Skocz do zawartości
  • 0
tomekaczor

Problem z jakością obrazu Samsung 55MU7002

Pytanie

Witajcie,

chciałbym Was prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu z jakością obrazu w moim nowym Samsungu 55MU7002. Problem polega na tym, że transmisje sportowe podczas wyświetlania zawieszają się na ok. 1-1,5s, a następnie przyspieszają do obrazu nadawanego na żywo. Ponadto, dookoła piłkarzy jest jakaś zamglona obwódka, a lecąca piłka ma praktycznie linię ciągła. 

Normalnie do telewizora jest podłączony dekoder Horizon z UPC, od dziś także z kartą CI - jest dokładnie tak samo. Testy na wbudowanej w telewizor aplikacji Eleven wypadają jeszcze gorzej, przy czym wykluczam przyczynę łącza internetowego, telewizor jest połączony przez kabel z routerem. 

Dla porównania podpiąłem dziś starszy telewizor Sony Bravia, z sygnałem z dekodera Horizon, jest dużo lepiej. 

Proszę o jakąś wskazówkę co mogę zrobić, ustawić. Oczywiście zgłosiłem już temat do Samsunga, ale wizyta technika dopiero za tydzień. 

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

A jakie masz ustawienia upłynniacza (de-judder i de-blur), i czy z wyłączonym upłynniaczem ten problem dalej istnieje ?

Samsung_Q9_17.jpg

Ustawienia dla sportu mają być takie.

Edytowane przez mmpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Miałem ustawioną redukcję drgań na 5, teraz zmieniłem na 3, jak pisałeś i jest tak samo. Jeszcze jedna informacja. Sygnał szedł przez wzmacniacz kina domowego, Yamaha, ale teraz, żeby wyeliminować potencjalne problemy, piścilem bezpośrednio przez dekoder.

i jeszcze jedno, podczas wyświetlania kanału pokazuje mi takie parametry sygnału jak na zdjęciu...

image.jpg

Ok, kwestia parametrów sygnału już jest Ok. Ale problem pozostał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A redukcję rozmycia masz na 10 ?  

 

2 godziny temu, tomekaczor napisał:

Dla porównania podpiąłem dziś starszy telewizor Sony Bravia, z sygnałem z dekodera Horizon, jest dużo lepiej. 

 

A jaki to jest model bravii, model 50 czy 100 hz ?

Edytowane przez mmpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dla porządku przywolaj Horizona do ustawień fabrycznych i zobacz jak będzie wtedy to raz. Dwa wymuś na nim wyplucie 1080p. Trzy jaki kabel HDMI masz wpięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak, redukcja jest na 10. Sony jest dość stary, na 99% 50Hz i HDready. Ale nawet nie biorąc pod uwagę Bravii, coś jest nie tak z tym Samsungiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Xisiek, sprawdzę to jeszcze dziś. Co do kabla, raczej zwykły, może nie z marketu, ale nie coś za set złotych 

Xisiek, z tym 1080p chodzi Ci o to, żeby wymusić to, a nie zostawić na auto?

mmpeg-4, a możesz mi powiedzieć, jakie maja być pozostałe ustawienia eksperckie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak, w menu dźwięk i obraz wybierz rozdzielczość HDMI na 1080p. Ale najpierw zresetuj horajzona do fabrycznych. Zobaczymy jak będzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nic się nie zmieniło. Jeszcze jedna rzecz, ten Samsung ma wszystkie wejścia sprowadzone w takiej listwie, i dopiero ona idzie do tv. Kolejna rzecz, która może nawalać.

Dzwonilem na tygodniu do serwisu Samsunga, powiedzieli, ze jak obraz jest przetwarzany w dekoderze to może tracić na jakości, doradzili, żeby puścić sygnał przez kartę CI, wtedy tv obrobi obraz. Mam zatem taką kartę i jest to samo co było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hmm, więc raczej klopot po stronie tv, ale porządku w takim razie przywroc tv do ustawień fabrycznych. 

