Skocz do zawartości
zrk

Jaki kalibrator do takich celów?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, planując zakup nowego tv postanowiłem w końcu zakupić także kalibrator, z oczywistych przyczyn spydery i inne zabawki <1000pln odrzuciłem od razu, uznałem, że może coś do 2kpln będzie już wystarczające, ale potem pojawił się pomysł. U mnie w miasteczku i sąsiednich nikt się tym nie zajmuje , więc zacząłem kombinować aby kupić sobie naprawdę porządny sprzęt (tutaj wybór póki co padł na X-Rite Basic Pro), zrobić u siebie wszystko porządnie a potem jak już się podszkolę poświadczyć takie usługi znajomym. Wprawdzie kalibracji nigdy nie dokonywałem ale w domu będę miał do zrobienia w sumie 6 wyświetlaczy a poza tym jestem dociekliwym samoukiem, i wszystko ogólnie w domu co kupię elektronicznego rozpracowuję całkiem sam aż po kilku godzinach będę ogarniał dany temat, to samo tyczy się wszelkich napraw takich urządzeń (wystarczy mi PC z dostępem do neta i jestem w stanie ogarnąć takie tematy), więc sądzę że po zapoznaniu się z tematem i potrenowaniu na własnych ekranach, będę w stanie robić takie rzeczy także dla innych. Pytanko tylko czy faktycznie od razu kupować sprzęt z tak wysokiej półki czy może na początek i badanie czy w ogóle będą chętni kupić coś tańszego? Do tego pytanie czy faktycznie kupować spektrofometr czy może zacząć od kolorometru i najwyżej w przyszłości dokupić ten pierwszy? Czy jeszcze jakieś urządzenia okażą się do tego przydatne?

Chyba to tyle, dziękuję za wszelką pomoc oraz pozdrawiam!

Edytowane przez zrk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiasz się nad X-rite Basic Pro... dołączony do niego spektrofometr i1pro jest świetnym urządzonkiem, ma jednak małą wadę w postaci ograniczonej czułości przy niskim świetle. Więc np. dodatkowy kolorymetr, który uzupełni te braki byłby zalecany.

Ogólnie to poczytaj sobie -> click.