Jump to content
krempla

Wymiana telewizora Sony na nowy

Recommended Posts

Witam
Niespełna 5 lat temu kupiłem telewizor Sony KDL 46X4500 za kwotę 11.240zł.
19.01.2014r. upływa 5 lat gwarancji. 03.11.2013r. telewizor uległ awarii, usterkę zgłosiłem poprzez centrum telefoniczne Sony. Serwis przyjechał, przyjął telewizor do naprawy. Na czas realizacji naprawy gwarancyjnej otrzymałem telewizor zastępczy. Do tego momentu wszystko działało jak trzeba.
W dniu dzisiejszym zadzwoniła Pani z Sony Polska oznajmiając, że telewizor nie kwalifikuje się do naprawy, ponieważ zepsuła się matryca-ekran, który jest nieosiągalny.
Telewizor, który zakupiłem w 2009r. to był model najwyższy, czyli flagowy, produkt z bezkompromisową elektroniką. W tej chwili Sony zaproponowało mi model z serii KDL46W905, czyli telewizor nieflagowy i niższej wartości tj. ok. 5300zł. Nie robiłbym szumu, ale Sony w tej chwili posiada model flagowy, 55X9005 w cenie ok. 14000zł.
Mój model posiadał matrycę o wielkości 46'' teraz seria X zaczyna się od 55''Gwarancja extra sony polska w pkt. 2.6 mówi:
WYMIANA PRODUKTU
Sony Poland będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy produktu w możliwie najkrótszym czasie.

W niektórych przypadkach, gdy Sony Poland uzna iż naprawa produktu nie jest możliwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia jej dokonywania, może on zostać wymieniony na taki sam model lub inny o równorzędnej wartości i zbliżonych parametrach technicznych. Pierwotny produkt przejdzie wówczas na własność Sony poland.

Moje pytania są następujące:
Jak interpretować zapis w punkcie 2.6 Gwarancji extra, mówiący o przybliżonej wartości? Czy chodzi o wartość produktu teraz, gdy stracił on na wartości, czy wartość w momencie zakupu?
Jeśli w punkcie 2.6 napisane jest, że naprawa będzie się odbywać w najkrótszym czasie, to może ona trwać czas nieograniczony? Jeśli nie, to jaki czas?
Gwarancja kończy się 19.01.2014r. czy przedłuży się o czas naprawy?

Proszę jeszcze życzliwych forumowiczów o wskazówki i rady, co mam zrobić, bo myślę sobie że Sony Polska która ma swoją siedzibę w Londynie w Anglii chyba czuje się bezkarna.
pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

model 55X9005 to zdaje się model 4K i idąc takim tokiem rozumowania jak Sony wyda Oled to chciałbyś się domagać Oleda 4K?

poza tym przypuszczalnie ten w905 będzie lepszy od X4500 (choć pewnie nie w każdym aspekcie ale w 95% pewnie tak).

ja bym brał i ewentualnie jakoś kombinował by jako dodatkowe zadośćuczynienie dali ci gwarancję chociaż na 2 lata - bo inaczej na ten nowy to gwarancja będzie tylko do 19.01.2014r (ewentualnie wydłużona o okres w naprawie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pkt.2.6 gwarancji extra mówi wyraźnie i jasno

W niektórych przypadkach, gdy Sony Poland uzna iż naprawa produktu nie jest możliwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia jej dokonywania, może on zostać wymieniony na taki sam model lub inny o równorzędnej wartości i zbliżonych parametrach technicznych. Pierwotny produkt przejdzie wówczas na własność Sony poland.

zbliżona wartość to jak najbardziej adekwatna przesłanka do wymiany.

x9 kosztuje ok. 13000zł. to równorzędna cena nieprawdaż? można powiedzieć patrząc na niego, że linia wzornicza to klon x4500, symbolika też nie pozostawia wątpliwości x to x. poza tym nie posiada pełnego podświetlenia, zewnętrznego-analogowego wyjścia by podłączyć pod wzmacniacz HI-FI, dm port-u, nie ma dwóch podłączeń komponentowych tylko jedno itd.

technologia triluminos to technologia, która tylko zbliża się do mojego telewizora z reprodukcją barw. Mało mnie interesuje że to 4k. 4k? bez odswiezania 60hz, to nie 4k tylko 4k ready.

na marginesie, technologia 4k, triluminos jak i 3D i funkcje multimedialne są mi niepotrzebne. Nie wiem, czy widziałeś jak gra x4500? Chyba nie, bo gdybyś zobaczył tą biel, kolory, czerń, ostrość z pokładu trybu DRC jak i zwyczajnego sharpnes, to zrozumiałbyś o co walczę. Poza tym w905 jest następcą HX850 czy to model flagowy?

