Skocz do zawartości
Maciej Koper

Panasonic EZ950 Test drugiego telewizora OLED 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Panasonic EZ950 Test drugiego telewizora OLED 2017 z Ultra HD i HDR

Nie tak dawno temu w naszej redakcji gościł Panasonic'a EZ1000, czyli najlepszy telewizor japońskiego producenta, przeznaczony na 2017 rok. Tamten model znaliśmy już od dłuższego czasu, ponieważ przed premierą mieliśmy okazję oglądać egzemplarz inżynieryjny, a także wypowiedzieć się, co naszym zdaniem można jeszcze poprawić! Użytkownicy, którzy przeczytali finalny test wiedzą, że pod kątem jakości obrazu, poprawić już wiele nie można, bo EZ1000 jest dopracowany do granic możliwości. Nie jest to jednak jedyny telewizor z matrycą organiczną w ofercie producenta! Okazuje się, że przygotowano także młodszego brata - bliźniaka, czyli EZ950. To właśnie ten telewizor weźmiemy dzisiaj pod lupę, by przekonać się jakie dokładnie różnice występują między tymi modelami. Różnica cenowa pomiędzy telewizorami nie jest duża, aczkolwiek zauważalna, bo wynosi nieco ponad 10%. Przy 65" wersjach tych ekranów przekłada się to na około 3 tysiące złotych. Warto tutaj zaznaczyć, że EZ950 występuje w wersji 55", czego nie można powiedzieć o flagowcu! Do testów otrzymaliśmy jednak największy - 65" egzemplarz.

 

Przeczytaj całość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13,5 K za telewizor 55 cali?? sorry ale dla mnie nadal kosmos ,tym bardziej ,ze LG już poniżej 10tysięcy można wyrwać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, z testu:
"Najjaśniejsza ze scen, blaski słońca przekraczają jasność 2 000cd/m2 - 380 cd/m2
Scena o niskiej jasności, gdzie tylko księżyc i jego odbicie ma ponadnormatywną jasność - 800 cd/m2"

Z czego to się bierze, że najjaśniejsza scen ma jasność znacznie mniejszą niż inna scena o niskiej jasności?

Ta scena pierwsza widzę, że jest problematyczna praktycznie na każdym modelu testowanym, to przez to, że jest aż tyle do rozjaśnienia i obecny HDR nie jest w stanie przekroczyć np. 1000 cd/m2 w tej sytuacji czy mechanizm jest zupełnie inny?

---

Nvm, nie doczytałem podsumowania pod tymi scenami. Proszę usunąć. :<

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko super, kolejny bardzo fajny oled, ale ta cena? 55b7 można już kupić za 8 tysięcy. A w mojej opinii w ogóle nie ustępuje EZ950. A 5,5k zł to jednak duża różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze ktoś jest pionierem, ma cos czego inni nie potrafią - wtedy moze sie cenić, ale Panasonic mógł tak czynić ostatnio z VT60 i ZT60 a nie z OLEDami na obcej matrycy.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej zastanawia to stwierdzenie:

Cytat

Panasonic nie wspiera poszerzonych formatów, jak np. Dolby Vision, jednak trzeba mieć na uwadze, że każde wydanie Dolby Vision posiada „w sobie” strumień kompatybilny z HDR10, a różnica jest wyłącznie w metadanych.

O ile się nie mylę, Dolby Vision ma w standardzie ma możliwość określenia jasności do 10 000 cd/m2 (HDR10 do 4 000). Poza tym Dolby Vision ma możliwość zapisu koloru w 12 bitach, gdy HDR10 jedynie w 10 bitach, a każdy telewizor zgodny z Dolby Vision musi dysponować specjalnym algorytmem mapującym jasność w zależności od maksymalnej jasności telewizora. Więc różnica według mnie nie jest jedynie w metadanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio czytałem na portalu filmozercy test filmu w DV i wnioski nie były zachęcające dużo błędów. Np takich że OLED lg stracił czerń w pasach nad i pod filmem.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina samego Dolby, bardziej bym widział błędy w odtwarzaczu.  

PS. Podlinkuj jeśli możesz ten artykuł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, vandel1 napisał:

Poszukam test był na OLED lg i na dwóch blu Ray Panasonic i lg.

Nope. Tutaj oryginalny tekst.

For the record, I used an Oppo 203 and LG OLED55C7 TV for the Dolby Vision testing, plus a Panasonic UB900 running into the same OLED TV for comparisons between Dolby Vision and HDR10. I even used two copies of the Fate Of The Furious so that I could more easily flick between the two.

