samir 11 Napisano 31 Marca 2012 Mi zależy głównie na jakimś złotym środku, czyli połączenie aparatu z dobrej jakości kamerą, jednocześnie przy jak najmniejszych gabarytach. Dlatego Canon najbardziej mi przypadł do gustu. Poczekam może na jakiś test któregoś z tych modeli, żałuję tylko, że sam nie będę miał póki co możliwości go przetestować. Jeśli chodzi o HX9 to też brałem go pod uwagę, ale skoro mogę mieć coś o podobnych parametrach w mniejszych rozmiarach to czemu nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slimak 38 Napisano 1 Kwietnia 2012 (edytowane) Dla mnie problem jest taki, że nie widziałem aparatu, który kręci lepsze filmy z ręki niż Sony, Canon ma ładniejszy obraz, lepsze kolory, ale obraz skacze, Niestety nawet aparaty Sony HX9/HX100 są pod tym względem gorsze od kamer Sony. Płynność obrazu z kamery CX360 http://www.aktiv-ver..._HDR_CX_360.MTS HX9 pomimo 50p przy ruchu traci płynność i szczegóły. http://www.aktiv-ver...ny_DSC_HX_9.MTS Canon IXUS 310 z 24 fps :-) :-) :-) http://www.aktiv-ver...n_IXUS310HS.MOV Dopiero NEX5N pod względem płynności i braku znikania szczegółów w momencie rozpoczęcia panoramy dorównuje kamerze CX360. http://www.aktiv-ver...Sony_NEX_5N.MTS Edytowane 1 Kwietnia 2012 przez slimak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 1 Kwietnia 2012 On tej kamerze nie dorównuje - on ja znacznie przywyższa ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slimak 38 Napisano 1 Kwietnia 2012 Oczywiście, że całościowo obrazek z NEX 5N o wiele przewyższa CX360, ale rozbijając składowe obrazu na poszczególne elementy, niektóre parametry wychodzą podobnie. NEX 7 CX350 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 1 Kwietnia 2012 Pytanie- dlaczgo przywołujesz obrazek z NEX7 który ma GORSZĄ matrycę od Nex5N ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slimak 38 Napisano 1 Kwietnia 2012 Bo nie mam klatki z obrazem z NEX 5N, tylko NEX 7 lub NEX 5 z skopanym nagrywaniem. NEX 5 P.S. Jeszcze HX9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 1 Kwietnia 2012 Od siebie tylko dodam że video z Nex5N jest miazga Najlepiej sciagnac sobie sample z camcorderinfo.com i wrzucić do mediatanka i duży TV Kosi całą resztę towarzystwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iso 0 Napisano 2 Kwietnia 2012 Kto by kiedyś pomyślał, że aparaty tak daleko zajdą. Znalazłem parę starszych wpisów na innych forach i tam jak ktoś pisał o nagrywającym aparacie to zaraz został przeżuty, zmielony i wypluty. A tu proszę. Chciałbym by kiedyś wstawiali te przetworniki w normalne amatorskie kamery. Jest co prawda Sony NEX-VG20 ale trzymając tą kamerę w ręku zastanawiałem się za co oni chcą tyle kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 2 Kwietnia 2012 Bo to nie jest kamera tylo zwykły NEX w innej kaście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 2 Kwietnia 2012 Nie wiem czy dobrze widzę, ale nagrania z NEX5n mają drgania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 2 Kwietnia 2012 u mnie nic nie drga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 2 Kwietnia 2012 (edytowane) ja oglądałem na laptopie i są drgania na obrazie 26sekund widać, wydaję się być to problem stabilizacji, ale na małym ekranie nie jestem w stanie tego stwierdzić. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Sony Cx360 podobnie nagrywa jak NEX5n to dość słabo wypada? Mobor czy możesz sprawdzić czy pilot od kamery Sony działa z NEX5n? Możesz podesłać linka do tych sampli, przyznam się, że szukam, ale coś nie mogę ich znaleźć Z pilota chyba nie ma opcji wł nagrywania? Będę musiał się przejechać do Sony i pobawić tym aparatem, interesuje mnie kręcenie z ręki czy się nadaje czy kamerą nie dorównuje? Edytowane 2 Kwietnia 2012 przez Seba_Fan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iso 0 Napisano 3 Kwietnia 2012 Nie wiem czy dobrze widzę, ale nagrania z NEX5n mają drgania Dla mnie to wina statywu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 3 Kwietnia 2012 linki sa podklejone do testu kamery - na którejs z podstron sa 2 filmiki ale wg mnie ogladanie tego na laptopie nie ma sensu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 3 Kwietnia 2012 Laptop czy nie laptop drgania są, albo stabilizacji wina (obiektywu), ale na statywie są drgania przez wł guzika nagrywania co spowodowało wstrząsy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 3 Kwietnia 2012 chodziło mi o to ze prawdziwą jakosc widac dopiero na TV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 3 Kwietnia 2012 To to OK, rozumiem. Czy możesz mi odpowiedzieć na post #37? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raus 145 Napisano 5 Kwietnia 2012 GH2 jest o tyle lepszy do zabawy w filmowanie, że czyta całą klatkę z matrycy, a nie wybrane linie jak większość lustrzanek (może nowy flagowiec Canona będzie czytał całą klatkę), to robi różnicę. Do tego istnieje do niego podobno dający dość dużo alternatywny firmware. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Czytanie całej klatki matrycy Panasonic uprawia juz od dawna - tyle ze nie ma to zadnego wpływu na koncową informacje o obrazie filmowym Po co czytac cała klatke skoro w pliku i tak bedzie tylko obraz panoramiczny 16:9 ? Nie mniej - SONY tez czyta większą cześć matrycy niż to konieczne. Ne czyta całej klatki a jedynie powierzchnię matrycy odpowiadającą proporcjom obrazu 16:9 A pamiętając że jest to APS-C - i tak powierzchnia takiego obrazka jest wieksza od tej którą łapie matryca 4:3 nawet na pełnej klatce Seba-Fan Nie wiem- nie sprawdzałem jeszcze Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
helcik 3 Napisano 6 Kwietnia 2012 różnica jest kolosalna: czytanie co 2 linii powoduje liczne artefakty: "aliasing" oraz "moire", co jest prawdziwą zmorą obecnych lustrzanek. czytanie wszystkich linii i zmiejszenie rozdzielczosci jest pozbawione tych problemów. z innych bolączek lustrzanek jest jeszcze tzw. "rolling shutter", jak sobie z tym poradzono w GH2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 6 Kwietnia 2012 Nie wiem o czym piszesz - u mnie w 5N nie ma zadnego Aliasingu ani innych defektów - na 46" chyba byłoby to widać -prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iso 0 Napisano 6 Kwietnia 2012 "rolling shutter", Występuje w każdym sprzęcie wyposażonym w matrycę CMOS. Raz jest mniejszy a raz większy w zależności od sprzętu. Bierze się to ze sposobu sczytywania danych z matrycy. W CMOS-ach sczytywanie "idzie" od góry do dołu i stąd też bierze się ten efekt przy szybkich panoramach itp. - obiekty nam się kładą. Np. matryce CCD są pozbawione tego "złego efektu" bo dane sczytywane są od razu z całej powierzchni. Czytanie całej klatki matrycy Panasonic uprawia juz od dawna - tyle ze nie ma to zadnego wpływu na koncową informacje o obrazie filmowym Po co czytac cała klatke skoro w pliku i tak bedzie tylko obraz panoramiczny 16:9 ? W finale faktycznie obraz zapisywany jest w formacie 16:9 jednak przetworniki u4/3 są od początku stworzone do zapisywania obrazu panoramicznego. Mylne jest patrzenie na ten przetwornik z perspektywy proporcji 4:3. Tutaj wchodzi współczynnik proporcji pikseli. W innych aparatach by uzyskać ten współczynnik część matrycy jest pomijana by uzyskać obraz 16:9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iso 0 Napisano 8 Kwietnia 2012 Witam ponownie. Jak zapowiedziałem wcześniej podzielę się moimi wrażeniami z użytkowania aparatu GH2 jako kamera. Budowa Hmmm. Mały ten aparat jednak