Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XE93 TEST (KD-55XE9305) najwyższy model LED LCD 4K HDR od Sony z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Ma Ktoś problemy z Netflixem? Ostatnimi czasy mam tylko literę N i kręcące się kółko, i tak ciągle, a na smartfonie nie ma problemu. Sprawdzałem inne aplikacje i Amazon Prime jak i YouTube działają bez problemu, tylko Netflix nie chce współpracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych problemów. Odpalam codziennie
Reset aplikacji zrób z usunięciem danych

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opłaca sie brac ten tv  z narzutem 5200 godzin?wystawowy... jaka jest żywotnosc tego modelu niby euro agd da mi normalna gwarancje ,byłem dzis ogladac matryca bez 

zadnych defektow gra ok tylko te godzinki...tv chodzi u mnie srednio 10-14h na dobe poki co mam plasme panasa 55vt30..

Gry ps 4 jakies 2-3h dziennie ...potem netflix i kodi....zastanawialemsie rowniez jako alternatywe wiekszy 75q6f ale ten soniak ladnie gra......

Odległosc do kanapy jakies 2.8m.Mam zagwozdke..

Edytowane przez tomasz adamski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ostatniej chwili

Android™ 8.0 Oreo™: zaczynamy

W telewizorze zostanie wkrótce zainstalowana aktualizacja oprogramowania wprowadzająca system Android 8.0 Oreo. Ta strona zawiera opis najważniejszych cech i zalet tego systemu dla użytkowników telewizorów Sony z platformą Android TV. 
 
Ta strona dotyczy tylko serii XD70, XD75, XD80, SD80, XD83, ZD9, XE80, XE83, XE85, XE90, XE93, XE94, A1, XF75, XF80, XF83, XF85, XF87, XF90 i AF8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie instalujcie tego badziewia na XE9305 !!!!!!

Korzystałem do tej pory z pierwszej aktualizacji która wprowadzała obsługę Dolby Vision w marcu 2018r i obraz był niesamowity, czysty i rozdzielczy.

Po zainstalowaniu Oreo 8.0 technologia o nazwie " Przetwarzanie dual database processing " zostaje wyłączona co widać gołym okiem.

Wystarczy odpalić jakikolwiek film gdzie występują sceny nocne, szczególnie widoczne jest to w pomieszczeniach, gdzie szumy obrazu są przerażające, dosłownie piach.

Dla mało wtajemniczonych podaję link czym jest " Przetwarzanie dual database processing " i co wnosi. Są to dwa procesy obrazu, jeden wygładza obraz redukując mocno szumy a drugi jakby skaluje rozdzielczość w górę uwydatniając detale.

https://www.sony.pl/electronics/rozdzielczosc-full-hd-interpolacja-do-formatu-4k

 

Jeżeli ktoś posiada wiedzę jak cofnąć soft to bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez Cezary Lenkiewicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może robią to specjalnie bo jak kupisz nowy model to będziesz widział różnice gołym okiem i będziesz wg. firmy zadowolonym klientem :):):)

...oczywiście żartuje i dziękuje za info bo miałem dzisiaj to instalować...poczekam w takim razie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z tym 8.0 dotyczy wszystkich TV Sony czy tylko XE93?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkich. Przecież jest pisany jako ogólny system. Pierwsza zawsze jest jako BETA, wstrzymać się najlepiej z 8.0 póki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wyłączyć auto pobieranie oprogramowania systemu? Chociaż dziwne, bo zawsze miałem tą opcję włączoną a zawsze mnie pytał czy aktualizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, _daras_ napisał:

Może wyłączyć auto pobieranie oprogramowania systemu?

Można pewnie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.02.2019 o 01:14, Cezary Lenkiewicz napisał:

Nie instalujcie tego badziewia na XE9305 !!!!!!

Korzystałem do tej pory z pierwszej aktualizacji która wprowadzała obsługę Dolby Vision w marcu 2018r i obraz był niesamowity, czysty i rozdzielczy.

Po zainstalowaniu Oreo 8.0 technologia o nazwie " Przetwarzanie dual database processing " zostaje wyłączona co widać gołym okiem.

Wystarczy odpalić jakikolwiek film gdzie występują sceny nocne, szczególnie widoczne jest to w pomieszczeniach, gdzie szumy obrazu są przerażające, dosłownie piach.

