Skocz do zawartości
alan242

Sony pokazało PS4: będzie tańsze od Xbox One, bez restrykcji na używki i online

Rekomendowane odpowiedzi

Bankowo nie bankowo. W sumie napisali, że Holiday to niby potwierdzili. Ale wiemy jak to bywa.... (EU to na 99 pro minimum wiosna 2014 jak zawsze...)

Rad jestem, że w końcu poszli po rozum do głowy i jest zwykły procek a nie jakieś wymysły gdzie developy by się musieli tego uczyć nie wiadomo ile.... i potem byśmy mieli sytuację, że znowu przez rok nic nie ma ciekawego.

Moc jest mega wielka jak na konsolę. Jak do tego dobiorą się takie ekipy jak Naughty Dog, Polyphony (chociaż wpadka w postaci GT5 różnie rokuje ale wierzę, że nie ogarnęli PS3 tym razem skoro tylko jedną część w takich bólach wypluli..), Santa Monica itd. to będzie niezła miazga....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie dziwne jest to by premiera nie miałaby być na całym świecie w tym samym czasie i na dodatek nawet na wakacje lub krótko po.

przy ps3 problemem był cell (cena, dostępność, oprogramowanie) i napęd BD (cena i pewnie dostępność) - teraz taką konfigurację jak ma ps4 można sobie złożyć od zaraz i nie trzeba czekać by cena jakiegoś komponentu staniała bo już są tanie i powszechnie dostępne - AMD odwaliło już pewnie całą robotę w kwestii płyty/cpu/gpu - sony ma tylko napisać system operacyjny konsoli co można założyć że już jest prawie gotowe. a same komponenty - to przecież średni a nawet słaby pc:

1000zł GPU AMD (ATI) Radeon HD 7950 2gb - w konsoli będzie coś o połowę wolniejszego

540zl CPU AMD X8 FX-8120 8 rdzeni 3.1ghz

134zł Mainboard ASRock 960GM-GS3 FX

175zł Samsung HD502HJ 500GB

225zł BD-ROM LiteOn iHOS104

100zl zasilacz (<250wat)

? ram gddr5

50zł obudowa

150zł pad

co miłe limit 400euro powinien być łatwo osiągalny i sony nie będzie musiało wiele dopłacać do konsoli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS4 bankowo wyjdzie w tym roku, sony chce być przed microsoftem.Widać duży progress, wyszli z dłonią do developerów, poprawili pada, spusty, analogi są wklęsłe.Sony zaskakuje in plus, oby tak dalej, poproszę PS4 na gwiazdkę 2013 i będzie bomba.

Gwiazdka 2014 to jest realny termin jeżeli chodzi o Europę, no chyba że mieszkasz w USA lub w Japonii.Ale i tak uważam że konsola w tym roku nigdzie się nie pojawi choćby z tego względu że samej konsoli jeszcze nawet nie pokazano zaś jeżeli chodzi o Sony to im nie w głowie jak najszybsza premiera tylko dopracowany sprzęt bez chorób wieku dziecięcego YLOD itp.

Tym bardziej że na PS3 pojawi się jeszcze sporo genialnych gier GTA V,FIFA 14,MGS:R,Assassin's Creed 4,COD:MW4,Mass Effect 4,Far Cry 4,Tekken 7 itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to koniec konsol jakie znamy bo to przecierz bedzie pecet z innym softem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka 2014 to jest realny termin jeżeli chodzi o Europę, no chyba że mieszkasz w USA lub w Japonii.Ale i tak uważam że konsola w tym roku nigdzie się nie pojawi choćby z tego względu że samej konsoli jeszcze nawet nie pokazano zaś jeżeli chodzi o Sony to im nie w głowie jak najszybsza premiera tylko dopracowany sprzęt bez chorób wieku dziecięcego YLOD itp.
Tym bardziej że na PS3 pojawi się jeszcze sporo genialnych gier GTA V,FIFA 14,MGS:R,Assassin's Creed 4,COD:MW4,Mass Effect 4,Far Cry 4,Tekken 7 itp.

