Skocz do zawartości
Maciej Koper

Asus PG258Q Test 240Hz monitora dla graczy

Rekomendowane odpowiedzi

Asus PG258Q Test 240Hz monitora dla graczy

Firma Asus, znana wszystkim miłośnikom sprzętu komputerowego, ma w swojej ofercie wiele monitorów. Niektóre z nich dedykowane są do prac graficznych, jak np. PA328Q, który gościł w naszej redakcji jakiś czas temu. Większość jednak to produkty dedykowane dla graczy, a bohater dzisiejszego testu - PG258Q jest monitorem bijącym w tej klasie rekord. Mowa tu o odświeżaniu matrycy, które wynosi aż 240Hz. Jest to oczywiście natywna wartość odświeżania panelu, a nie żaden trick, który stosują niektórzy producenci w oznaczeniach (często monitory 120Hz brandowane są jako 240Hz). Czy aż tak wysoka specyfikacja ma sens, czy to już placebo? Zaraz się przekonamy!

 

Przeczytaj całość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macieju jaki jest sens włączania overdrive przy aktywnej funkcji ULMB? Jeżeli dobrze rozumuję, to jeżeli co klatkę mamy nowy obraz, to ghosting znika w 100%. Wtedy overdrive tylko powoduje artefakty, a efektu pozytywnego nie ma żadnego. Czy się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

240Hz w sumie fajna sprawa.. ale niestety wszystko kosztem słabego kontrastu i bardzo słabych kątów, a co za tym idzie, słabych kolorów jak i czerni.

Powstaje jeszcze pytanie.. jak go "rozpędzić" do tych 240Hz na podkręconym np.  i7 + GTX1080.

Dzisiejsze gry z ich "konsolowymi" optymalizacjami raczej tego nie zapewniają, nawet na minimalnych detalach.. o "stuttering" już nawet nie mówiąc.

Po za tym (posiadając wydajny PC) warto jeszcze inwestować w 1080p i to jeszcze TN..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2017 o 22:28, gargoyle napisał:

Macieju jaki jest sens włączania overdrive przy aktywnej funkcji ULMB? Jeżeli dobrze rozumuję, to jeżeli co klatkę mamy nowy obraz, to ghosting znika w 100%. Wtedy overdrive tylko powoduje artefakty, a efektu pozytywnego nie ma żadnego. Czy się mylę?

Bez OD czas reakcji jest zbyt długi i widać smużenie z tego tytułu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Masz może zdjęcia przykładowe? Skoro gaśnie do czarnego i wyświetla się od nowa to jak smuży? Czy w rzeczywistości piksel nie wygasza się do końca?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest zbyt długi czas reakcji. Przejście piksela ze stanu A do B trwa zbyt wiele milisekund i widać pozostałość po poprzedniej klatce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macieju wciąż nie trafia do mnie jak to wygląda. Może więc zadam pytanie, na które zrozumiem odpowiedź: czy w trakcie jednego cyklu gaśnięcia do czerni i wyświetlenia nowej klatki, piksel nie staje się faktycznie czarny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam pytanie w kwesti, która nie została poruszona w teście niniejszego monitora.

Otóż, co w sytuacji, gdy ustawimy monitor na optymalne 144Hz + ULMB a karta graficzna generuje sporo mniej klatek obrazu na sekundę niż 144. Przykładowo w grze. V-Sync włączony.

Co się wówczas dzieje? Czy np. przy 60fps nadal mamy wysoką ostrość ruchu, czy jest ona taka, jakbyśmy mieli zwykły monitor 60Hz oparty na matrycy TN? Domyślam się, że ze względu na różnicę pomiędzy odświeżaniem pionowym monitora a liczbą fps będzie widoczny judder ale chodzi mi o samo rozmycie.

Drugi scenariusz: włączone G-Sync, 144Hz (ULMB off) oraz średnio 45-55 fps z karty, jak wówczas wygląda ruch?

Edytowane przez GrzesiekR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2017 o 17:06, GrzesiekR napisał:

Cześć,

Mam pytanie w kwesti, która nie została poruszona w teście niniejszego monitora.

Otóż, co w sytuacji, gdy ustawimy monitor na optymalne 144Hz + ULMB a karta graficzna generuje sporo mniej klatek obrazu na sekundę niż 144. Przykładowo w grze. V-Sync włączony.

Co się wówczas dzieje? Czy np. przy 60fps nadal mamy wysoką ostrość ruchu, czy jest ona taka, jakbyśmy mieli zwykły monitor 60Hz oparty na matrycy TN? Domyślam się, że ze względu na różnicę pomiędzy odświeżaniem pionowym monitora a liczbą fps będzie widoczny judder ale chodzi mi o samo rozmycie.

Drugi scenariusz: włączone G-Sync, 144Hz (ULMB off) oraz średnio 45-55 fps z karty, jak wówczas wygląda ruch?

Nie da się użyć ULMB podczas używania G-Sync.

Dnia 3.02.2017 o 19:12, gargoyle napisał:

Macieju wciąż nie trafia do mnie jak to wygląda. Może więc zadam pytanie, na które zrozumiem odpowiedź: czy w trakcie jednego cyklu gaśnięcia do czerni i wyświetlenia nowej klatki, piksel nie staje się faktycznie czarny?

Nie, podświetlenie monitora pracuje niezależnie od matrycy (pikseli).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...