Wina z tymi szarościami zamiast czerni jest prawdopodobnie po stronie Oppo i nie dotyczy tylko tego filmu w DV. Z tym, że nie u każdego się to ujawnia. Czemu - tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za doprecyzowanie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, misfit napisał:

Wina z tymi szarościami zamiast czerni jest prawdopodobnie po stronie Oppo i nie dotyczy tylko tego filmu w DV. Z tym, że nie u każdego się to ujawnia. Czemu - tego nie wiem.

Ale to byłoby chyba dość dziwne, bo odczytany nieobrobiony z BD cyfrowy sygnał powinien być podany bezpośrednio do telewizora. Według standardu DV to telewizor ma według specjalnego algorytmu wykonywać mapowanie kolorów (uwzględniającego między innymi maksymalną jasność). No chyba że to samo Oppo dekodowało DV i podawało taki sygnał do telewizora, ale takie podejście chyba nie jest najlepsze w przypadku DV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz czytam, że na LG UP970 (który niedawno dostał aktualizację DV) jest to samo i na avsforum twierdzą, że to jest raczej problem z płytami i koderem DV, który jest zbugowany, ale wydaje mi się to dziwne bo gdyby tak było to u wszystkich oglądających te filmy Furious 8 oraz Power Rangers w DV powinien ten problem występować - a tak nie jest.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@misfit

Poczytałem trochę o DV (polecam https://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-vision/dolby-vision-white-paper.pdf). Problemem raczej nie jest odtwarzacz (oppo lub LG), ale raczej zły materiał źródłowy (metadane DV lub stream HEVC) lub nieprawidłowe wykonanie końcowego masteringu obrazu na podstawie metadanych DV na LG OLED. Końcowy mastering obrazu w DV wykonuje właśnie telewizor (który ma informację o minimalnej i maksymalnej jasności) na podstawie dynamicznych metadanyh DV, a nie odtwarzacz, więc należy też zwracać uwagę na jakim telewizorze oglądamy materiał DV.

Oglądałem trochę filmów DV na Netflixie i sam nie wyłapałem problemów ze zmianą odcieniu czarnego koloru, choć ciężej jest to zauważyć, bo filmy DV na Netflixie są w formacie 16:9, a więc są na całym ekranie bez czarnych pasów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o filmy UHD BD - tutaj authoring i sam koder DV to zupełnie inna bajka względem streamingu. Do tej pory za wszystkie filmy DV na UHD BD odpowiadał Pixelogic, najnowsza część Transformersów, która wychodzi za niecały miesiąc była ponoć robiona przez inne studio auhoringowe + zupełnie inny soft był w użyciu.
Jego premiera powinna wiele wyjaśnić w tej kwestii.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interesująca historia - bardzo ciekaw jestem co okaze się finalnie przyczyną. 

PS. A co do samych Transformerów - to imho zdecydowanie jeden z najbardziej obiecujących tytułów w kategorii jakość obrazu, w tym roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Panasonica to oni się zadeklarowali po stronie HDR10+.
http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1503914052

Czas pokaże czy ten TV dostanie stosowną aktualizację i co w tym formacie w ogóle będzie dostępne poza Amazonem i filmami od Foxa bo z przecieków wynika, że jeśli chodzi o UHD BD to nie ma szans na współistnienie DV i HDR10+ na jednej płycie tak jak to jest w przypadku DV i "zwykłego" HDR10.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na IFIE zgłębimy ten temat mocno. Mamy z tego całodniowy warsztat + zrobimy wywiad z osobami od tego. Zobaczymy. Ale moim zdaniem brak na płycie = ciekawostka....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDR10+ pojawi się na UHD BD co poniekąd ten podlinkowany przeze mnie artykuł potwierdza. Inna sprawa czy dotychczasowe odtwarzacze będą w stanie go wspierać przez aktualizację... :)
Z tym, że nie bardzo widzi mi się aby Disney, Paramount, Sony, Universal czy Warner weszli w HDR10+ skoro raz, że wszyscy oni zadeklarowali się po stronie DV, a dwa - wszystko wskazuje na to, że DV i HDR10+ nie może współistnieć na tej samej płycie.
Gdyby miało być tak, że będą osobne wydania tych samych filmów jedne z DV/HDR10, drugie HDR10+/HDR10 to poza dodatkowymi kosztami to byłby dla wydawców niemały horror.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Adminów i wszystkich siedzących w temacie Oledów. Czy wiadomo coś na temat HLG i HDMI 2.1 w nowych oledach na rok 2018 ? Jak jest szansa że zostanie to dodane do nowych modeli. Człowiek się zastanawia czy brać tegoroczny model z niskim input lagiem na poziomie 21 ms od LG pod konsole ps4. Do tego jednak ogląda dużo sportu i taki HLG to wisienka na torcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HLG obsługują wszystkie LG z 2017 i od C6 wzwyż z 2016. I nawet mój proj JVC.