,,,,,,Far Cry 4,Tekken 7 itp" ???? Chyba trochę przesadziłeś.

dla mnie to koniec konsol jakie znamy bo to przecierz bedzie pecet z innym softem.

LOL a co za różnica co siedzi w środku? Konsola to konsola. Konsola to oznacza zamknięty system, który może być dużo słabszy niż najlepsze kompy a i tak będzie wymiatać mocą. Gadasz jak kiedyś fanboje PSXa gadający że Xbox to PC. Bardzo dobrze, że jest taki spec. Dzięki temu zapobiegniemy takim wpadkom jak GT5.... chociażby.

Edytowane przez xboxman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i jest problem z konwersja z pc na xbox? zmieni się rynek gier i na pc będzie ich więcej choćby że stajni sony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tja jasne. Wróżka jesteś. Sony będzie robić gry na PC. Cieszmy się, że poszli na rękę producentom gier. Będą miali łatwiej. Wielki plus dla Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam wróżka sony potrzebuje kasy i nie będzie dopłacać do każdej sztuki konsoli i dopuszcza studia z zewnątrz aby samemu się odciążyć finansowo. Mi też się polityka sony podoba ktoś tam wreszcie ruszył glową i mogą skuteczniej konkurować z koreańczykami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwiazdka 2014 to jest realny termin jeżeli chodzi o Europę, no chyba że mieszkasz w USA lub w Japonii.Ale i tak uważam że konsola w tym roku nigdzie się nie pojawi choćby z tego względu że samej konsoli jeszcze nawet nie pokazano zaś jeżeli chodzi o Sony to im nie w głowie jak najszybsza premiera tylko dopracowany sprzęt bez chorób wieku dziecięcego YLOD itp.

Tym bardziej że na PS3 pojawi się jeszcze sporo genialnych gier GTA V,FIFA 14,MGS:R,Assassin's Creed 4,COD:MW4,Mass Effect 4,Far Cry 4,Tekken 7 itp.

LIstopad 2013 premiera w usa i jp, europa najwyżej poczeka do marca 2014.Zresztą podali że w usa listopad 2013, konsoli nie pokazali bo muszą coś na E3 zostawić.Jeśli sony nie wydałoby konsoli w tym roku, a microsoft xboxa 720 tak, znów zostaną w tyle.PS3 będzie jeszcze długo na rynku stąd wyjdzie jeszcze kilkanaście wpspaniałych gier.Jedna konsola drugiej nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie o tym, że jeśli potwierdzi się to że nowy PS4 będzie x86 to jest spora szansa na "emulator" na PC'cie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 3-4 lata kto wie. pewnie teraz właśnie cała para idzie w dopracowanie zabezpieczeń.

i póki co nikt xbox360 nie złamał w postaci emulatora.

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to koniec konsol jakie znamy bo to przecierz bedzie pecet z innym softem.

A XBOX360 to nie jest pecet z innym softem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wy chyba w ogóle niemacie pojęcia co to jest konsola. Takie farmazony konsola=pcet to czytało się na forach w czasach xboxa1. A jak przeczytałem o możliwości emulacji ps4 bo ma jakiś procesor to nadal ze śmiechu nie mogę się podnieść. Taka emulacja to pewnie na piecu 30 razy mocniejszym w "2019 roku" jak dobrze pójdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wy chyba w ogóle niemacie pojęcia co to jest konsola. Takie farmazony konsola=pcet to czytało się na forach w czasach xboxa1. A jak przeczytałem o możliwości emulacji ps4 bo ma jakiś procesor to nadal ze śmiechu nie mogę się podnieść. Taka emulacja to pewnie na piecu 30 razy mocniejszym w "2019 roku" jak dobrze pójdzie.

Mylisz się. Jeśli procesory są w tej samej architekturze (x86) to wystarczy zrobić emulację bibliotek wejścia/wyjścia/graficznych.