sam sobie odpowiedz. i jeszcze jedno. wspierajmy się do cholery i walczmy z tymi którzy chcą nas oszukać. jakoś LG, Panasonic i Sharp, gdy coś takiego ma miejsce wydają topowe modele. może czas na refleksję dla Sony z którą powoli będę się żegnał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

x4500 nie widziałem jak gra ale biel i kolory w lcd po kalibracji to większość z wyższej półki ma świetne.

płynność w nowych modelach sony raczej jest lepsza niż w starszych.

co do czerni to nie wiem - niech może Maciej Koper się wypowie (o ile kalibrował x4500) czy będzie aż tak kiepsko.

co do tego co sony chce dawać to był już jeden czy dwa wątki na tym forum że niestety oni jakoś nie patrzą na cenę - i za "o równorzędnej wartości" traktują chyba równorzędną funkcjonalność i "topowość".

no i niestety skoro możesz ich pozywać przed sądem w Londynie to jest spory problem by chcieli oddać kasę lub coś w adekwatnej cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 lat używałeś telewizor. Jego obecna wartość rynkowa to może 1500zł (gdyby był sprawny)

Obecnie to zabytek muzealny pod względem możliwości, budowy i jakości matrycy (wiem bo też mam podobny egzemplarz) Firma daje Ci w zamian nowy, niegorszy (a na pewno bardziej funkcjonalny bo na serii 4500 można było sobie tylko JPG'i pooglądać) a Ty narzekasz....

Powinieneś się cieszyć że Ci padł na gwarancji i firma oferuje Ci nowy

Ręce opadają

pmcomp

zwrot 100% gotówki ? A niby z jakiego tytułu ?

Telewizor używał przez 5 lat. Jeżeli zwrot gotówki to uwzgledniający amortyzację /stopień zużycia/

Każdy by chciał używać sprzet przez 5 lat po czym mieć możliwość jego odsprzedaży do producenta za kwotę na fakturze /czyli de facto w takim wypadku producent jeszcze do interesu dopłaca bo wiadomo że w hurcie ten TV kosztował netto może z 6000)

Ciekawe czy jakakolwiek firma zajmowałaby się w takich warunkach produkcją elektroniki. Na pewno nie na dłuższą metę

Edited by mobor
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwarant nie może naprawić TV z przyczyn leżących po stronie gwaranta.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

..no i w zamian oferuje TV zastępczy o ZBLIŻONEJ jakości/funkcjonalnośc dla X4600

Uzytkownik nie jest pozostawiony sam sobie. Jeśli chce flagowca - co za problem dogadać się z SONY dopłacając różnicę ?

W ostateczności można sprezentowany TV sprzedać i kupić nowy - wedle własnego uznania...

Edited by mobor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz porozmawiać z kolega HQ150 miał podobna sytuacje. Na pewno Cie wesprze i zrozumie.

Ja tez uważam, ze należy Ci się znacznie więcej...

Sony powinno pokryć wszystkie straty razem z tymi moralnymi.

Nie czekaj idź do SADU i zrównaj ich z ziemia.

Ale jedno (w/g mnie) co wniosłeś pozytywnego tym postem to oprócz reklamy firmie Sony to rade dla wszystkich - kupować produkty z przedłożona gwarancja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z kolegą HQ150 jestem w kontakcie, zresztą to on właśnie zaszczepił we mnie ideę, by się nie dać wyrolować.

@mobor, nie pisz proszę o mnie jako 3 osobie, proszę. taka forma nie wnosi nic to tego wątku.

telewizor to nie samochód, że ma obowiązek ubezpieczenia od wartości. Dla mnie mój telewizor posiada ogromną wartość, to, że złącze usb obsługuje tylko zdjęcia jpg, to naprawdę najmniejszy problem. Posiadam zewnętrzne urządzenia do obsługi niektórych formatów. Przeczytaj post rozpoczynający ten wątek. Mój stosunek do gadżetów w tv. jest co najmniej ambiwalentny [najdelikatniej mówiąc]

Dziś ma dzwonić jeszcze raz Sony PL. Jeśli nie zmienią swojej oferty, będę żądał naprawy swojego tv. Co mogą wtedy zrobić?

Wracając do kolegi HQ150. On dostał zwrot kasy zgodnie z FVAT. Dlaczego? To proste. On też miał gwarancję extra, ale u niego tv zepsuł się po półtora roku od zakupu tj. obowiązywała jeszcze zwykła gwarancja producenta.