Dla mało wtajemniczonych podaję link czym jest " Przetwarzanie dual database processing " i co wnosi. Są to dwa procesy obrazu, jeden wygładza obraz redukując mocno szumy a drugi jakby skaluje rozdzielczość w górę uwydatniając detale.

https://www.sony.pl/electronics/rozdzielczosc-full-hd-interpolacja-do-formatu-4k

 

Jeżeli ktoś posiada wiedzę jak cofnąć soft to bardzo proszę o pomoc.

 

Czyli można zwrócić telewizor sprzedali mi go z określoną technologią  , którą potem wyłączyli ???

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm, kurde chyba mam jakieś inne Oreo, bo u mnie nic takiego się nie dzieje. 

Jakość jest dokładnie taka sama jak przed update. Ale może dlatego, że oglądam tylko natywne materiały 4K HDR.

p,paw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze to ja tez nic takiego w pogorszeniu obrazu nie zauważyłem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Także mam już Oreo na pokładzie, oglądam filmy UHD na ubpx700 i nie zauważyłem nic złego oprócz tego że system teraz chodzi o wiele szybciej. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że 8.0 Oreo już wycofane, mój XE93 już nie widzi aktualizacji. Został tylko przewodnik na okienku proponowanych video.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że 8.0 Oreo już wycofane, mój XE93 już nie widzi aktualizacji. Został tylko przewodnik na okienku proponowanych video.


Wycofane tylko o OTA. Ręcznie można nadal pobrać.
Jako powód podany tylko problem z dźwiękiem w niektórych konfiguracjach.

Ostatnio sprawdziłem na materiale HD - jest tak samo jak w poprzednim sofcie.
Na zagranicznych forach można przeczytać, że problem z jakością dotyczy tylko niektórych modeli a raczej ich konfiguracji przed aktualizacją.

P,paw


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kit z tym oreo...

Czy Wam też zaczęło działać w końcu HDR w Youtube !!!

Aż nie wierzyłem jak dziś kontrolnie odpaliłem A tam piękna obsługa vp9.2

No genialnie to wygląda!

Ktoś wie od kiedy to?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obsługa HDR na YouTube była jakoś pod koniec zeszłego roku ;) I ja podobnie się grubo zdziwiłem pozytywnie.

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda na przyszłość (oby nie - nie życzę awarii), ale pokazuję jak postępować z serwisem SONY w przypadku awarii TV aby ugrać w 100% to co sobie założyliśmy na początku.

Nadmieniam, że jestem zadowolony z tego jak sprawa się zakończyła choć na początku niewiele na to wskazywało.

Wymagane info przed historią właściwą: TV 55XE9305 - usterka MECHANICZNA matrycy - uderzenie (ważne!) - gwarancja Serwis Extra Plus

Wymagane dokumenty:
dowód zakupu (paragon lub faktura), karta gwarancyjna,
umowa serwisowa (Extra Plus) i dowód zakupu gwarancji
Co ważne w moim przypadku pomimo oficjalnej rejestracji gwarancji w SONY i ich potwierdzenia tego faktu i tak zażądano dodatkowo dowodu jej zakupu :)

KALENDARIUM:
7 lutego - zgłoszenie naprawy w MY Sony - odpowiedzialny jest MIK Radom, ale sprawę prowadzi lokalny serwis z Trójmiasta
22 lutego - wizyta serwisantów (oględziny, zdjęcia, dokumenty) - WAŻNE: TV zostaje u mnie z bardzo wyraźnym zastrzeżeniem, że na 200% nigdy nie jest możliwy zwrot gotówki, a jedynie wymiana
11 marca - decyzja o wymianie na nowy TV (zaznaczam, że 55XE9305 od 1,5 roku nie jest produkowany)
15 marca - przyjeżdża z Francji nowa sztuka 55XE9305 "widmo" - ponoć uszkodzona (serwis nawet mi jej nie przywiózł)
20 marca - propozycja wymiany na KD-55XF9005 AEP - oczywiście grzecznie odrzuciłem z uzasadnieniem i moimi opcjami, które mogę zaakceptować: wymiana na 55XG9505, wymiana na 65ZF9 (z dopłatą), zwrot gotówki
26 marca - propozycja wymiany na OLED KD-55AF8 - odrzuciłem ponieważ z różnych względów musi to być LCD
2 kwietnia - wywózka TV do serwisu i decyzja o zwrocie pełnej kwoty z faktury
16 kwietnia - kurier przywozi oświadczenie końcowe o zwrocie gotówki z którym trzeba udać się do sklepu

