Skocz do zawartości
pmcomp

Wielki test kalibracji TV - czy to jest rzeczywiście potrzebne?

Rekomendowane odpowiedzi

kurcze skalibrowałbym sobie swój monitor Dell 2408 i jeszcze dwa elcedeki Sony, w prawdzie ustawiałem z płytą AVS i innym płytami do testowania ale pewnie kolory nie są i tak idealne bo trochę ciężko coś na oko zrobić, ale przynajmniej nic nie świeci jak choinka.

Ale pewnie za 3 urządzenia to 1k albo lepiej bym musiał szykować na tą operacje :)

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ''pozakonkursowe'':

Po zgubieniu kartki z ustawieniami fabrycznymi G30 wprowadziłem fabryczne VT30 i chodzi mi o to,czy ktoś wie co zmienia METHOD,bo o ile w VT30 jest ustawione na 01,to u mnie 00.

Nigdy nie doszukałem się wytłumaczenia czym dokładnie jest "wb method" dlatego jakiś czas temu przeprowadziłem 4 testy każdy przy innym z czterech ustawień tego parametru. Nie ma różnic w odczytach większych niż +/- 0.001 we współrzędnych x,y, z czego wnioskuję, że to ustawienie niczego nie robi, a przynajmniej na złączu hdmi.

test 1. balans bieli

57493262.th.jpg

test 2. gamut, 100% intensywność, 100% nasycenie

100100gamut.th.jpg

test 3. gamut 75% intensywnosć, 100% nasycenie

75100gamut.th.jpg

test 4. gamut 100% intensywność, 75% nasycenie

10075gamut.th.jpg

kurcze skalibrowałbym sobie swój monitor Dell 2408 i jeszcze dwa elcedeki Sony, w prawdzie ustawiałem z płytą AVS i innym płytami do testowania ale pewnie kolory nie są i tak idealne bo trochę ciężko coś na oko zrobić, ale przynajmniej nic nie świeci jak choinka.

Ale pewnie za 3 urządzenia to 1k albo lepiej bym musiał szykować na tą operacje :)

Tego monitora nie da się skalibrować. Jeżeli chcesz opanować kolor to należy go oprofilować, dzięki czemu programy obsługujące profile barwne będą w stanie programowo dopasować barwę na ekranie do jakiegoś standardu. Fabrycznie wykorzystywane profile sRGB, czy Adobe mają się zazwyczaj nijak do rzeczywistej charakterystyki ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie doszukałem się wytłumaczenia czym dokładnie jest "wb method"

I nikt z osób,które też trochę grzebią w menu,ale wolałem się upewnić.

Dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego monitora nie da się skalibrować. Jeżeli chcesz opanować kolor to należy go oprofilować, dzięki czemu programy obsługujące profile barwne będą w stanie programowo dopasować barwę na ekranie do jakiegoś standardu. Fabrycznie wykorzystywane profile sRGB, czy Adobe mają się zazwyczaj nijak do rzeczywistej charakterystyki ekranu.

Aha a z jakich przyczyn sie nie da skalibrować ? bo widziałem ze ludzie kalibrują go na sieci http://monitortest.blogspot.com/

Obviously this monitor is not factory precalibrated. So the calibration probe did a great job.

Jak coś nie łapie w temacie to wybacz :) o głupie pytanie

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje pytanie nie jest głupie. Natomiast ta recenzja jest głupawa w pewnych miejscach.

Kalibracja - dopasowanie charakterystyki urządzenia do wzorca. Tego monitora nie da się skalibrować, ponieważ nie ma możliwości ingerencji w procesor obrazu (w tabelę LUT), taką możliwość posiadają monitory bardziej profesjonalne i taki zabieg nosi nazwę kalibracji.