trzeba przyznać, że przełączniki chodzą pewnie. Są solidne i mimo wielkości nie sprawiają trudności w wyborze odpowiednich nastaw. Na prawym pokrętle interesuje nas tylko jedna nastawa – M z ikoną kamery. Jest jeszcze tryb iA ale z uwagi, że jest to full auto to lepiej tego nie używać. Z lewej strony mamy kolejne pokrętło i dźwignię. Pokrętłem nastawiamy sposób ostrzenia. Mamy ich 4-ry punktowy – wielkość punktu i położenie możemy sobie dowolnie ustawić przed nagrywaniem wielopunktowy – przydatny gdy filmujemy z AF śledzenie obiektu – bardzo fajny tryb Jest to połączenie trybu punktowego z możliwością zmieniania jego położenia podczas rejestracji. Przydaje się gdy nagrywamy kilka przedmiotów. Gdy chcemy przejść ostrością z jednego na drugi wystarczy wskazać palcem na wyświetlaczu na interesujący nas obiekt. Ostrość automatycznie się zmieni. Przydaje się szczególnie przy jasnych obiektywach gdzie GO szaleje rozpoznawanie twarzy. Muszę przyznać, że działa to nawet dobrze ale jakoś nie widzę sensu by używać tej funkcji.Dźwignią włączamy AF AF ciągły – ostrość cały czas pracuje AF pojedynczy – tutaj ostrość też cały czas pracuje jednak mamy możliwość jej zblokowania przyciskając lekko spust migawki. Dopóki mamy wduszony to ostrość jest zblokowana. Na korpusie zostało jeszcze parę przycisków Z prawej strony przy pokrętle znajduje się spust migawki, przycisk nagrywania i funkcyjny. Z tyłu z prawej strony znajduje się 8-siem przycisków Q.MENU – szybkie menu. Możemy zmieniać podstawowe ustawienia bez wchodzenia w MENU DISPLAY – decydujemy co ma się wyświetlać na LCD ISO – wiadomo od 160 do 3200 WB – Tu dali sporo możliwości. W sumie jest ich 10 - 4 zdefiniowane ( światło słoneczne, dzień pochmurny, w mieszkaniu, światło żarowe)- AWB – automatycznie- ręczny , w którym możemy ustawić 4-ry własne ustawienia- stopnie Kelvina Dodatkowo możemy w każdym trybie zmieniać kolorystykę – możemy na przykład ocieplić kolory itp. Są jeszcze dwa przyciski funkcyjne. W sumie są trzy (jeden jest przy spuście nagrywania). Pod każdy możemy przypisać własne funkcje. Pozostały jeszcze dwa – MENU i Delette. To tak z grubsza jeżeli chodzi o budowę. Funkcje nagrywania Aparat daje nam kilka trybów rejestracji VIDEO: 1080 w 50i 25p 23,98p 720 w 50p25p Jest jeszcze tryb nagrywania ze zmienną prędkością. Może się przydać przy rejestracji tzw. Timelapse. W 50i/50p możemy zmieniać sobie jakość nagrania - bitrate. Mamy dwie możliwości. W trybie kinowym i 25p nie ma takiej opcji i kodek pracuje z najwyższym z możliwym ustawieniem, które o dziwo jest wyższe od 50i/50p. Nie będę dokładnie opisywał wszystkich funkcji - jest tego dużo. I tak już smęcę Nagrywamy film. Na początku muszę się przyznać, że dałem ciała. Puszkę kupiłem ze złym obiektywem kitowy. Właśnie się dowiedziałem, że Panasonic wypuścił obiektywy z manetką, która ułatwia robienie zbliżeń. Działa to na takiej samej zasadzie jak w kamerach. No cóż – po ptokach Sam obiektyw 14-45 wydaje się być jakiś taki „plastikowaty” jednak do zastosowań amatorskich się nadaje. Ostrość o dziwo działa dobrze i muszę przyznać, że chodzi szybko. Dodatkową zaletą jest stabilizacja, która czasami się przydaje. Generalnie na początek to wystarczy. Minusem jest jasność. F 3.5 zmusza mnie do włączania wyższego ISO. Na moje oko szumy przy video są do przyjęcia nawet w 3200. Drugi obiektyw jaki mam to Panasonic 20mm ze światłem 1.7. Bajka. Nie dość, że jasny to jeszcze ostry jak diabli. Oczywiście nie ma róży bez kolców. Nie posiada stabilizacji i ostrość zdecydowanie wolniej działa. Stabilizację można przeżyć bo przy szerokim kącie drgania są minimalne to jednak AF cały czas trzeba kontrolować. Przy świetle f 4 możemy spokojnie mieć ją włączoną jednak przy 1.7 gdzie już