Skocz do zawartości
iso

Aparat jako kamera

Rekomendowane odpowiedzi

Mi zależy głównie na jakimś złotym środku, czyli połączenie aparatu z dobrej jakości kamerą, jednocześnie przy jak najmniejszych gabarytach. Dlatego Canon najbardziej mi przypadł do gustu. Poczekam może na jakiś test któregoś z tych modeli, żałuję tylko, że sam nie będę miał póki co możliwości go przetestować. Jeśli chodzi o HX9 to też brałem go pod uwagę, ale skoro mogę mieć coś o podobnych parametrach w mniejszych rozmiarach to czemu nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie problem jest taki, że nie widziałem aparatu, który kręci lepsze filmy z ręki niż Sony, Canon ma ładniejszy obraz, lepsze kolory, ale obraz skacze,

Niestety nawet aparaty Sony HX9/HX100 są pod tym względem gorsze od kamer Sony.

Płynność obrazu z kamery CX360

http://www.aktiv-ver..._HDR_CX_360.MTS

HX9 pomimo 50p przy ruchu traci płynność i szczegóły.

http://www.aktiv-ver...ny_DSC_HX_9.MTS

Canon IXUS 310 z 24 fps :-) :-) :-)

http://www.aktiv-ver...n_IXUS310HS.MOV

Dopiero NEX5N pod względem płynności i braku znikania szczegółów w momencie rozpoczęcia panoramy dorównuje kamerze CX360.

http://www.aktiv-ver...Sony_NEX_5N.MTS

Edytowane przez slimak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że całościowo obrazek z NEX 5N o wiele przewyższa CX360, ale rozbijając składowe obrazu na poszczególne elementy, niektóre parametry wychodzą podobnie.

videodslr-testueberblick_testbild_iso_klein_13.jpg

NEX 7

camcorder-testergebnisse_testbilder_testbild_iso_klein_146.jpg

CX350

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie- dlaczgo przywołujesz obrazek z NEX7 który ma GORSZĄ matrycę od Nex5N ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie mam klatki z obrazem z NEX 5N, tylko NEX 7 lub NEX 5 z skopanym nagrywaniem.

872-ISO340-ISO340.jpg

NEX 5

P.S. Jeszcze HX9

camcorder-testergebnisse_testbilder_testbild_iso_klein_216.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie tylko dodam że video z Nex5N jest miazga

Najlepiej sciagnac sobie sample z camcorderinfo.com i wrzucić do mediatanka i duży TV

Kosi całą resztę towarzystwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto by kiedyś pomyślał, że aparaty tak daleko zajdą. Znalazłem parę starszych wpisów na innych forach i tam jak ktoś pisał o nagrywającym aparacie to zaraz został przeżuty, zmielony i wypluty. A tu proszę. Chciałbym by kiedyś wstawiali te przetworniki w normalne amatorskie kamery. Jest co prawda Sony NEX-VG20 ale trzymając tą kamerę w ręku zastanawiałem się za co oni chcą tyle kasy :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze widzę, ale nagrania z NEX5n mają drgania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja oglądałem na laptopie i są drgania na obrazie 26sekund widać,

wydaję się być to problem stabilizacji, ale na małym ekranie nie jestem w stanie tego stwierdzić.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Sony Cx360 podobnie nagrywa jak NEX5n to dość słabo wypada?

Mobor czy możesz sprawdzić czy pilot od kamery Sony działa z NEX5n?

Możesz podesłać linka do tych sampli, przyznam się, że szukam, ale coś nie mogę ich znaleźć :(

Z pilota chyba nie ma opcji wł nagrywania?

Będę musiał się przejechać do Sony i pobawić tym aparatem, interesuje mnie kręcenie z ręki czy się nadaje czy kamerą nie dorównuje?

isonyrmtdslr1donex.jpg

Edytowane przez Seba_Fan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze widzę, ale nagrania z NEX5n mają drgania

Dla mnie to wina statywu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linki sa podklejone do testu kamery - na którejs z podstron

sa 2 filmiki ale wg mnie ogladanie tego na laptopie nie ma sensu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laptop czy nie laptop drgania są, albo stabilizacji wina (obiektywu), ale na statywie są drgania przez wł guzika nagrywania co spowodowało wstrząsy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To to OK, rozumiem.