Nie trzeba nic tłumaczyć. Kod maszynowy zostaje ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się. Jeśli procesory są w tej samej architekturze (x86) to wystarczy zrobić emulację bibliotek wejścia/wyjścia/graficznych.
Nie trzeba nic tłumaczyć. Kod maszynowy zostaje ten sam.

Niestety tak nie jest, problem leży w API które na pewno będzie inne, na PC masz DirectX który rozwiązuje sprawę zarządzania urządzeniami wejścia wyjścia i nie tylko, na PS4 tego nie będzie bo przecież DirectX jest własnością MS, najprostsze porównanie to Linux i WINE które jest biblioteką mającą zapewnić emulację Windows umożliwiającą uruchamianie aplikacji Windows na Linuxie i co i działa tylko dla prostych aplikacji, żaden duży pakiet na WINE nie działa.
W chwili obecnej i zapewne tak pozostanie gry muszą być portowane na na inne platformy i niestety nie ma tu znaczenia jaka platforma sprzętowa jest pod spodem.

Edytowane przez Jasiek_31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bankowo nie bankowo. W sumie napisali, że Holiday to niby potwierdzili. Ale wiemy jak to bywa.... (EU to na 99 pro minimum wiosna 2014 jak zawsze...)

Rad jestem, że w końcu poszli po rozum do głowy i jest zwykły procek a nie jakieś wymysły gdzie developy by się musieli tego uczyć nie wiadomo ile.... i potem byśmy mieli sytuację, że znowu przez rok nic nie ma ciekawego.

Moc jest mega wielka jak na konsolę. Jak do tego dobiorą się takie ekipy jak Naughty Dog, Polyphony (chociaż wpadka w postaci GT5 różnie rokuje ale wierzę, że nie ogarnęli PS3 tym razem skoro tylko jedną część w takich bólach wypluli..), Santa Monica itd. to będzie niezła miazga....

Gmeru czepiłeś się tego GT5 jak pięść Salety twarzy Gołoty ;) Jestem fanem motoryzacji i wszystkiego co z tym związane. Nic nie zmieni faktu, że GT5 jest najlepszą tego typu grą wszechczasów. Gram na kierownicy już od ponad 2 lat i mnie to nie nudzi a wręcz zasiadam na coraz to dłuższe seanse. Widziałem Forze i jakiś symulator Ferrari na Xbox360 - konkurencji z GT5 nie wytrzymuje to w ogóle. O PC nie wspominam bo ten rynek dla mnie nie istnieje.

Biorąc pod uwagę zaangażowanie Polyphony w projekt GT5 (Academy, liczne dodatki i poprawki) to nie sądzę aby GT6 pojawiło się zbyt szybko. Mamy 2013 rok, dla masowego odbiorcy PS4 pojawi się pewnie wraz z rokiem 2014 a GT6 pewnie 2016 lub później.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o sam wygląd: to pierwsze w historii GT, które nie powaliło. A wręcz rozczarowuje w bardzo wielu momentach. To nie tylko moja opinia tylko każdej recenzji ; ) A to, że jest fajna to wiem ;) Sam pykam od czasu do czasu na G25 i doceniam tą całą otoczkę jak Akademia itd. Do dzisiaj są ciągle nowe wyścigi, wyzwania itd. Szacun dla Polyphony : ) Jednak Forza też jest wypas > i dla mnie to jest zwycięzca tej generacji bo przynosi mi więcej radochy a mniej się spinali przy wydawaniu. PC nie istnieje ale to tam są najlepsze symulacje :P . Takie prawdziwe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak nie jest, problem leży w API które na pewno będzie inne, na PC masz DirectX który rozwiązuje sprawę zarządzania urządzeniami wejścia wyjścia i nie tylko, na PS4 tego nie będzie bo przecież DirectX jest własnością MS, najprostsze porównanie to Linux i WINE które jest biblioteką mającą zapewnić emulację Windows umożliwiającą uruchamianie aplikacji Windows na Linuxie i co i działa tylko dla prostych aplikacji, żaden duży pakiet na WINE nie działa.

