Skocz do zawartości
H_nk

GT1080darbee + adeo (kilka pytań)

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przymierzam się do zrealizowania swojego pierwszego kina domowego. Projektor oraz ekran mam już generalnie wybrane, a są to Optoma GT1080Darbee oraz ekran Adeo Winch Elegance 190x107 cm w wariancie "Ref Gray", 16:9. Projektor będzie umieszczony pod sufitem za pomocą uchwytu OCM818W-RU (czemu o tym piszę to za chwilę). Całość będzie funkcjonować głównie wieczorami, więc nie ma problemu z niechcianym światłem, a w dzień mogę dość dobrze zaciemnić pomieszczenie. Zakładam, że w takich warunkach szary ekran sprawdzi się dobrze z tym projektorem? Jestem laikiem i przy wyborze sugerowałem się wypowiedziami bardziej doświadczonych ode mnie. :) Zależy mi na uzyskaniu możliwie najlepszego kontrastu i głębokiej czerni przy równoczesnym dobrym nasyceniu kolorów - do oglądania filmów.

Główne pytania, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi dotyczą cyferek, i tu prośba do Was o pomoc, czy dobrze myślę. Używając kalkulatora projekcji obliczyłem, że przy obrazie 190x107cm projektor zacznie wyświetlać obraz 17cm poniżej wysokości środka soczewki. Ten projektor ma wysokość 114mm (wymiar z noty katalogowej), więc przyjąłem wysokość środka soczewki jako 114 / 2 = 57 mm. Dodając do tego wysokość uchwytu OCM818W-RU (128 mm) oraz wspomnianego offsetu (170 mm) otrzymuję 335 mm, a więc efektywna odległość góry obrazu od sufitu to będzie 33,5 cm. Dobrze myślę, czy powinienem wziąć pod uwagę jakieś dodatkowe czynniki?