Czy możesz mi odpowiedzieć na post #37?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GH2 jest o tyle lepszy do zabawy w filmowanie, że czyta całą klatkę z matrycy, a nie wybrane linie jak większość lustrzanek (może nowy flagowiec Canona będzie czytał całą klatkę), to robi różnicę. Do tego istnieje do niego podobno dający dość dużo alternatywny firmware.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytanie całej klatki matrycy Panasonic uprawia juz od dawna - tyle ze nie ma to zadnego wpływu na koncową informacje o obrazie filmowym

Po co czytac cała klatke skoro w pliku i tak bedzie tylko obraz panoramiczny 16:9 ?

Nie mniej - SONY tez czyta większą cześć matrycy niż to konieczne. Ne czyta całej klatki a jedynie powierzchnię matrycy odpowiadającą proporcjom obrazu 16:9

A pamiętając że jest to APS-C - i tak powierzchnia takiego obrazka jest wieksza od tej którą łapie matryca 4:3 nawet na pełnej klatce

Seba-Fan

Nie wiem- nie sprawdzałem jeszcze

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

różnica jest kolosalna: czytanie co 2 linii powoduje liczne artefakty: "aliasing" oraz "moire", co jest prawdziwą zmorą obecnych lustrzanek. czytanie wszystkich linii i zmiejszenie rozdzielczosci jest pozbawione tych problemów. z innych bolączek lustrzanek jest jeszcze tzw. "rolling shutter", jak sobie z tym poradzono w GH2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym piszesz - u mnie w 5N nie ma zadnego Aliasingu ani innych defektów - na 46" chyba byłoby to widać -prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"rolling shutter",

Występuje w każdym sprzęcie wyposażonym w matrycę CMOS. Raz jest mniejszy a raz większy w zależności od sprzętu. Bierze się to ze sposobu sczytywania danych z matrycy. W CMOS-ach sczytywanie "idzie" od góry do dołu i stąd też bierze się ten efekt przy szybkich panoramach itp. - obiekty nam się kładą. Np. matryce CCD są pozbawione tego "złego efektu" bo dane sczytywane są od razu z całej powierzchni.

Czytanie całej klatki matrycy Panasonic uprawia juz od dawna - tyle ze nie ma to zadnego wpływu na koncową informacje o obrazie filmowym

Po co czytac cała klatke skoro w pliku i tak bedzie tylko obraz panoramiczny 16:9 ?

W finale faktycznie obraz zapisywany jest w formacie 16:9 jednak przetworniki u4/3 są od początku stworzone do zapisywania obrazu panoramicznego. Mylne jest patrzenie na ten przetwornik z perspektywy proporcji 4:3. Tutaj wchodzi współczynnik proporcji pikseli. W innych aparatach by uzyskać ten współczynnik część matrycy jest pomijana by uzyskać obraz 16:9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Jak zapowiedziałem wcześniej podzielę się moimi wrażeniami z użytkowania aparatu GH2 jako kamera.

Budowa

Hmmm. Mały ten aparat jednak trzeba przyznać, że przełączniki chodzą pewnie. Są solidne i mimo wielkości nie sprawiają trudności w wyborze odpowiednich nastaw. Na prawym pokrętle interesuje nas tylko jedna nastawa – M z ikoną kamery. Jest jeszcze tryb iA ale z uwagi, że jest to full auto to lepiej tego nie używać. Z lewej strony mamy kolejne pokrętło i dźwignię. Pokrętłem nastawiamy sposób ostrzenia. Mamy ich 4-ry


  • punktowy – wielkość punktu i położenie możemy sobie dowolnie ustawić przed nagrywaniem

  • wielopunktowy – przydatny gdy filmujemy z AF

  • śledzenie obiektu – bardzo fajny tryb :) Jest to połączenie trybu punktowego z możliwością zmieniania jego położenia podczas rejestracji. Przydaje się gdy nagrywamy kilka przedmiotów. Gdy chcemy przejść ostrością z jednego na drugi wystarczy wskazać palcem na wyświetlaczu na interesujący nas obiekt. Ostrość automatycznie się zmieni. Przydaje się szczególnie przy jasnych obiektywach gdzie GO szaleje :)

  • rozpoznawanie twarzy. Muszę przyznać, że działa to nawet dobrze ale jakoś nie widzę sensu by używać tej funkcji.
    Dźwignią włączamy AF

  • AF ciągły – ostrość cały czas pracuje

  • AF pojedynczy – tutaj ostrość też cały czas pracuje jednak mamy możliwość jej zblokowania przyciskając lekko spust migawki. Dopóki mamy wduszony to ostrość jest zblokowana.