Myślę że jeśli w gwarancji jest napisane " na taki sam model ..." to mówimy o wartości w momencie kupna. Porządna firma jeśli już nie dysponuje częściami albo takim samym nowym telewizorem, powinna chyba zaproponować ten za 14 000 z dopłatą z mojej strony 2 760.

w ceneo znałazłem x9 za 12700

Edited by krempla

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 lat używałeś telewizor. Jego obecna wartość rynkowa to może 1500zł (gdyby był sprawny)

Obecnie to zabytek muzealny pod względem możliwości, budowy i jakości matrycy (wiem bo też mam podobny egzemplarz)

tylko wiele "muzealnych" topowców gra lepiej niż obecnie robione tv które mają ścinane koszty i jakość produkcji.

ja dokładnie mam taką samą opinię co do mojego Kuro - na VT60 na pewno bym go nie chciał zamienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że chcesz być potraktowany tak jak chcesz więc nie będę się odnosił do samej gwarancji ale mogę Ci tylko napisać, że jeżeli zostaniesz jednak z W905 to wiedz, że to praktycznie najlepszy ekran LCD na rynku i to nie jest taki sam model tylko sporo lepszy (też uważam jak klaus71, że starsze często lepsze ale nie w tym wypadku - jakbyś dostał W8 to bym dyskutował...). Więc ja bym się cieszył na maxa z takiej wymiany po 5 latach(!!). Ale wiem, że zawsze chce się więcej. Ja już się przyzwyczaiłem do tego, że sprzęt traci na wartości po latach. W9 teraz staniał bo już jest sporo na rynku. Wyjściowo był dużo droższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idąc tokiem sentymentalnych związków można by na prawdę ciągnąć Brazylijskie melodramaty.... Każdy mógłby rzec że dla niego sprzęt ma wartość sentymentalną bo na nim obejrzał po raz pierwszy np. ślub jedynej córki. Dla mnie tego typu żądania są na prawdę irracjonalne. Bez obrazy

Edited by mobor
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

idąc tokiem sentymentalnych związków można by na prawdę ciągnąć Brazylijskie melodramaty.... Każdy mógłby rzec że dla niego sprzęt ma wartość sentymentalną bo na nim obejrzał po raz pierwszy np. ślub jedynej córki. Dla mnie tego typu żądania są na prawdę irracjonalne. Bez obrazy

Nie masz nic więcej do powiedzenia w tej sprawie. Poradziłbyś co zrobić, może jakiś rzecznik etc. Robisz sobie wycieczki personalne, to głupie i nieprzemyślane.

...brazylijskie, piszemy z małej, bo to przymiotnik. Widzisz teraz różnicę mojej wypowiedzi...do tego jaki miała pierwotny charakter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam propozycję - wszyscy zrzucimy Ci się na nowy telewizor

Najlepiej 4k 84"... Być może to Cię zadowoli

A jeżeli nie znajdziemy konsensusu wśród forumowiczów w tej sprawie, pozostaje Ci wynająć drogą kancelarię prawną

Wycieczek personalnych nigdzie nie robiłem - to Ty zarzucasz mi niemyślenie i głupotę. Po prostu drażni mnie zachowanie takie jak Twoje w obliczu właściwej i adekwatnej oferty ze strony gwaranta. I osobiście nie sądzę by jakikolwiek Rzecznik Konsumenta cokolwiek Ci w tej sprawie pomógł

Edited by mobor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Moja opinia.

Bierz to co Tobie proponują.

Jeśli chcesz "walcz", i daj nam znać o wyniku tej "walki".

Może jednak warto posłuchać "starych wyjadaczy" tego forum ?

Twój wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nie biorę żadnego w905, to telewizor gorszy parametrami od mojego, lepszą ma płynność, ale to wszystko, mojemu płynności nie brakowało. Poczekam m-c, może zmienią zdanie. Na razie mam na czym oglądać. Jeśli nie, to tak jak radzi kolega @mobor idę do sądu. Rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta, to nie jest problem, że siedziba Sony na Europę jest w Anglii. Sprawę zakładam w sądzie w Polsce, bo tu mieszkam.

pzdr

aha 84'' to za duży dla mnie, 65'' w sam raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

...nie biorę żadnego w905, to telewizor gorszy parametrami od mojego, lepszą ma płynność, ale to wszystko, mojemu płynności nie brakowało. Poczekam m-c, może zmienią zdanie. Na razie mam na czym oglądać. Jeśli nie, to tak jak radzi kolega @mobor idę do sądu. Rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta, to nie jest problem, że siedziba Sony na Europę jest w Anglii. Sprawę zakładam w sądzie w Polsce, bo tu mieszkam.

pzdr

aha 84'' to za duży dla mnie, 65'' w sam raz

Jakie gorsze parametry ma 46W905 od twojego ? dźwięk tylko może mieć gorszy.

Ostrość, płynność, kontrast, lepsza czerń , 3D, smart, itd.