W chwili obecnej i zapewne tak pozostanie gry muszą być portowane na na inne platformy i niestety nie ma tu znaczenia jaka platforma sprzętowa jest pod spodem.

Oczywiście pisze jako laik w tych sprawach.

Ale czy nie dało by się przenieść takiego systemu jaki będzie w konsoli..i uruchamiać go w stylu Live cd?.

Skoro architektura ta sama...to kilka poprawek powinno rozwiązać sprawę.

.....

Ale o czym my tu gadamy.

Co za różnica na czym będziemy grać,aby tylko sprawiało nam to przyjemność.

Wiadomo nowy sprzęt nowe wydatki.

Ale ciszy że w końcu grafika znowu ruszy porządnie do przodu...niech tylko MS odsłoni kawałek kurtyny z nową konsolą.

I już zabawa zacznie się na poważnie :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak nie jest, problem leży w API które na pewno będzie inne, na PC masz DirectX który rozwiązuje sprawę zarządzania urządzeniami wejścia wyjścia i nie tylko, na PS4 tego nie będzie bo przecież DirectX jest własnością MS, najprostsze porównanie to Linux i WINE które jest biblioteką mającą zapewnić emulację Windows umożliwiającą uruchamianie aplikacji Windows na Linuxie i co i działa tylko dla prostych aplikacji, żaden duży pakiet na WINE nie działa.

W chwili obecnej i zapewne tak pozostanie gry muszą być portowane na na inne platformy i niestety nie ma tu znaczenia jaka platforma sprzętowa jest pod spodem.

Tylko portowanie bibliotek całego Windows'a to jest katorżnicza sprawa. Tego są setki tysięcy funkcji.

Przeportowanie bibliotek konsoli jest dużo prostsze (mnie czasochłonne).

Sam dałeś przekład DirectX'a. To tylko jedna z wielu bibliotek graficznych (jedna z dwóch głównych: DX, OpenGL) która musi być portowana w wypadku Windows'a.

Na konsoli jest tylko jedna i innych nie będzie.

Windows to zlepek funkcjonalności z prawie 20 lat. Stąd problem Wine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źródło: Eurogamer


To jest to. PlayStation 4. Pierwsza prezentacja Killzone: Shadow Fall, ukazująca fragmenty rozgrywki, pozwala ocenić, czego możemy spodziewać się po nowym sprzęcie Sony od strony technicznej. Jeśli liczycie na skok w kierunku rozdzielczości 1080p, na pewno spodobają się wam starania twórców. Jeśli jednak oczekujecie 60 klatek na sekundę, czeka was rozczarowanie. W Shadow Fall ważniejsze niż 1080p60 są detale, efekty graficzne i płynne działanie. Pytanie brzmi: czy gra reprezentuje skok jakościowy w stosunku do obecnego sprzętu? Czy to już nowa generacja?


Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Wycieczka zaczyna się od prezentacji błyszczącej cytadeli Vekta, latających samochodów, wodospadów, powiewających na wietrze chorągwi i sporej liczby drzew. Seria Killzone słynie z mrocznego, ciężkiego klimatu, lecz Guerrilla Games pokazało zdecydowanie więcej kolorów - przynajmniej w początkowej misji - i rezultaty na pewno przyciągają wzrok.


Zeszłotygodniowa prezentacja i opublikowany na Facebooku film nie prezentują pełni możliwości, ale na szczęście dotarliśmy do nagrania, w którym pozbyto się rozmycia. Dzięki trailerowi w rozdzielczości Full HD, z wykorzystaniem technologii Apple ProRes, możemy w pełni docenić każdy detal i zrozumieć wizję Guerrilla Games, prezentującą możliwości konsoli nowej generacji, w której główną rolę zdaje się grać rozdzielczość 1080p.