Na korpusie zostało jeszcze parę przycisków :) Z prawej strony przy pokrętle znajduje się spust migawki, przycisk nagrywania i funkcyjny. Z tyłu z prawej strony znajduje się 8-siem przycisków


  • Q.MENU – szybkie menu. Możemy zmieniać podstawowe ustawienia bez wchodzenia w MENU

  • DISPLAY – decydujemy co ma się wyświetlać na LCD

  • ISO – wiadomo od 160 do 3200

  • WB – Tu dali sporo możliwości. W sumie jest ich 10 :)
    - 4 zdefiniowane ( światło słoneczne, dzień pochmurny, w mieszkaniu, światło żarowe)
    - AWB – automatycznie
    - ręczny , w którym możemy ustawić 4-ry własne ustawienia
    - stopnie Kelvina

Dodatkowo możemy w każdym trybie zmieniać kolorystykę – możemy na przykład ocieplić kolory itp.

Są jeszcze dwa przyciski funkcyjne. W sumie są trzy (jeden jest przy spuście nagrywania). Pod każdy możemy przypisać własne funkcje. Pozostały jeszcze dwa – MENU i Delette.

To tak z grubsza jeżeli chodzi o budowę.

Funkcje nagrywania

Aparat daje nam kilka trybów rejestracji VIDEO:

1080 w


  • 50i

  • 25p

  • 23,98p

720 w


  • 50p
    25p

Jest jeszcze tryb nagrywania ze zmienną prędkością. Może się przydać przy rejestracji tzw. Timelapse.

W 50i/50p możemy zmieniać sobie jakość nagrania - bitrate. Mamy dwie możliwości. W trybie kinowym i 25p nie ma takiej opcji i kodek pracuje z najwyższym z możliwym ustawieniem, które o dziwo jest wyższe od 50i/50p. Nie będę dokładnie opisywał wszystkich funkcji - jest tego dużo. I tak już smęcę :)

Nagrywamy film.

Na początku muszę się przyznać, że dałem ciała. Puszkę kupiłem ze złym obiektywem kitowy. Właśnie się dowiedziałem, że Panasonic wypuścił obiektywy z manetką, która ułatwia robienie zbliżeń. Działa to na takiej samej zasadzie jak w kamerach. No cóż – po ptokach :( Sam obiektyw 14-45 wydaje się być jakiś taki „plastikowaty” jednak do zastosowań amatorskich się nadaje. Ostrość o dziwo działa dobrze i muszę przyznać, że chodzi szybko. Dodatkową zaletą jest stabilizacja, która czasami się przydaje. Generalnie na początek to wystarczy. Minusem jest jasność. F 3.5 zmusza mnie do włączania wyższego ISO. Na moje oko szumy przy video są do przyjęcia nawet w 3200. Drugi obiektyw jaki mam to Panasonic 20mm ze światłem 1.7. Bajka. Nie dość, że jasny to jeszcze ostry jak diabli. Oczywiście nie ma róży bez kolców. Nie posiada stabilizacji i ostrość zdecydowanie wolniej działa. Stabilizację można przeżyć bo przy szerokim kącie drgania są minimalne to jednak AF cały czas trzeba kontrolować. Przy świetle f 4 możemy spokojnie mieć ją włączoną jednak przy 1.7 gdzie już mamy małe GO automat głupieje. Nie wie gdzie ostrzyć. No w sumie to normalka przy tak dużej matrycy i tutaj się tego spodziewałem. Na szczęście aparat nam trochę w tym pomaga, dzięki funkcjom o których już wspomniałem.