EPILOG (już ze sprzedawcą, a nie SONY):
16 kwietnia do OBECNIE - sprzedawca tj. sklep RTV-MAX w Łodzi ma kontaktować się ze swoim dostawcą i powiedzieć jak ogarnąć sprawę zwrotu - ciągle CZEKAM co nie ukrywam nieco mnie denerwuje (decyzja jest wydana i podbita - nie wiem co trzeba jeszcze potwierdzać, sprawdzać)?

PODSUMOWANIE:
Jeśli chcecie aby wasza sprawa była załatwiona tak jak tego oczekujecie - BĄDŹCIE GRZECZNI. Nie zasypywać ich mailami i telefonami, nie grozić i przede wszystkim być cierpliwym.
Jak widać nawet z początku nierealna możliwość zwrotu gotówki okazała się możliwa.
Minusem niestety jest czas - cała procedura jak widzicie zajęła 2 miesiące, ale koniec końców wyszło jednak na moje.
Mam tylko nadzieję, że sam sklep nie będzie już robił problemów bo do SONY pretensji mieć nie mogę - nawet zapewnili, że jeśli będzie potrzebna pomoc mam dzwonić.

Może ktoś miał podobną przygodę z serwisem SONY i mógłby dodać coś od siebie? Np. co do samego zwrotu gotówki, jak wpłynąć na sklep?

Edytowane przez ffallen
  • Plusik 1
  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo coś kiedy udostępniona zostanie aktualizacja  Oreo z poprawionymi błędami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiadomo coś kiedy udostępniona zostanie aktualizacja  Oreo z poprawionymi błędami?
Ja mam Oreo od samego początku i żadnych błędów nie widzę, wręcz przeciwnie, działa dużo lepiej niż poprzednia wersja.

Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wznowienie automatycznej aktualizacji systemu Android™ do wersji 8.0 Oreo™ — 22 maja 2019 r.

 

Miło nam poinformować, że wznowiona została automatyczna aktualizacja systemu Android™ do wersji 8.0 Oreo™. Będzie ona wprowadzana w odpowiednich telewizorach w najbliższych tygodniach.

Aktualizacja ta zapewni użytkownikom, którzy pobrali już wewnętrzne oprogramowanie w wersji v6.5830 (Android 8.0 Oreo), dalsze udoskonalenia. Rozwiąże również problemy opisane w naszym poprzednim komunikacie:

  • Poprawiono wrażenia przy korzystaniu z ustawień listy kanałów
  • Rozwiązano problemy z dźwiękiem występujące, gdy do portu ARC telewizora podłączony jest głośnik w formie listwy, amplituner wielokanałowy lub zestaw kina domowego, a telewizor zostanie włączony z trybu czuwania
  • Rozwiązano problemy z dźwiękiem przy odtwarzaniu określonych formatów plików za pomocą wewnętrznej aplikacji do odtwarzania filmów
  • W programie telewizyjnym przywrócono funkcję „Wyszukaj według tytułu”

Klientom, którzy pierwszy raz aktualizują system do wersji Oreo, ta wersja wewnętrznego oprogramowania zapewni wszystkie korzyści wymienione powyżej, a dodatkowo ulepszenia w stosunku Śpoprzedniego, oryginalnego pakietu Oreo. 

Ulepszenia obejmują między innymi:

  • Nowe menu na głównym ekranie
  • Google Tours (samouczek)
  • Powiadomienia o aktualizacjach oprogramowania w menu na głównym ekranie
  • Nowy układ i funkcje klawiatury
  • Przeprojektowany Pasek zawartości lub Pasek menu telewizora
  • Skrót do ułatwień dostępu (włączanie/wyłączanie)
  • Lepsze wrażenia przy korzystaniu z aplikacji Wideo, Muzyka i Zdjęcia
  • Wprowadzenie obsługi nowych formatów przy odtwarzaniu z pamięci USB i sieci domowej*
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...