Jump to content
pmcomp

Czy na ten moment Ultra HD / 4K ma sens?

Recommended Posts

Dla Ciebie 4K to tylko filmy :) Dla mnie to m.in. Gry w które gram od prawie 1,5 roku w tej rozdzielczości i nie ma już fanu jak patrzę na coś gorszego :) Trzeba patrzeć globalnie na 4K a nie tylko w jednym kierunku pod Siebie. Projektor 4K + gra = masakra gałek ocznych : ) Sorry za offtop.

Filmy też są tylko niestety trzeba mieć danej marki TV by je oglądać. Sony ma, Samsung ma sporo, LG też chociaż same upscale ; )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być moze ... powiedz to klientom, ktorzy nie mają kasy na wypas komputer.

A ten kto ma kase na dobre 4K zazwyczaj nie jest fanem gier.

Podstawowa zasada marketingu ... nie mierzyć rynku sobą, o czym innym już nie wspomnę, ... myślałem że to wiesz ;).

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widzę jak mierzysz sobą mówiąc o braku źródeł (bo myślisz tylko o źródle filmowym na BD), które są i to w dużej ilości - tylko niestety ciężko mieć do nich dostęp bo firmy sprytnie zagrywają; ) Kup Samsunga będziesz miał naście filmów 4K, kup LG podobnie itd. Wejdź sobie na fora o PC to zobaczysz jakie ludzie mają kompy. Mają, grają, pracują... Rewolucja 4K dotknęła póki co PC a nie filmy. Znowu zaczyna się jałowa dyskusja o klientach nie mających kasy itd. co nie jest prawdą. Nie trzeba żadnej wielkiej kasy na PC pod 4K. Masz od miesiąca nowe karty nvidii.... ehh... i TV 4K w 40" to już taniocha na maxa od pewnego czasu. Serio ja sobie nie wyobrażam pracy na ekranie nie 4K. Całe szczęście, że to jest i, że szybko się rozwija dlatego można tanio kupić właśnie ekran 4K pod kompa. Jakby tak myślano jak mówisz to dalej byśmy siedzieli np. przy PC Full HD. A to jest już prehistoria. Ile chociażby osób na tym forum ma H6900 pod kompa ; ) A wejdź sobie na forum nvidii to zobaczysz na czym się teraz działa ;-) Na pewno nie na małych monitorkach Full HD - ceny spadły diametralnie w ostatnich miesiącach.

A zobaczysz jakie z CESa przywieziemy informacje... (podpowiem: będzie tylko 4K ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widzę jak mierzysz sobą mówiąc o braku źródeł (bo myślisz tylko o źródle filmowym na BD), które są i to w dużej ilości - tylko niestety ciężko mieć do nich dostęp bo firmy sprytnie zagrywają; ) Kup Samsunga będziesz miał naście filmów 4K, kup LG podobnie itd. Wejdź sobie na fora o PC to zobaczysz jakie ludzie mają kompy. Mają, grają, pracują... znowu zaczyna się jałowa dyskusja o klientach nie mających kasy itd. co nie jest prawdą. Nie trzeba żadnej wielkiej kasy na PC pod 4K. Masz od miesiąca nowe karty nvidii.... ehh... i TV 4K w 40" to już taniocha na maxa od pewnego czasu. Serio ja sobie nie wyobrażam pracy na ekranie nie 4K. Całe szczęście, że to jest i, że szybko się rozwija dlatego można tanio kupić właśnie ekran 4K pod kompa. Jakby tak myślano jak mówisz to dalej byśmy siedzieli np. przy PC Full HD. A to jest już prehistoria. Ile chociażby osób na tym forum ma H6900 pod kompa ; ) A wejdź sobie na forum nvidii to zobaczysz na czym się teraz działa ;-) Na pewno nie na małych monitorkach Full HD - ceny spadły diametralnie w ostatnich miesiącach.

A zobaczysz jakie z CESa przywieziemy informacje... (podpowiem: będzie tylko 4K ;) )

Oby.

Tylko rynek i konsument nie potrzebuje informacji tylko ... content, za ktory zaplaci swoją cieżko zarobioną kasę.

Sorry ale oferta Samsunga i LG w temacie contentu 4K jest żałosna. Zapchaj dziura aby udowodnić konsumentowi że jest po co kupować TV 4K. A contentu 4K jak nie było tak nie ma. Poczekajmy na content i na niskie ceny telewizorów 4K od producentów ... to nieuniknione. Jak na razie sprawdza się wszystko to co napisałem ... contentu brak a ceny TV 4K lecą na łeb na szyję.

Ja czekam na OLED 4K ze wszystkim wejsciami i standaryzowaniem sposobu pokazywania tresci 4K bo na razie jestesmy w czarnej d...ie.

I wszystkim radzę to samo.

Early adopters ... let's go ... spend your money if you've got it :). Everybody let's wait ... black friday is coming ... every day.

Tyle, że to nie temat do poruszania tych kwestii. Chcesz pogadać ... wiesz gdzie mnie znaleźć. Jestem przekonany, że tematów jest więcej, bardziej poważnych ;):ph34r: .

Ten JVC to znakomity projektor w swojej klasie. Nie wszyscy potrzebują nowości wciskanych nam przez producentów.

Podobnie z cyfrowym audio, o którym piszę na swoim blogu, choć to raczej kwestia tzw. postepu technologicznego czyli ucieczki do przodu, którą producenci muszą robić aby przetrwać :):P:lol: ,

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby.

Ja czekam na OLED 4K ze wszystkim wejsciami i standaryzowaniem sposobu pokazywania tresci 4K

Pozdro

A ja czekam na wszystkie telefony/małe urządzenia ładowane z takiej samej ładowarki/końcówki (na razie wożę ze sobą cztery różne kabelki, dwa applowe i dwie wersje mini usb), czytniki ebooków czytające wszystkie formaty i ściągające bezpośrednio książki ze wszystkich internetowych księgarni (a przynajmniej z tych największych, ale więcej niż z jednej) i tak dalej...

Early adopters przynajmniej pokazują tym chciwcom z korporacji, w którym kierunku (mniej więcej) warto iść (lecz nie zawsze to działa, np. Kuro).

Zgodzę się z Gmeru, że to raczej gracze wyciągną rynek 4K, niż oglądacze TV. Większość ludzi nie kupuje telewizora, żeby oglądać filmy z BD, tylko stacje telewizyjne. A tam taki chłam, że rzyg w full hd jest wystarczająco barwny, nikogo nie ciągnie do większej szczegółowości...

Reakcja mojego pierwszego męża na wizję grania w 4K: ile mógłbym sobie addonów włączyć jednocześnie :) (w WOWa kiedyś namiętnie grywał, a właściwie pogrywał, żeby przetestować addony, które napisał :D).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No taka prawda.. Bluray zdycha i pewnie 4K będzie ostatnim podrygiem o ile się pojawi bo ja naprawdę marnie to widzę przy takim rozwoju łącz internetowych oraz tym co mówią wszyscy producenci - ale być będzie. Liczy się telewizja a tam wiadomo jak szybki jest rozwój ;) Skoro wiec Blu ma się kiepsko bo net go już dawno zabija to wszystko poszło w stream oraz w PC. I tam 4K jest już mocno rozwinięte chociaż na specyfikację itd jeszcze przyjdzie czekać - zmian będzie mnóstwo. I taki pewnie będzie kierunek.

Nim więc OLED dojdzie do wysokiego poziomu jakości (póki co to naprawdę nie ma czym się podniecać... ) to możliwe, że odpalimy na nim tylko stream i gry z PS5 o ile będą jeszcze kolejne konsole bo tam też się zmienia trend... ; )

Ostatnio byłem w Belgii i takim czymś nas karmiono:

uOV04F.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie widzę jak mierzysz sobą mówiąc o braku źródeł (bo myślisz tylko o źródle filmowym na BD), które są i to w dużej ilości - tylko niestety ciężko mieć do nich dostęp bo firmy sprytnie zagrywają; ) Kup Samsunga będziesz miał naście filmów 4K, kup LG podobnie itd. Wejdź sobie na fora o PC to zobaczysz jakie ludzie mają kompy. Mają, grają, pracują... Rewolucja 4K dotknęła póki co PC a nie filmy. Znowu zaczyna się jałowa dyskusja o klientach nie mających kasy itd. co nie jest prawdą. Nie trzeba żadnej wielkiej kasy na PC pod 4K. Masz od miesiąca nowe karty nvidii.... ehh... i TV 4K w 40" to już taniocha na maxa od pewnego czasu. Serio ja sobie nie wyobrażam pracy na ekranie nie 4K. Całe szczęście, że to jest i, że szybko się rozwija dlatego można tanio kupić właśnie ekran 4K pod kompa. Jakby tak myślano jak mówisz to dalej byśmy siedzieli np. przy PC Full HD. A to jest już prehistoria. Ile chociażby osób na tym forum ma H6900 pod kompa ; ) A wejdź sobie na forum nvidii to zobaczysz na czym się teraz działa ;-) Na pewno nie na małych monitorkach Full HD - ceny spadły diametralnie w ostatnich miesiącach.

A zobaczysz jakie z CESa przywieziemy informacje... (podpowiem: będzie tylko 4K ;) )

Taniocha mówisz ???

Taniocha to będzie jak 4K będzie kosztowac 999 zł :).

Dzisiaj jak parę lat temu 4K jest dla wybranych ... early adopters ... na taniochę to trzeba poczekać. `mierzysz rynek swoją miarą ;).

Tylko kiedys najpierw był content potem dobre wyświetlacze. Dzisiaj jest odwrotnie bo rynek tego nie wymaga, a producenci i owszem ... aby przetrwać.

Samsung i nastepujący mu po pietach LG stosują tą taktykę. Nie widzisz tego ??? Szkoda, że trzeba aż forum zeby o tym porozmawiać :( .

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio byłem w Belgii i takim czymś nas karmiono:

uOV04F.jpg

Brawo ... znakomite określenie ... KARMIONO !!! ... marketingową papką ... marketingowcy za to biorą pieniądze.

To jest kierunek producentów, ucieczka do przodu tak aby wyrwać konsumentowi więcej kasy. Tylko pooglądasz na tym jedynie ... fullHD 1920x1080 niestety.

Bo nadwacy contentu mają to w ... d..e.

Kasa, panie kasa. Klient za to nie zapłaci.

W Polsce klient chce content za darmochę. DVB-T rules.

Proponuję od razu 64K ... i będzie wspaniale.

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj 70% swojego czasu spędziłem przed 4K patrząc m.in na twoje posty oraz oddając się rozrywce Ultra HD (film Porządanie oraz gierkowanie) ; ) Jak dla Ciebie H6900 jest drogi to nie mam pytań ; ) 2400zł za 40 cali monitor/TV Ultra HD; ) Podobnie z LG itd... Najbardziej popularny przedział cenowy gdzie masa kupuje. Nie pamiętam by kiedykolwiek było coś za 999zł by nadawało się do oglądania - to już kupujesz jak po prostu potrzebujesz "coś" do oglądania . Na tym forum nie kojarzę pytań o TV za 1000zł ; ) Wierzysz w to, że kiedyś będzie tv za 999zł? :DDDDDDD

Jeszcze raz Ci powtórzę: Ultra HD przeżywa właśnie rozwój w komputerach oraz rozkręca się w streamie (tutaj jednak trzeba już większych przekątnych bo 40 do filmów to raczej mało fajne...). Nośniki to kropla w całym morzu Ultra HD.

I nie mam ochoty rozmawiać gdzie indziej bo chyba po to jest forum?! Żeby wymieniać się swoimi przemyśleniami z całym światem ;) Inni na pewno też mają swoją opinię - ciekawi mnie nie tylko twoja ale też reszty ludzi ;) Szczególnie Ci co używają a nie tylko dyskutują. Podobnie jak z OLEDem, któremu 4K nic nie pomoże - ma jeszcze sporo baboli w jakości obrazu. Wiem bo codziennie na to patrzę - czyli early adopters ^_^ ^_^ ^_^

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

4K za 999 zł ??? Sprawdź mój post za dwa lata przed Świętami. 4K 40" za 999 zł. Zakład ??? O bardzo dobrą flaszkę. Szykuj kasę, tanio nie będzie, dobra flaszka kosztować będzi tyle co 4K:).. Ja wybieram.

Kto przecina i sprawdzi za dwa lata ???

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj 70% swojego czasu spędziłem przed 4K patrząc

Napisałem ... nie mierz swoją miarą ... to nie jest rynek.

Rynek będzie za dwa lata jak producenci wmówią konsumenton, że 40" TV jest OK i żyć bez tego nie można. Z jakiej odległości? Wystarczy poczytać posty kalibratora M. Kopera :). Lupa ???

