Jump to content
Sign in to follow this  
tigerteam

TV Sony KD65X9005 - problemy z dekoderem NC+

Recommended Posts

witam,

zakupiłem TV SONY KD65x9005 i po podłączeniu go do sieci i mediaBoxu NC+ są problemy z odbieraniem programów. Wymieniłem już dekoder bo myślałem, że jest uszkodzony dekoder - ale nie, bo podłączeniu go do innego TV (również SONY, ale o innych parametrach) dekoder działa OK. Dzwoniłem do SONY i tam powiedziano mi, że wina jest po stronie NC+, bo nie wydali jeszcze aplikacji do tego typ telewizorów. nie znam się na tym i nie wiem czy SONY nie nabija mnie w butelkę. Czy ktoś z was miał już podobny problem i jak można go rozwiązać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne jest jakiś problem z DHCP.

BTW gdyby nawet nc+ miało "wydać aplikację do tego typu TV", gdzie ta odpowiedź jest wierutną bzdura i niekompetencją (zapewne z infolinii) bo niby gdzie ta aplikacja miałaby być, to najpierw SONY musi o tym nc+ poinformować, że wypuści taki typ TV o takich parametrach itp.

Poza tym jesli już to konieczna może być zmiana firmware'u dekodera SAT a to lezy po stronie ADB jako producenta.

Masz wielkiego pecha. SONY cię zlało, a nc+ nic nie zrobi bo dekoder jest sprawny i usługa może być świadczona.

Na czym te problemy polegają? opisz dokładnie.

Pozdro

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy DHCP - to coś związane z połączeniem z siecią komputerową? Na tą chwilę odłaczyłem TV od sieci.

podłączając TV do dekodera NC+ za pomocą kabla HDMI na dekoderze wyświetla się próba połączenia, aktualizacje i non stop to samo. Po odłaczeniu przewodu HDMI od dekodera, dekoder po kilku minutach się aktualizuje i są już programy TV. Gdy tylko ponownie włożę wtyczkę HDMI do dekodera znów pojawia się strojenie, szukanie kanałów, jakpodłączyłem inny model TV (również SONY) do tego dekodera wszystko działa prawidłowo. Dziś wymieniłem dekoder na nowy i nic nie pomogło. Wpadłem na pomysł aby podłączyć dekoder z TV za pomoca kabla VGA i udało się. czyli wina jest gdzieś po stronie HDMI (TV ma 4 wejścia HDMI i na wszystkich jest taki sam objaw) Na kablu VGA nie ma wogóle jakości obrazu i HD. Wymieniałem tez kabel HDMI aby wyeliminować wszystkie problemy ale nadal nic. Ręce mi opadają jak mam walczyć z serwisem SONY - bo to jak walka z wiatrakami. Ja swoje a oni swoje. Dodam, że przed aktualizacją oprogramowania w TV nie miałem takich problemów.

masz może pomysł co jeszcze można zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wszystkich złączach hdmi w tv tak masz?

Ps. Jakiego kabla użyłeś pisząc vga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz może pomysł co jeszcze można zrobić?

Ręce mi opadają jak mam walczyć z serwisem SONY - bo to jak walka z wiatrakami. Ja swoje a oni swoje. Dodam, że przed aktualizacją oprogramowania w TV nie miałem takich problemów.

DHCP to problem z HDMI.

Skoro przed aktualizacja softu w TV bylo OK no to mamy "winnego". Zapytaj SONY jak przywrocic poprzedni soft. Powinna byc jakas procedura serwisowa.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak problem jest na wszystkich złączach HDMI.

odnośnie kabla VGA - chodziło mi o wyjście w TV jako AV

Zaczynam atakować SONY o przywrócenie wcześniejszego softu - zobaczym co odpowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewentualnie niech pusci sygnał przez puszkę która sciaga hdcp

wiem, to rowiazanie awaryjne ale lepsze takie niż zadne

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i mam odpowiedź z SONY, że oni nie mogą przywrócić starego softu i odsyłają mnie do NC+ twierdząc, że oni znają temat i klientom, którzy się zgłoszą i powiedzą że mają takie TV to dają inny dekoder. W NC+ oczywiście nikt nic nie wie. Moim zdaniem ewidentnie jest wina po stronie SONY, tylko co zrobić aby zmienili mi soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Przypuszczam , że serwis firmy Sony może wgrać każdą wersję oprogramowania jakie firma Sony wydała . Nie jest prawdą , że nie można przywrócić starego softu ,

tylko że serwis firmy Sony widocznie nie ma ochoty wykazać choć trochę dobrej woli i pomóc użytkownikowi tak drogiego telewizora w rozwiązaniu zaistniałego problemu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziś poradzili mi aby dokupić moduł CI+ - niby powinno pomóc i będę mógł oglądać TV na telewizorze. Z drugiej strony dziwi mnie kolo z serwisu, który próbuje załatwić wszystko przez telefon nie przyjeżdżając do telewizora. I po co wykupywać przedłużenie gwarancji? Jak to słyszę w sklepach to dla mnie to jeden wielki marketing aby zachęcić nas kupujących a jak przychodzi co do czego to serwis nic nie może, albo dana usterka nie podlega gwarancji. Nie wiem czy jest już na forum temat z opiniami o serwisach tych gwarancyjnych i po gwarancyjnych. Może warto było by coś takiego założyć aby można było wpisywać i ostrzegać przed dobrym lub złym serwisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to jest ta "puszka " od HDCP?

To się nazywa rozgałęźnik sygnału HDMI. Z jednego wyjścia na dwa telewizory koszt około 100 złociszy. Te tańsze nie zdają egzaminu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...