Ergonomia podczas kręcenia.

Byłem świadomy wyboru więc pominę kwestie wygody nagrywania. Skupię się na funkcjach aparatu. Przepraszam za określenie ale tutaj trzeba myśleć i przewidywać. No na początku nie jest łatwo. Kamera jest prostsza w nagrywaniu i wiele nam „wybaczy”. Jednak jeżeli ktoś chce coś więcej wyciągnąć z nagrywania to aparat nam odpłaci pięknym obrazem z całą jego plastyką.

O czym musimy pamiętać przed nagrywaniem:


  • ISO/WB nie możemy zmieniać w trakcie nagrywania jeżeli jedziemy w manualu. Wszystko trzeba ustawić przed nagrywaniem. Można ustawić AutoISO jedynie w trybach preselekcji. Generalnie preselekcja czasu to taki mały automat i na dworze warto z niego korzystać.

Pomijając kwestie ustawień to muszę przyznać, że fajnie się tym kręci. Dobrze, że mam ten jasny obiektyw bo „w ciemnościach” naprawdę daje radę. Przy jednej żarówce co do jakości obrazu nie mam zastrzeżeń. W sumie opcji nagrywania jest tak dużo, że nie wiem o czym pisać. Przepraszam za dość chaotyczny opis jednak cały czas poznaję możliwości tego aparatu. Mi on bardzo przypadł do gustu. Na koniec napiszę coś o hacku, o którym wspomniał jeden z forumowiczów. Wgrałem go po lekkich oporach :) Operacja jest prosta i nie wymaga jakiejś tajemnej wiedzy. Ot ładujemy do programu oryginalny firmware Panasonic-a. Można wgrać jakieś hacki, które są dostępne w internecie, które ponoć polepszają jakość obrazu. Ja z nich nie korzystam bo i tak jakość dla mnie jest zadowalająca. Jedyne co zmieniłem to:


  • możliwość zmiany NTSC/PAL


  • zniosłem limit nagrywania do 30 min


  • wgrałem wszystkie języki świata :)

Gdy to ustawimy zapisujemy tak zmodyfikowany firmware na sformatowanej karcie z aparatu, wciskamy PLAY na obudowie i po chwili mamy „przerobiony” aparat. Co najważniejsze zawsze możemy wrócić do fabrycznych ustawień. Wystarczy wgrać oryginalny firmware Panasonica.

Trochę posmęciłem i pobełkotałem ale wybaczcie. Recenzent ze mnie żaden. Dużo tego i nie wiem na czym się skupić. Jak ktoś ma jakieś pytania to proszę bardzo – zadawajcie. Wybaczcie, że nie wstawiłem jakiś nagrań ale mam za wolny internet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz z jakim bitratem kreci to na 25p....

Z tego co widzę to i tak przegrywa z Nex5N który ma pełne 1920x1080 w 50p przy 28 Mbitach

I w tym formacie na prawdę jest masakra na ekranie - kopara na ziemi. Na prawde trudno rozróznic dobrze zrealizowany materiał z takiego Nex5N od profesjonalnych realizacji

Przy montażu można dać 50% slow-mo i po eksporcie do bluray'a mamy nadal ultra płynniutkie 25p

Przy 50i czy 25p można o tym zapomnieć

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie szkoda, że nie ma w standardzie 50p w 1920x1080. W 25p standardowo nagrywa 24Mbps i nie sądzę, że jakościowo ustępuje tym 28 - zbyt małe różnice. Nie wiadomo jak jest realizowane kodowanie klatek

IPB i może się okazać, że mniejszy bitrate daje lepszą jakość. Z resztą GH2 pokazuje dopiero pazur po wgraniu hacka. Uwierz mi, że ok 170Mbps (stały bitrate) ze zwiększoną ilością klatek I zamiata pod stół inne systemy. Nie ma co się licytować ale obecnie trwają prace nad 120p w 1920x1080 :) Z tego co wyczytałem ograniczeniem są karty - za wolne do takiej ilości danych.

Przykładowe nagranie akurat w 24p

Dla mnie bomba

Tu nagranie w 170 Mbps

Na dole link do poprania - po wejściu na Vimeo.

Edytowane przez iso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...