mamy małe GO automat głupieje. Nie wie gdzie ostrzyć. No w sumie to normalka przy tak dużej matrycy i tutaj się tego spodziewałem. Na szczęście aparat nam trochę w tym pomaga, dzięki funkcjom o których już wspomniałem. Ergonomia podczas kręcenia. Byłem świadomy wyboru więc pominę kwestie wygody nagrywania. Skupię się na funkcjach aparatu. Przepraszam za określenie ale tutaj trzeba myśleć i przewidywać. No na początku nie jest łatwo. Kamera jest prostsza w nagrywaniu i wiele nam „wybaczy”. Jednak jeżeli ktoś chce coś więcej wyciągnąć z nagrywania to aparat nam odpłaci pięknym obrazem z całą jego plastyką. O czym musimy pamiętać przed nagrywaniem: ISO/WB nie możemy zmieniać w trakcie nagrywania jeżeli jedziemy w manualu. Wszystko trzeba ustawić przed nagrywaniem. Można ustawić AutoISO jedynie w trybach preselekcji. Generalnie preselekcja czasu to taki mały automat i na dworze warto z niego korzystać. Pomijając kwestie ustawień to muszę przyznać, że fajnie się tym kręci. Dobrze, że mam ten jasny obiektyw bo „w ciemnościach” naprawdę daje radę. Przy jednej żarówce co do jakości obrazu nie mam zastrzeżeń. W sumie opcji nagrywania jest tak dużo, że nie wiem o czym pisać. Przepraszam za dość chaotyczny opis jednak cały czas poznaję możliwości tego aparatu. Mi on bardzo przypadł do gustu. Na koniec napiszę coś o hacku, o którym wspomniał jeden z forumowiczów. Wgrałem go po lekkich oporach Operacja jest prosta i nie wymaga jakiejś tajemnej wiedzy. Ot ładujemy do programu oryginalny firmware Panasonic-a. Można wgrać jakieś hacki, które są dostępne w internecie, które ponoć polepszają jakość obrazu. Ja z nich nie korzystam bo i tak jakość dla mnie jest zadowalająca. Jedyne co zmieniłem to: możliwość zmiany NTSC/PAL zniosłem limit nagrywania do 30 min wgrałem wszystkie języki świata Gdy to ustawimy zapisujemy tak zmodyfikowany firmware na sformatowanej karcie z aparatu, wciskamy PLAY na obudowie i po chwili mamy „przerobiony” aparat. Co najważniejsze zawsze możemy wrócić do fabrycznych ustawień. Wystarczy wgrać oryginalny firmware Panasonica. Trochę posmęciłem i pobełkotałem ale wybaczcie. Recenzent ze mnie żaden. Dużo tego i nie wiem na czym się skupić. Jak ktoś ma jakieś pytania to proszę bardzo – zadawajcie. Wybaczcie, że nie wstawiłem jakiś nagrań ale mam za wolny internet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 8 Kwietnia 2012 (edytowane) napisz z jakim bitratem kreci to na 25p.... Z tego co widzę to i tak przegrywa z Nex5N który ma pełne 1920x1080 w 50p przy 28 Mbitach I w tym formacie na prawdę jest masakra na ekranie - kopara na ziemi. Na prawde trudno rozróznic dobrze zrealizowany materiał z takiego Nex5N od profesjonalnych realizacji Przy montażu można dać 50% slow-mo i po eksporcie do bluray'a mamy nadal ultra płynniutkie 25p Przy 50i czy 25p można o tym zapomnieć Edytowane 8 Kwietnia 2012 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iso 0 Napisano 8 Kwietnia 2012 (edytowane) Faktycznie szkoda, że nie ma w standardzie 50p w 1920x1080. W 25p standardowo nagrywa 24Mbps i nie sądzę, że jakościowo ustępuje tym 28 - zbyt małe różnice. Nie wiadomo jak jest realizowane kodowanie klatek IPB i może się okazać, że mniejszy bitrate daje lepszą jakość. Z resztą GH2 pokazuje dopiero pazur po wgraniu hacka. Uwierz mi, że ok 170Mbps (stały bitrate) ze zwiększoną ilością klatek I zamiata pod stół inne systemy. Nie ma co się licytować ale obecnie trwają prace nad 120p w 1920x1080 Z tego co wyczytałem ograniczeniem są karty - za wolne do takiej ilości danych. Przykładowe nagranie akurat w 24p Dla mnie bomba Tu nagranie w 170 Mbps Na dole link do poprania - po wejściu na Vimeo. Edytowane 8 Kwietnia 2012 przez iso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach