Skocz do zawartości
stempel_hd

Philips- strzał w kolano??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałem podzielić sie z Wami zawodem jaki spotkał mnie z marką Philips.

Od ok 4 lat jestem użytkownikiem odbiornika tej marki, serii 8 a konkretnie modelu 46PFL 8605H/12. Ja jak i domownicy mamy same dobre wrażenia związane z jakością obrazu jak i dzwięku jakie "pudełko" emituje. No i do tego ambilight który robi taaaką robotę, że ani ja ani domownicy nie wyobrażamy sobie oglądania telewizji na odbiornikach bez tego dodatku. Toteż z wielką radością przyjęliśmy informacje o tym, że wkrótce na rynku ma pojawić sie nowa odsłona serii 8 (bylo to w sierpniu tego roku). Wybór padł na model 55PUS8809/12 . Mijały kolejne tygodnie a ja wypiekami na twarzy wypatrywałem "pudełka" w sklepach. I wkoncu pojawił sie. JEST! Na razie w sklepach w Polsce (ja mieszkam w Irlandii). Czekam wiec kolejne tygodnie śledząc najwieksze sieciówki irlandi ze sprzętem RTV. I czekam, i sprawdam i czekam i sprawdzam... i nic! Zaniepokojiny tym faktem (czekam też na stolik z uchwytem pod mój nowy tv- jest w drodze) chwytam za telefon i dzwonie do serwisu Philipsa w Irlandii z zapytaniem : dlaczego jeszcze nie ma MOJEGO tv w sprzedarzy. I tam PAn miłym głosem oznajmia: " z przykrością muszę poinformować ze polityka sprzedaży firmy Philips nie przewiduje sprzedarzy tego modelu w Anglii i Irlandii. Ba, nie bedzie też w sprzedaży zadnego z modeli serii 8 a seria 7 konczy sie na dolnych modelach. W HD. 4K niedostępne" Usiadłem ! Pytam dlaczego...odp: "sprzedawcy nie wykazali zainteresowania marką".. No i faktycznie..sklepy pełne telewizorów samsunga, sony, lg a Philips to tylko golarki i czajniki bezprzewodowe. Po tej informacji poczułem się jakbym dostał obłuchem w głowe. Ale nie odpuszczam i dalej ciągnę "gawęde" z serwisantem. NO bo przecierz mogę kupić odbiornik w k"raju" nad Wisłą i przesłać go do Irl. Pytam więc o warunki umowy bo zauważyłem w ofercie jednego sklepów informacje taką jak "polska gwarancja". W odpowiedzi usłyszałem, że gwarancja 24 mc-e obowązuje bo jest to gwarancja międzynarodowa, ale w związku z tym, że telewizor zostanie wywieziony z kraju i użytkowany w kraju gdzie dany model w sprzedaży nie wystepuje, gwarancji nie podlegają uszkodzenia związane z zasilaniem (możliwa różnica w napięciu) i elementy odpowiedzialne za odbiór (wynikające z nieprzystosowania odbiornika do odbbioru sygnału w danym kraju). I ręce mi opadły.. Jeśli chodzi o sygnał to jeszcze to strawie, ok, mogę nie odbierać TV naziemnej a program satelitarny tak ogladam z dekodera zewnętrznego.Ale nie rozumiem wogóle treści związanej z zasilaniem! Instrukcja mówi, że tv przystosowany jest do zasilania w przedziale 220-240V. I tyle tu jest! Nie wywożę odbiornika do USA gdzie stosuje sie napięcie 110V, a cała różnica w zasilaniu pomiędzy IRL a PL polega na innej budowie wtyczki/gniazdka którą można rowiązać odpowiednią przejściówką (a tv i tak jest dodatkowo podłączony pod listwę zabezpieczająco stabilizującą napięcie). Ponadto pan serwisant pod przyczynę związaną z zasilaniem może podpiąć uszkodzenie KAŻDEGO elementu telewizora. Pisanie takich banialuków w umowie to tak jakby sprzedawca samochodów oznajmił nam, że samochód objęty jest całkowitą gwarancją z wyjątkiem układu napędowego (silnik) i układu jezdnego (przeniesienie napędu) Czyli co, gwarancji podlega wymiania żąrówki w schowku i silniczek ustawiania lusterka?? A przekładając to na odbiornik tv, to WSZYSKO jest przecież zasilane prądem, wiec...chyba znamy odp Pana serwisanta. Ręce opadają...
Na koniec zapytałem jeszcze o dostępność do aplikacji w Play Store. No bo jesli tv nie jest przeznaczony na rynek "wyspiarski" to jaką mam gwarancję, że będę mieć dostęp do tych aplikacji. Sklep rozpoznaje lokalizacje urządzenia po IP routera. Może zatem być tak jak mam w przypadku swojego telefonu (android) że niektóre aplikacje po prostu nie wchodzą "produkt nie jest dostępny dla kraju w którym sie znajdujesz" - tego rodzaju komunikat jest wówczas wyświetlany. Więc jeśli nie ma odbiorników Philipsa z androidem na wyspach to aplikacje pod niego napisane mogą być równierz niedostępne! Niestety, nikt nie potrafił mi zagwarantować, żetak własnie nie będzie... znów cios...
I powiedzcie, mam teraz zaryzykować?? Wydać ponad 8k PLN za telewizor, sprowadzić go tu (+ ok.350PLN) i nie mieć pewności czy skorzystam z tego co tak ten model wyróżnia (android)? A ponadto jak sie coś zepsuje (odpukać) usłyszeć od wykfalikowanego serwisanta, że odbiornik nie podlega naprawie gwarancyjnej bo był podłączony do irlandzkiego a nie polskiego prądu?? Czy Amblighlite i Android są warte aż takiego ryzyka ?? Nie wiem co mam zrobić, regał pod telewizor lada dzień dojdzie, klient na starego Philipsa tupie pod drzwiami a ja zostałem wy...bany przez swoją ulubiną firme i chyba pójde rozglądać sie za jakimś samsungiem albo sony.

Nie potrafie zrozumieć polityki firmy, zdaje sobie sprawę z tego, że firma planuje rynek sprzedaży na podstawie słupków ale żeby zrezygnować z taaakiego rynku zbytu? Czuję sie zawiedziony marką. Do tego kłody pod nogi dla tych co mieszkają w krajach spoza oferty...

W moim odczuciu to jest strzał w przysłowiowe kolano. Philips woli szczycić się golarkami, czajnikami i workami do odkurzaczy..

pozdrawiam szczęśliwych posiadaczy 55PUS8809/12 i tych którzy mogą go posiadać a tym którzy nie mogą- współczuje. stempel_hd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, dobrze, że napisałeś. Sprawę przekazaliśmy do polskiego TP Vision. Jak tylko się odezwą jak to będzie z tym modelem na wyspach damy znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...