Aby zrozumieć przyszłość platformy, musimy spojrzeć w przeszłość. Patrząc na start poprzedniej generacji, większość gier działających w rozdzielczości 1920x1080 ukazała się krótko po premierze konsoli. Niedługa lista obejmowała NBA '07, Tekken: Dark Resurrection oraz Ridge Racer 7 - starsze gry, których silniki były ograniczone możliwościami PlayStation 2. Następne 7 lat to jednak nieco inna historia. Postawiono na szczegółowe modele, ostre tekstury, odbicia świetlne i zaawansowaną fizykę. Dzięki temu, otrzymaliśmy teraz wymagające tytuły, jak Crysis 3, które działają w rozdzielczości sub-HD i często nie radzą sobie nawet z utrzymaniem 30 klatek na sekundę.



„Wszystkie dostępne materiały wskazują, że Killzone na PS4 działa w Full HD 1080p, ze stabilną wartością 30 klatek na sekundę.”



Killzone: Shadow Fall celuje w 30FPS i nie stwierdziliśmy ani jednego spadku wydajności, bazując zarówno na trailerze z prezentacji, jak i na filmie w 1080p. Można więc założyć, że w kolejnej generacji konsol standardem nadal będzie 30 klatek na sekundę.


Wracając do teraźniejszości: Full HD to standard. Killzone: Shadow Fall macha chorągiewką z napisem 1080p i po dogłębnej analizie poszczególnych klatek w zwiastunie stwierdzamy, że gra działa w wysokiej rozdzielczości, oferując ostry obraz, rzadko widziany na PC. Ten skok jakościowy daje nam 2,25 razy więcej pikseli niż wykorzystane w Killzone 3 - 1280x720. Czy podobną jakość zaobserwujemy we wszystkich przyszłych premierach?


Dowody sugerują, że tak właśnie będzie. Sprzęt wykorzysta możliwości oferowane przez zaawansowany procesor graficzny Radeona. Przepustowość na poziomie 176 GB/s oraz całe 32 jednostki renderujące stawiają PS4 na równi z najmocniejszymi pecetami. Taki poziom wydajności przekracza nawet możliwości kart graficznych w cenie większej niż 600 zł, jak popularny Radeon HD 7850, który radzi sobie bez problemów z Battlefield 3 na 1080p60. Jeśli gry zostaną odpowiednio zoptymalizowane pod bibliotekę LibGCM, zapas mocy wystarczy na standaryzację rozdzielczości 1080p.


Nawet przy tak dużej rozdzielczości, wciąż potrzebne jest wygładzanie krawędzi. Seria Killzone wykorzystywała w przeszłości kilka tricków, w tym rozmycie w Killzone 2 i morfologiczne (MLAA) wygładzanie w Killzone 3. Ta ostatnia technologia została najprawdopodobniej zastosowana w Killzone: Shadow Fall, o czym świadczy wygładzanie na elementach otoczenia. Nawet z obecnymi na krawędziach modeli artefaktami, obraz prezentuje się zdecydowanie lepiej niż to, do czego przyzwyczaiła nas obecna generacja konsol.



"Szczegóły geometrii, oświetlenie i efekty zdecydowanie przewyższają wszystko to, co widzieliśmy na konsolach obecnej generacji.”





Sekwencja otwierająca Killzone: Shadow Fall to prawidzwa uczta dla oczu. Efekt gęstej zabudowy uzyskano poprzez sprytne kopiowanie niektórych budynków, pojazdów i drzew na dalszym planie. Kliknij obrazek, by zobaczyć go w rozdzielczości 1080p.


Pomijając jakość obrazu, widać także duże ulepszenia w kwestii cieniowania. Cieniowanie obejmuje spaliny, cieki wodne i płaszcz sabotażysty Helghastów. Gdy ruszamy do akcji, pokazuje się także rozmycie obrazu. Ten efekt nie jest tak widoczny w filmie opublikowanym na Facebooku, ale na pewno będzie można go odczuć podczas gry.


