minuty? U mnie na tej scenie ekran strasznie zwiększa jasność przy białych napisach, model NU8002.

Naprawdę ciekawa sprawa z tymi rozjaśnienieniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Robbie211986 napisał:

Kwestia rozjaśnień obrazu przy napisach na Netflixie ciekawił mnie do tego stopnia, że wykupiłem miesiąc i ochoczo zabrałem się za sprawdzenie, czy ów problem faktycznie występuje. Obejrzałem kilka pozycji HDR, z napisami i nawet w najciemniejszych scenach nie występuje żadne rozjaśnienie obrazu; dokładnie się przyglądałem. Przynajmniej mój szsjsung nie ma tego problemu. Local dimming ustawiony na niski. 

U mnie to samo. Local dimming na niski i nie powinno rozjaśniać. Natomiast u mnie rozjaśnia na ustawieniu local dimming standard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Stygian napisał:

U mnie to samo. Local dimming na niski i nie powinno rozjaśniać. Natomiast u mnie rozjaśnia na ustawieniu local dimming standard.

Ten problem  prawdopodobnie tylko częściowo może być związany z funkcją local dimming, ponieważ:

  • wyłączenie całkowite ld w menu serwisowym pomaga tylko doraźnie,
  • przy Netflixie oglądanym z urządzeń zewnętrznych problem ten nie występuje,
  • w modelach Samsung Q9 problem też występuje, a podświetlenie jest tam pełne,
  • Samsung w najnowszej aktualizacji nie daje możliwości całkowitego wyłączenia local dimmingu, a gdyby to było lekarstwem na ten problem to pewnie by to dodali...

Osobiście gdybym nie miał świadomości, że ten problem istnieje, to pewnie bym nawet go nie zauważył.

Edytowane przez demios1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Na filmach z dysku zewnętrznego lub netflixie puszczonym z Xboxa np. problemu w ogóle nie ma.

36 minut temu, demios1 napisał:

Ten problem  prawdopodobnie tylko częściowo może być związany z funkcją local dimming, ponieważ:

  • wyłączenie całkowite ld w menu serwisowym pomaga tylko doraźnie,
  • przy Netflixie oglądanym z urządzeń zewnętrznych problem ten nie występuje,
  • w modelach Samsung Q9 problem też występuje, a podświetlenie jest tam pełne,
  • Samsung w najnowszej aktualizacji nie daje możliwości całkowitego wyłączenia local dimmingu, a gdyby to było lekarstwem na ten problem to pewnie by to dodali...

Osobiście gdybym nie miał świadomości, że ten problem istnieje, to pewnie bym nawet go nie zauważył.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na problem samej aplikacji netflixa w tv. Mam nadzieję że to naprawią :(

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Gravis napisał:

To wygląda na problem samej aplikacji netflixa w tv. Mam nadzieję że to naprawią :(

Wczorajsza aktualizacja podobno niestety problemu nie rozwiązała całkowicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat niestety ciągnie się już długo: https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/Brightness-changes-with-subtitles/td-p/415050/page/22

Sprawdzę jeszcze netflixa z innych źródeł ale myśle iż to jest prędzej problem z brakiem HDR gdy włączacie netflixa z laptopa/pc'ta. W podlinkowanym temacie ktoś słusznie zauważył że ekran się podświetla nawet przy zmianie głośności. Chyba czas najwyższy przestać oglądać filmy z napisami :D

 

Mnie najbardziej dziwi iż jest tyle testów tych telewizorów w internecie i nikt nie zidentyfikował tego problemu, nie umieścił informacji w treści recenzji, nawet hdtvpolska.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat niestety ciągnie się już długo: https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/Brightness-changes-with-subtitles/td-p/415050/page/22
Sprawdzę jeszcze netflixa z innych źródeł ale myśle iż to jest prędzej problem z brakiem HDR gdy włączacie netflixa z laptopa/pc'ta. W podlinkowanym temacie ktoś słusznie zauważył że ekran się podświetla nawet przy zmianie głośności. Chyba czas najwyższy przestać oglądać filmy z napisami
 
Mnie najbardziej dziwi iż jest tyle testów tych telewizorów w internecie i nikt nie zidentyfikował tego problemu, nie umieścił informacji w treści recenzji, nawet hdtvpolska.



Od 5 min z hakiem - Netflix problem. W każdym samsungu to jest.



Od 5 min z hakiem - Netflix problem. W każdym samsungu to jest.