HDMI 2.1 to na razie wielka niewiadoma. Jak widac wszystko co najważniejsze i potrzebne na dzień dzisiejszy czyli HDR-10, DV, HLG, szeroka paletę, Atmos i DTS-X obsługuje dzisiejsze HDMI 2.0a. Nie wiem tylko jak jest z obsługą 12bitów bo nie sprawdzałem. Nie wiem czy płytki BD-UHD z DV sa w 12bit. I nie wiem czy mój procesor dźwięku przepuszcza DV. Nawet jak przyjadą płytki w DV to nie sprawdze bo musiałbym przestawiać Marantza do sypialni albo OLEDa do salonu. Awykonalne.

Ktoś wie?

Pozdro

2 godziny temu, misfit napisał:

HDR10+ pojawi się na UHD BD co poniekąd ten podlinkowany przeze mnie artykuł potwierdza. Inna sprawa czy dotychczasowe odtwarzacze będą w stanie go wspierać przez aktualizację... :)
Z tym, że nie bardzo widzi mi się aby Disney, Paramount, Sony, Universal czy Warner weszli w HDR10+ skoro raz, że wszyscy oni zadeklarowali się po stronie DV, a dwa - wszystko wskazuje na to, że DV i HDR10+ nie może współistnieć na tej samej płycie.
Gdyby miało być tak, że będą osobne wydania tych samych filmów jedne z DV/HDR10, drugie HDR10+/HDR10 to poza dodatkowymi kosztami to byłby dla wydawców niemały horror.

I tak jeden z nich wcześniej czy później umrze. Podobnie jak było z SACD/DVD-A i HD-DVD/BD.

Edytowane przez pmcomp
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po prostu ręce opadają - zawsze sie jakaś czarna owca znajdzie (Samsung) i wymyśli kolejny standard

oby Dolby wygrało

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pmcomp dziękuję za szybką odpowiedz i spieszę ze sprostowaniem że chodziło mi o HFR. HLG ma już zastosowanie oczywiście. 

"HFR określa zdolność do reprodukcji 100/120 klatek na sekundę, dzięki czemu możemy oglądać bardzo płynny materiał filmowy. Aby zrozumieć zagadnienie, musimy wiedzieć, że przez wiele lat filmy kręcone były w standardzie 24 klatek na sekundę. Wydaje się to być niewiele, patrząc na dzisiejsze standardy, jednak wiele osób w branży filmowej twierdzi, że pomaga to nadać produkcjom specjalny, „filmowy wygląd”. Programy telewizyjne są zazwyczaj kręcone przy 25 lub 30 klatkach, zaś gry na konsole renderowane są maksymalnie w 60 klatkach na sekundę"

Posiadam Tylną projekcję JVC 65 cali od 2007 i dużo ludzi się dziwi jak mogę dalej na tym grać oglądać itd. Grając jednak w Nba 2k17 na Ps4 pro nie mam bardziej płynnego i szybkiego odtworzenia mimo braku HDR 4k i innych bajerów. Do tego nie nie wiem jaki mam tutaj input lag i czy tylko o niego chodzi względem LCD na których totalnie zle i inaczej odczuwam tak drobne i szczegółowe różnice np. przy serii zwodów zawodnikiem albo czucia w ułamku sekundy rzutu z innym releacem. NIe ma innej gry tak wymagającej jeśli chodzi o czułość i szybkość reakcji płynności. Oglądam też dużo sportu wiec taki HFR by się przydał. Pojadę z konsolą przetestować OLEDA LG z serii C7 lub B7 i napiszę wrażenia czy jest tak płynnie czy nadal mój stary wysłużony tylno projekcyjny JVC jest górą. 
 

Edytowane przez Hiszpan_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, klaus71 napisał:

po prostu ręce opadają - zawsze sie jakaś czarna owca znajdzie (Samsung) i wymyśli kolejny standard

oby Dolby wygrało

Powinniśmy sobie raczej życzyć tego, żeby DV stało się kompatybilne z HDR10+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...