Duża liczba elementów na ekranie to odważny krok naprzód - choć ścieżka bohatera nadal jest dość wąska i ograniczona. Strażnicy, budynki, drzewa i samoloty są sprytnie kopiowane, by zaoszczędzić dane zapisywane w pamięci RAM - rozwiązanie znane już choćby z Battlefield 3. Struktury są z[beeep]likowane, ale rozmieszczone pod różnymi kątami, by stworzyć wrażenie gęstego zabudowania. O ile na dłuższych dystansach jest to trudne do zauważenia, nieco dziwnie prezentują się dwa identyczne modele żołnierzy, stojące obok siebie z takim samym wyrazem twarzy. Patrząc na świat gry w wyższej rozdzielczości, łatwiej spostrzec wszystkie słabości.


Trudno natomiast wytłumaczyć inne uproszczenia, zwłaszcza biorąc pod uwagę teoretyczną moc 8-rdzeniowego procesora PS4, działającego w parze z kartą graficzną o taktowaniu 800 MHz. Odbicia na powierzchniach wieżowców na pierwszy rzut oka mogą zachwycać, ale przy bliższej analizie wychodzi na jaw fakt, że nic tu się nie odbija. W Shadow Fall zastosowano po prostu dodatkową warstwę tekstur, co widać wyraźnie, gdy obok szklanych powierzchni przelatuje samolot. Zazwyczaj akcja toczy się zbyt szybko, by to dostrzec.



„Guerrilla udowodniła mistrzostwo w odniesieniu do oświetlenia na PlayStation 3. Z Shadow Fall wynosi ten element na zupełnie nowy poziom.”





Gęsta zabudowa miasta, promienie światła i roślinność - Guerrilla Games wie dokładnie, które elementy zaakcentować, by stworzyć efektowną prezentację. Imersję burzy jedynie zachowanie bohaterów niezależnych, ze sztywnymi animacjami, nieodpowiednimi do wydarzeń na ekranie.


Jeśli chodzi o tekstury, w czystych, utopijnych miastach przyszłości nie ma raczej nic ciekawego. Ostrość zmienia się płynnie w pierwszym ujęciu, przechodząc z kwiatów wiśni na gazetę, ale reszta jest ostra jak brzytwa. Nie ma też nagle wyskakujących tekstur, choć w oddali widać, że niektóre budynki nie radzą sobie z teksturami i wyświetlają naprzemiennie kilka warstw.


Na całe szczęście, po ataku Helghastów obraz nieco się zmienia, a na powierzchniach pojawiają się bump-mapy, oferujące detale, które powinny charakteryzować konsolę nowej generacji. Pojawiają się jednak problemy z filtrowaniem i wygładzaniem obrazu, zwłaszcza na krawędziach cieni. Spodziewaliśmy się czegoś lepszego, zwłaszcza biorąc pod uwagę inne, zaawansowane efekty graficzne widoczne na ekranie, jak ambient occlusion (SSAO) czy chmury dymu wznoszone przez silniki samolotów.


Guerrilla potwierdziła w Killzone 2 i 3, że zna się na oświetleniu. Tym razem liczba źródeł światła znacznie wzrosła. Lampy oświetlają ulice, światło dają indywidualne iskry i płomienie. I choć na broni pojawiają się delikatne artefakty, gdy bohater zbliża się do osłony, to rozbudowane oświetlenie nadaje scenom głębi i na pewno świetnie sprawdzi się w zadymionych, industrialnych sceneriach pustkowiach.


Powraca także silnik Havok. Fizykę widać na powiewających flagach. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, strzały ranią poszczególne części ciała Helghastów, a na końcu pozostaje ciało, podatne na efekty rag-doll. Jednak nie możemy niszczyć obiektów, a nawet odpryskujące elementy osłon wydają się być oskryptowane i przygotowane z góry. Przeciwnicy flankują bohatera, ale sztywne animacje bohaterów niezależnych burzą ogólny efekt. Jednak to dopiero wczesna wersja gry.



„Wszyscy, którzy liczyli na płynne 60FPS już w dniu premiery konsoli będą rozczarowani.”