PS. A na jakich kanałach masz to szarpanie? Pytał też o to mmpeg-4, co się dzieje jak wyłączysz uplynniacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Chodzi generalnie o kanały sportowe, w dynamicznych scenach. Ale np. na normalnych kanałach jest problem z kolorami, są jakieś dziwne przebarwienia, nie wiem jak to opisać... generalnie jestem mega wkurzony, prawie 5.000 za tv, a obraz jak na tablecie

A z wyłączonym uplynniaczem jest jeszcze gorzej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Do oceny wyłącz wszelkiej maści ulepeszacze i wtedy napisz jak to wygląda. Istnieje duze prawdopodbieństwo, ze twój TV jest po praotu zwalony.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 minutę temu, Adik-Xtreme napisał:

A co tu wymuszać... ? Nowy tv wadliwy to skorzystaj z rękojmi lub gwarancji.

 

 

 

Wiesz, chodziło mi o sytuacje, że przyjedzie jakiś technik i zacznie się udowadnianie, że jest dobrze wszystko i że się czepiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W takim razie wyglada, że kłopot jednak po stronie  Samsunga. Idziesz z "gębą" do sklepu i na podstawie rekojmj mają wymienić na nowy, bo to absolutnie nie jest normalne, że tv szarpie obraz - na sportowych Polsatach, Eurosportach czy Canalach.

PS. Dla porządku wymień sobie kabel na solidnego i pewnego Bridga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To spytaj się go czy chciałby taki tv dla siebie a na poważnie od początku masz takie objawy na tv ? Czy dopiero teraz usterka pojawiła się?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
47 minut temu, tomekaczor napisał:

są jakieś dziwne przebarwienia

Czy są to głównie przebarwienia na twarzach, tj chodzi o mocno bordowy odcień ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dziękuje Wam w ogóle za szybkie odpowiedzi :) rzeczy dzieją się od początku, przebarwienia są na twarzach, niekoniecznie bordowe, ale takie jakby bit rate był za słaby, a kabel załatwię po ewentualnej wymianie tv. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Możesz spróbować jeszcze podpiąć kabel internetowy bezpośrednio pod tv i włączyć jakieś video. W ten sposób pominiesz connect boxa żeby wykluczyć jego usterkę lub potwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Przed chwilą, Adik-Xtreme napisał:

Możesz spróbować jeszcze podpiąć kabel internetowy bezpośrednio pod tv i włączyć jakieś video. W ten sposób pominiesz connect boxa żeby wykluczyć jego usterkę lub potwierdzić.

Tak mam zrobione, skrętka jest bezpośrednio w tv akuratnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A słuchajcie, jak to wyglada ze strony prawnej? Jak telewizor kupiłem w Saturnie to mam uderzać do nich czy do producenta?

Mały update. Saturn w Krakowie odesłał mnie do autoryzowanego serwisu Samsunga, będę dzwonił tam w poniedziałek, zobaczymy co dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dla porządku sprawdź jeszcze jakiś film z bluraya albo cyfrowa naziemna, objaw taki, który opisujesz potrafi być skutkiem "szarpanego" dosyłu sygnału do dekodera. 

A co samego Saturna, to tam jest bodaj okres, w którym możesz oddać tv bez łaski czyjejkolwiek i to rozwiązanie polecam. Zobacz do regulaminu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No i tu się właśnie pojawia problem. Bo PS4 działa idealnie, film na BD przez PS4 tez, ale już meczu na Eleven (szarpanie) czy czegoś na Netflixie (przebarwienia) nie da się oglądać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Szkoda że dekoder Horizon z UPC nie ma możliwości nagrania na zewnętrzny nośnik, bo by wtedy mógł nagrać fragment programu gdzie występują problemy z obrazem i wrzucić to gdzieś na upload do sprawdzenia przez innych. Są co prawda pirackie urządzenia co ściągają blokadę HDCP i można nagrać stream ale stosunkowo niewiele osób takie posiada bo i też nie są takie tanie. Tym niemniej skoro na Sony nie ma żadnych problemów to być może faktycznie coś jest nie tak z tym Samsungiem, ten opis obwódki wokół postaci być może wskazuje na słabszy rodzaj upłynniacza w najtańszym modelu 100 Hz, podobnego rodzaju artefakty są np w Philipsach 100 HZ.

EDIT:

Może spróbuj nagrać kawałek kamerą czy jak masz dobrą w telefonie, może cośkolwiek będzie się dało ocenić, albo spróbuj zrobić chociaż fotki tych przebarwień.

Edytowane przez mmpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...