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo ... znakomite określenie ... KARMIONO !!! ... marketingową papką ... marketingowcy za to biorą pieniądze.

To jest kierunek producentów, ucieczka do przodu tak aby wyrwać konsumentowi więcej kasy. Tylko pooglądasz na tym jedynie ... fullHD 1920x1080 niestety.

Bo nadwacy contentu mają to w ... d..e.

Kasa, panie kasa. Klient za to nie zapłaci.

W Polsce klient chce content za darmochę. DVB-T rules.

Proponuję od razu 64K ... i będzie wspaniale.

Pozdro

"Display", czyli monitory do pecków, zawsze były dużo do przodu przed TV, ze względu na ów 'content'. Ja pracowałam od dawna na monitorze 20' full hd, gdy w TV jeszcze królowało 625 linii i nic nie zapowiadało zmian.

W przypadku komputera obraz jest tworzony za pomocą nakładów ponoszonych przez indywidualnego właściciela - stać cię (lub potrzebujesz, a pracodawcę stać), masz dużo większą rozdzielczość, jakość, dźwięk. Ale ty ponosisz koszty, producenci dostarczają ci jedynie narzędzi.

W przypadku telewizji i filmu, koszty (i to dużo większe) ponoszą producenci. I mieli w głębokiej, rozmazanej d*** życzenia właścicieli odbiorników.

Wszystko zmienił internet oraz możliwość odtwarzania filmów na pecku, gdy spadły ceny napędów DVD, a później BD.

Ludzie zorientowali się, że komputer daje lepszą jakość niż TV. Skok VHS -> DVD był olbrzymi, ale uwydatniło się to dopiero na ekranach komputerów o dużej rozdzielczości, gdzie można było ten obraz jeszcze poprawić. I na początku też było cholernie drogie (filmy na DVD po 120zł...). Ale zaczęło się popularyzować i tanieć.

Producenci telewizorów zaczęli produkować coraz lepsze odbiorniki, propagowali podłączanie ich do komputera. Na nich można było korzystać z lepszego obrazu. Potem trzeba było przełączyć na stację telewizyjną i oglądać wiadomości (w przypadku inteligencji, Teatr Telewizji :)) w jakości jak ze stanu wojennego...

Rynek zaczął wywierać presję na nadawców, piractwo również (dlaczego oglądać popularny serial w kijowej rozdzielczości w TV, jak na piracie jest w hd?).

Teraz content będzie naciskał na producentów sprzętu. Ale ja też uważam, jak Gmeru, że to pokolenie graczy, z wypaśnymi kartami graficznymi, będzie parło do przodu. Bo komputery zaczęły wypierać TV. Ja od 15 lat nie mam telewizora, mam za to kompa. I dopiero od kilku lat zaczęło mnie cokolwiek interesować w TV. Nadal nie mając telewizora ani dostępu do stacji radiowych, korzystam z ich oferty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat wątku trochę przewrotny ... oczywiście, że ma sens ... w przyszłości, za rok, dwa ... nie dzisiaj :).

Dzisiaj to ciekawostka, totalna nisza, wystarczy popatrzeć na wyniki sprzedaży GFK, służyć może do oglądania zdjęć i dla nielicznych graczy jak pisze Gmeru.

I do nabijania kasy producentom.

Bedzie content, ogólnodostępne filmy, koncerty, sport to ... będzie 4K :).

Dla przypomnienia ... w fullHD najpierw był content, potem wyśiwetlacze, gdyby ktoś nie pamiętał, wystarczy prześledzić ten portal :).

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z pół metra :) Do 4K idealnie do Full HD trochę kiepsko;). No będą pewnie - za rok większość TV będzie Ultra HD. 65" Full HD i to z wieloma dodatkami w Tesco jest za 3999zł : ) Zobacz parę dni temu zrobiłem zdjęcie :) Ale co z tego? Ciekawe ile tego schodzi i czy chciałbyś taki TV?. Po forum nie widać pytań. Też na tych innych; ) Ludzie są już nieźle wyedukowani i wcale gó... im tak łatwo nie da się wcisnąć jak kiedyś. Np. czytają nasze testy : )

q6Px2R.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że 4K ma sens ale jak pisze Gmeru: monitory i małe telewizory. Sorry pmcomp ale branża komputerowa jest delikatnie mówiąc trochę większa niż wasza tutejsza piaskownica. Sprawdź fora pclaba czy benchamrka a zrozumiesz, że się mylisz twierdząc co piszesz. Natomiast kupowanie dużych przekątnych mija się z celem: już na start są przestarzałe bo nie ma ustalonego standardu.