Oświetlenie i efekty prezentują się w nowym Killzone wyśmienicie. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to technologia stworzona na niekompletnej konsoli, trzeba docenić pracę twórców.


Ogólnie gra jest piękna, ale z wyrzeczeniami, które mogłoby uzasadnić jedynie skupienie się na stałej liczbie klatek na sekundę. Wszyscy, którzy liczyli na płynne 60FPS już w dniu premiery konsoli będą rozczarowani - Shadow Fall stawia na efektowny spektakl w 1080p30. Liczba klatek będzie ograniczona do 30, co potwierdziły wywiady z producentem. Bazując na naszej analizie trailera, cel osiągnięto w stu procentach. Nie ma spadków ani zgrzytów, co świadczy o tym, że można by prawdopodobnie uzyskać więcej FPS, gdyby nie sztywna blokada. Nie mamy tu więc 1080p60 i decyzja Guerrilla Games ma także wpływ na opóźnienia kontrolera - szkoda, że Killzone nie będzie reagować na polecenia równie szybko, co gry działające w 60Hz, które przyciągają tak wielu graczy do PC.


Thomas Morgan jest dziennikarzem w naszej brytyjskiej redakcji. Tłumaczenie: Daniel Kłosiński, Eurogamer Network.


W obecnej postaci, tegoroczna premiera Killzone: Shadow Fall zapowiada się obiecująco. Z wszystkich produkcji zaprezentowanych na konferencji Sony, to właśnie projekt Guerrilla Games obiecuje wykorzystać moc drzemiącą w konsoli. Zobaczyliśmy nieskryptowane fragmenty rozgrywki z szeregiem efektów, które poszczególne tytuły osiągały już na PlayStation 3, lecz w Shadow Fall działają wszystkie naraz, w jednej produkcji i w dużej skali.


Jest kilka uproszczeń, których się nie spodziewaliśmy, ale pozostało jeszcze sporo czasu do ukończenia prac nad grą, która podnosi poprzeczkę na wielu polach. Już teraz widać dużo pozytywów: globalne oświetlenie, masa obiektów na ekranie, rozmycie obrazu na poszczególnych obiektach, SSAO czy natywna rozdzielczość 1080p.


Bazując na specyfikacji sprzętowej, PS4 może zaoferować dużo więcej niż zaprezentowano. Warto jednak zauważyć, że Guerrilla musiała stworzyć sporą część gry na niedokończonym sprzęcie. Jak rozumiemy, najnowsze zestawy deweloperskie pojawiły się niedawno, więc obecnie studio dokładnie wie, w jakie założenia celuje. Możemy liczyć na usprawnienia. Wszystko wskazuje na to, że Shadow Fall będzie jedną z najbardziej zaawansowanych technicznie premier, jakie widzieliśmy przez długi czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym co zaprezentowali, demo KZ shadow fall, watch dogs, demo UE4 i deep down jestem spokojny o wygląd gier na PS4.Sony odrobiło kilka lekcji, teraz pozostaje czekac do E3 na pokaz konsoli i później premiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chodzi mi o sam wygląd: to pierwsze w historii GT, które nie powaliło. A wręcz rozczarowuje w bardzo wielu momentach. To nie tylko moja opinia tylko każdej recenzji ; ) A to, że jest fajna to wiem ;) Sam pykam od czasu do czasu na G25 i doceniam tą całą otoczkę jak Akademia itd. Do dzisiaj są ciągle nowe wyścigi, wyzwania itd. Szacun dla Polyphony : ) Jednak Forza też jest wypas > i dla mnie to jest zwycięzca tej generacji bo przynosi mi więcej radochy a mniej się spinali przy wydawaniu. PC nie istnieje ale to tam są najlepsze symulacje :P . Takie prawdziwe...

no i się mylisz. najlepszą ścigałką obecnej generacji będzie GT6 - ma wyjśc do końca roku. dla wielu zresztą już GT5 jest najlepsze - zwłaszcza jak nie mają FANATECa to nie ma co porównywać. forza na shitowej kierownicy microsoftu to bieda.

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...