I od 6 tej min


Nawet 8k ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt trochę też czasami rozświetli ekran, ale to taka technologia jak widać. Mi nie przeszkadza to więc nie czepiałbym się na siłę ciągle tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobić aktualizację, ustawić local dimming na niski, ulepszacze tak jak podałem w moich ustawieniach stronę wcześniej, resztę suwaków wg. własnych preferencji. Przetestować. Powinno być dobrze:)

Edytowane przez demios1
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam oglądam z napisami przez dlna i problem nie występuje w ogóle..

Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój telewizor jeszcze nie wykrył nowego oprogramowania. Skąd ściągacie oprogramowanie i wgrywacie na pendrive? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, effe11 napisał:

Mój telewizor jeszcze nie wykrył nowego oprogramowania. Skąd ściągacie oprogramowanie i wgrywacie na pendrive? 

Wchodzisz na polską stronę Samsunga, wybierasz swój telewizor i na dole masz pliki z softem. Wybierasz np, wersję all windows, rozpakowujesz z pliku exe bezpośrednio na pena, po włożeniu pena u mnie od razu z automatu rozpoczął aktualizację.

Jak masz 65" 8072 to:

https://www.samsung.com/pl/support/model/UE65NU8072TXXH/

Edytowane przez demios1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko odnośnie pilota. Czy u Was też pojawiają się problemy z zawieszaniem? Czasami pomaga wyłączenie z prądu i włączenie TV. Najlepsze to, że wyłącz/włącz działa, ponowne parowanie również działa, jednak po sparowaniu pilot dalej nie działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem się przywitać gdyż jestem nowy na forum i od razu zwracam się do Was z pytaniem.

Kupiłem tv Samsung 8072 w wersji 65" ( dla zaintersowanych bo w wiadomościach wcześniejszych widziałem, że ten temat był poruszany) tv zakupiony przez internet i tak - miał folię tak na matrycy jak i na ramce jak i na stopce.

Moje pytanie - tv wykrył mi ps4 i dekoder nc+ do tego używam appki hbogo - w każdym z tych źródeł mogę zmieniać 4 domyślne ustawienia obrazu (standardowy dynamiczny film naturalny) plus ustawienia eksperckie. I jest ok. Natomiast mam jeszcze jedno źródło jakim jest pc też podłaczony kablem hdmi i tutaj mam problem gdyż w szybkich ustawieniach mam tylko tryb obrazu dynamiczny i standardowy - brakuje trybu film i naturalny do tego czesc ustawień eksperckich mam na szaro i kiedy próbuje je uruchomić dostaje info że "funkcja jest niedostępna" idąc dalej nie mogę ustawić sobie obrazu jaki bym chciał. Dzieje się to tylko przy połączeniu z pc. Na grach nie przeszkadza natomiast czasem puszczam filmy z pc i wygodnie byłoby ustawić obraz inaczej lub użyc tych ustawień szybkich. Możecie mi pomóc co jest nie tak? Domyślam się, że jakieś ustawienia ale...jakie? Nie ma 2 z 4 ustawień szybkich i nie wszystkie eksperckie działają. W zasadzie większość nie jest aktywna. Porszę o pomoc

Z racji tego że nie mogę już edytować komentarza dopiszę co odkryłem przed chwilą.

Przed chwilą znalazłem półśrodek... Kiedy zmieniam ikone źródła pc (bo mam podłączony pc i tak rozpoznaje tv) na np. konsole do gier to normalnie mam 4 szybkie ustawienia kolorów i dostępne wiekszość ustawień eksperckich. Nie wiecie czemu tak się dzieje? Tzn muszę oszukiwać tv że pc to konsola, żebym miał dostęp do wszystkich ustawień kolorów? Czemu na źródle pc tak obcina te ustawienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@effe11 U mnie problem z pilotem nie występuje. Działa bez zarzutu, steruje NC+ i PS4. Ani też nie zawiesza się.

@FoX Mam ten sam problem. Wczoraj kupiłem fajnego laptopa i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłem to o czym wspominasz. Nie miałem za bardzo jak kombinować (brak czasu), ale napewno można zmienić na na tryb gry i tam już jest jakieś pole manewru. Może kwestia ustawień wyświetlania w laptopie? 