Edited by 3Dpaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla producentów liczy się masa, ilość, a nie testy niszowych rozwiązan, które pokazują że w danym momencie "są najlepsi" :) :) :).

Znakomite telewizory sa robione teraz na wabia, a potem umierają. Kuro, plazmy Panasa i inne produkty to pokazują. Czy SONY zrobił lepszy blu-ray player od pierwszych modeli ??? ... NIE !!!

Masz pokazać, że marka XXX jest najlepsza bo dziś ma najlepszy obraz (sic!) a jutro ciemnogród to kupi i kasa będzie się zgadzać !!!

To co było przy wprowadzaniu fullHD już nie istnieje. Nie ma konkurencji. Rządzą Koreańczycy i wyjmą nam kase z kieszeni. Mi sie to nie podoba. Brak konkurencji jest zły !!! Prawie MONOPOL !!!

Na szczęście rynek sówj rozum ma ... to pokazują spadki cen w OLED. Czekam na OLED 4K za "kilka" tysięcy zł. Długo czekac nie będę. A na razie mam plazmę Panasa bo nic lepszego nie ma. OLED fullHD ??? czemu nie ... na dziś, na przeczekanie ... dla kogś kto nie ma Panasa albo KURO :).

pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że 4K ma sens ale jak pisze Gmeru: monitory i małe telewizory. Sorry pmcomp ale branża komputerowa jest delikatnie mówiąc trochę większa niż wasza tutejsza piaskownica. Sprawdź fora pclaba czy benchamrka a zrozumiesz, że się mylisz twierdząc co piszesz. Natomiast kupowanie dużych przekątnych mija się z celem: już na start są przestarzałe bo nie ma ustalonego standardu.

Alez o tym piszę. Ten portal jest o HDTV i telewizorach jak pokazują producenci TV i testy TV, a nie o rynku PC.

Bardzo celna uwaga, dzięki.

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz admin......bo ja naprawdę marnie to widzę przy takim rozwoju łącz internetowych...... <_< Gdzie ten rozwój ? w Korei albo Japonii ? bo ja od 6 lat 16 km od stolicy mam dalej marne wifi 3 mega max i chyba nie doczekam się nigdy co najmniej 30 mega w przyzwoitej cenie, i weź sobie uruchom streaming 4k :D:wacko: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapominacie o kodeku Hevec ktory do końca nie jest określony , nie które tv wyświetlały strumień z kanałów testowych z satelity inne nie .Pytanie jest jak będzie wygladać to za dwa lata czy przypadkiem nie okaże się że będzie nowy rodzaj kompresji a obecne tv będą złomem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jest jak będzie wygladać to za dwa lata czy przypadkiem nie okaże się że będzie nowy rodzaj kompresji a obecne tv będą złomem

Tego nigdy nie wiemy.

Za najgorsze uwazam dzisiaj brak wyposazenia telewizorow w konieczny hardware. Poza tym nie mapewnosci jak material 4K nadawac beda operatorzy i moze sie okazac, ze dzisiejsze wbudowane tunery SAT czegos tam nie potrafia. Moim zdanie pod katem przyszlosci dzisiaj za duze ryzyko.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba brać to na co nas stać na chwilę obecną. Bez kupowania nowinek a za 2- lata wymienić bez plucia sobie w brodę, że można było zaczekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na razie to całe 4K jest dla garstki zapaleńców i snobów i mam wrażenie że chyba już tak zostanie. Pamiętam jak pojawiły się filmy hd i co niektórzy po obejrzeniu i posłuchaniu filmu hd, swoją kolekcję dvd zaczęli powoli wywalać. Teraz po pojawieniu się 4K chcą doprowadzić do tego żebyśmy zaczęli powoli wywalać swoje kolekcje filmów hd i powoli przestawiali się na 4K. Na filmy hd dałem się jeszcze nabrać, ale na 4K nabrać już się nie dam bo byłem zagranicą i widziałem w kinie cyfrowym film w 4K i widziałem domowe 4K. I jakoś mnie to nie wciąga żeby mieć to w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...