Myślę że chcesz po prostu większy TV i zaczynasz kombinować ;)

Edited by Slawko1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega nazbierał już wystarczająco rad w tym poście. Dajcie mu już spokój bo z tego co pisze to już postanowił. Większość z nas by się cieszyła z takiej zamiany (ja bardzo).

Ale skoro ma w sobie tyle determinacji, czasu, pieniędzy i wiedzy to ja siadam wygodnie w fotelu i czekam na dalszy rozwój sytuacji, w której krempla wygrywa i "obraca w pył" firmę Sony. Ja Cie w tym dopinguje. Udowodnij Wszystkim ze można z Sony wygrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie zmiana mega korzystna. Dobra propozycja ze strony SONY.

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie zmiana mega korzystna. Dobra propozycja ze strony SONY.

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

propozycja suuuuper z serii x na serię w

z 11000 kawałków na 5000 kawałków, czy to ma być równorzędna wartość, przy minimalnej inflacji w 2009 i 2013

z pełnego, unikalnego podświetlenia led rgb na edge led pseudo local diming

3d mnie nie interesuje tak jak funkcje multimedialne

i to tyle w tym temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

z pełnego, unikalnego podświetlenia led rgb na edge led pseudo local diming

Twoje podświetlenie w X4500 było niewątpliwie unikalne, bo full LED, ale nic poza tym. Żadnego local dimmingu w tym modelu nie miałeś :) W905 jest o niebo lepszy pod względem kontrastu i odwzorowania ruchu od tamtego modelu. Może i obecnie tańszy, jednak dużo lepszy. Jedynie kąty widzenia są w nim gorsze, ale X9005 w tej kwestii nic nie wnosi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seria X9 4K to także Edge LED :) więc trudno wskazać na czym tak naprawdę Ci zależy. To właściwie "prawie" W9 tylko 4K.

Polecam poczytanie testów na tym Portalu. W905 jest idealnie podświetlony i wątpię żeby X4500 był pod jakimkolwiek względem lepszy na stan dzisiejszy. A skoro mówisz, że płynność była ok to znaczy, że jeszcze nie wiesz jak może być dobra. Nastąpił mega skok względem tamtych czasów. Fakt, miał RGB ale od tamtego czasu wieleeeeeeeeeeeeee się zmieniło i dzisiaj Triluminos da Ci także doskonałe kolory.

Tak jak mówię: trzymam zawsze stronę klienta ale w tym przypadku serio bym się cieszył z takiej propozycji. Jakby firma dała Ci W8 to miałbyś powód do roszczeń gdyż rzeczywiście IPS to nie RGB LED, który masz. Ale tak? Hmmm....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiecie o co chodzi? Chodzi o zasady!

Załóżmy, kupuję BMW 7, wychodzi ukryta wada fabryczna albo karoseria łapie rdzę. Reklamujesz towar a producent oferuje nowszy model ,lecz z serii 5. Wchodzisz w ten układ, bo ja nie za bardzo!

Analogicznie jest w moim przypadku. W pierwszej chwili pomijam walory artystyczne, funkcjonalność zaproponowanego modelu. Mało mnie obchodzi, że elektronika jest bardziej sprawna i rozwiązania w niej zastosowane mogą być lepsze. Zrozumcie, że Sony traktuje jako model flagowy tv X9 a nie W9. Sami pisaliście, że model 4K to praktycznie model W9. Zagraniczne fora w testach potwierdzają te informacje. Tym bardziej SONY nie powinno robić różnicy skoro dorzucili tylko 4K. Dla mnie to kluczowa informacja, bo w tv X9 zachowana jest zbliżona wartość produktu a o tym mówi pkt. 2.6 GE od Sony. Zresztą zaproponowałem im dopłatę do 4K wynikającą z różnicy FVAT na X4500. Jak myślicie, zgodzili się? Nie, nie zgodzili. Bo w nosie mają osoby fizyczne.

Możecie pisać różne rzeczy, że jestem uparty, że jestem wariatem lub naciągaczem,ale ja swoje wiem. Wydałem 5-cyfrową kwotę na ten tv. Komfortowo z 5 letnią gwarancją użytkowałem telewizor z tą myślą, że gdy coś "strzeli" gwarant zajmie się tym. Okazało się zgoła odmiennie. Nie minęło 5 lat a oni nie mają części. Kurka wodna! super! Po co dają gwarancję na produkt aż 5 lat skoro części im brak prze upływem tego terminu. Nie mają matryc! To mogli zamówić u Samsunga tyle, by starczyło na naprawy w ewentualnie takich przypadkach jak mój. I ja mam ponosić za to konsekwencje? O nie! Nad tym się zastanówcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...