Edytowane przez Piotrek Skorupa
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Piotrek Skorupa Dokładnie jak u mnie. Tryb gry dużego manewru nie daje natomiast na dole poprzedniego posta napisałem rozwiązanie. W szybkim menu wejdź w zakładkę "źródła" i na "pc" strzałka w góre wciśnij "edytuj" i zmień ikonę "pc" na np. "konsola do gier". Wtedy będziesz miał dostępne wszystkie ustawienia kolorów tak szybkie (wszystkie 4) jak i eksperckie no i oczywiscie tryb gry. Z ustawieniami na pc kombinowałem i nic nie znalazłem. Jedyny minus tego rozwiązania to, że teraz pokazuje że pc to konsola do gier ? Nie wiem dlaczego obcina ustawienia na pc..może ktoś tutaj będzie wiedział jak to zrobić zachowując ikonę "pc"

Edytowane przez Fox_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, effe11 napisał:

Pytanko odnośnie pilota. Czy u Was też pojawiają się problemy z zawieszaniem? Czasami pomaga wyłączenie z prądu i włączenie TV. Najlepsze to, że wyłącz/włącz działa, ponowne parowanie również działa, jednak po sparowaniu pilot dalej nie działa. 

Wlacz/wylacz dziala bo jest na podczerwien, reszta idzie przez bluetooth i chyba wiem co jest nietak.

Tez tak mialem - czasami pilot przestawal dzialac i nie pomagaly nawet proby parowania z tv. bo nie chcial sie polaczyc, jedynym wyjsciem bylo odlaczenie tv. z pradu.

Zglosilem do Samsunga, przyjechal serwisant, sprawdzil i w menu serwisowym pokazalo bledy modulu bluetooth, ktory zostal wymieniony, od tego czasu pilot dziala jak nalezy.

Edytowane przez saptis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Piotrek Skorupa napisał:

@effe11 U mnie problem z pilotem nie występuje. Działa bez zarzutu, steruje NC+ i PS4. Ani też nie zawiesza się.

@FoX

Piotr Skorupa, co to znaczy ze sterujesz pilotem od telewizora PS4 ? 

Co można zrobić w ps4 posługując się pilotem od tv ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obsługiwać dashboard to na pewno, w grach raczej nie działa ale zaraz sprawdzę i dam znać :)

..No więc dashboard obsługuje, ale już w trakcie gry pilot przeskakuje na obsługę tv. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Fox_ napisał:

@Piotrek Skorupa Dokładnie jak u mnie. Tryb gry dużego manewru nie daje natomiast na dole poprzedniego posta napisałem rozwiązanie. W szybkim menu wejdź w zakładkę "źródła" i na "pc" strzałka w góre wciśnij "edytuj" i zmień ikonę "pc" na np. "konsola do gier". Wtedy będziesz miał dostępne wszystkie ustawienia kolorów tak szybkie (wszystkie 4) jak i eksperckie no i oczywiscie tryb gry. Z ustawieniami na pc kombinowałem i nic nie znalazłem. Jedyny minus tego rozwiązania to, że teraz pokazuje że pc to konsola do gier ? Nie wiem dlaczego obcina ustawienia na pc..może ktoś tutaj będzie wiedział jak to zrobić zachowując ikonę "pc"

Ustawienie PC ma ograniczone bo przestawia się na Chroma 4.4.4. i dlatego nie można już regulować np. koloru. Ma to na celu poprawienie rozdzielczości kolorów tak by czcionki różnokolorowe były wyraźne na różnokolorowych tłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, saptis napisał:

Wlacz/wylacz dziala bo jest na podczerwien, reszta idzie przez bluetooth i chyba wiem co jest nietak.

Tez tak mialem - czasami pilot przestawal dzialac i nie pomagaly nawet proby parowania z tv. bo nie chcial sie polaczyc, jedynym wyjsciem bylo odlaczenie tv. z pradu.

Zglosilem do Samsunga, przyjechal serwisant, sprawdzil i w menu serwisowym pokazalo bledy modulu bluetooth, ktory zostal wymieniony, od tego czasu pilot dziala jak nalezy.

 

Dzięki za info. Jeśli problem będzie się powtarzał to wzywam serwisanta. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Piotrek Skorupa napisał:

Obsługiwać dashboard to na pewno, w grach raczej nie działa ale zaraz sprawdzę i dam znać :)

..No więc dashboard obsługuje, ale już w trakcie gry pilot przeskakuje na obsługę tv. 

Ja pilotem nie mogę w żaden sposób obsługiwać ps4. Jak to skonfigurowałeś ? A możesz ps4 włączyć za pomocą pilota od tv ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...