Wszystko co da się zrobić na tym monitorze to profilowanie, nadmienię tylko, że "profilowanie" opisanie opisania charakterystyki wyświetlacza i dodatkowo uzyskanie pożądanej temperatury barwnej w całym zakresie dynamiki. To drugie robi się "kalibrując" wyjście karty graficznej, czy jak kto woli "ingerując w LUT karty graficznej". Wobec tego karta wysyła zmienione kody RGB, aby monitor "oszukał" i wyświetlił odpowiednią biel. Ten zabieg jest jednak stratny, bo skoro mamy do dyspozycji 8 bitów na każdy kanał R, G i B, to gdy je pomieszamy "po swojemu" stracimy płynność przejść tonalnych. Procesor wizyjny w monitorze zazwyczaj dysponuje większą precyzją (10 i więcej bit), dzięki czemu może zrobić to bezstratnie i to jest właśnie przewaga kalibracji nad profilowaniem. Po oprofilowaniu moduł CMM aplikacji (color management module) wysyła odpowiednio przekłamane kody sterujące do monitora, aby uzyskać określony wygląd barwy. To też zostało zrobione w tej recenzji, którą podlinkowałeś, ale napisane zaskakująco małym drukiem:

(Although calibration process - for this kind of a monitor - concerns a video adapter first of all, right set of RGB may help HD too).

Kwestii zasadniczej, czyli płynności przejść po profilowaniu poświęcono tylko jedno zdanie

Calibrated Dell 2408 displays smooth gradients.

Za to recenzent nader dużo skupia się nad zakresem gamutu po rzekomej "kalibracji". To nie ma sensu, bo w ten sposób testowany jest system CMM to nie jest żaden miarodajny test matrycy. Poza tym, nie ma co się rozwodzić nad deltaE <1 na tak prymitywnych kolorach, wypadałoby przetestować co się dzieje "wewnątrz" gamutu. Jak się tam kolory zachowują. Na tym się trzeba skupiać. Na prymitywnych barwach zawsze będzie /prawie/ idealnie i po raz kolejny - to nic nie mówi o tym jak monitor reprodukuje daną przestrzeń barwną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie ogarniam wszystkiego co tu piszesz ale co nie co łapie hehe, trzeba siedzieć mocno w temacie, widać ze masz niesamowite pojecie :) Dzieki bardzo za odpowiedz.

btw. z tego co wiem to ten monitor jest 10bitowy.

edit

A chyba jedna 8bit :)

The Dell 2408WFP manages 93.8 percent, which is a very good result. The 95 percent hurdle is actually only crossed by monitors which contain a 10-Bit LUT. Thus, the Dell 2408WFP achieves the very highest level possible for its 8-Bit LUT and misses our on UGRA certification by just a hair’s breadth.
Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto dodać, że te procenty o których piszesz dotyczą właśnie utraty rozpiętości tonalnej, o której wspomniałem.

Tone values = 93.9%

Through the calibration of a display tone values can be lost. A display for the printing industry should show at least 95% of

the incoming tone values.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak profilowanie monitora lub laptopa tez potrafi znacznie poprawic obraz.

Maciek jak tam Discus juz jest? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek jak tam Discus juz jest? :-)

Nie ma, bo jak chciałem kupić to zabrakło ich na spectracal'u, a teraz czekam bo kupię od razu kilka innych klocków, będzie można cenę wynegocjować ;)

W tej chwili używam tandemu i1 pro i i1 display 3. Calman ma ogromną zaletę profilowania jednego urządzenia względem drugiego i tak wykonuję indywidualny profil dla kolorymetru względem danego telewizora, i mogę posługiwać się nim z precyzją spektrofotometru.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jestem własnie po profesjonalnej kalibracji swojego 46HX920 ( pozdrawiam Pana Maćka ) i dla wachających się, czy warto to robić i wydać dodatkowe pieniądze - odpowiadam że jak najbardziej warto.

Muszę stwierdzić, że przepisywanie ustawień zaczerpniętych z tego forum, nie ma za bardzo sensu.

Ustawienia po takiej kalibracji, nijak się mają do tych podawanych na forum ( z góry uprzedzam, iż nie będę podawał swoich ustawień z powodów opisywanych poniżej).

Ilość ustawień które można zchrzanić jest przeogromna, o czym przekonałem się na własne oczy.

Do tej pory bawiłem się sam w "kalibrację", podpierając się ustawieniami zaczerpniętymi z internetu (dotyczącymi konkretnie mojego modelu TV) + wykorzystując płytę do kalibracji - DVE HD BASICS + własne dodatkowe korekty.

Tylko problem w tym , że nie mając odpowiedniej aparatury pomiarowej, wystarczy zepsuć jedno ustawienie, aby "posypała" się cała reszta.

Druga sprawa, to wychwycenie przez Pana Macieja wad danego modelu TV , i uświadomienie użytkownikowi jak je zminimalizować, stosując zamiennie niektóre z ustawień.

Każdy TV ma swoje niedoskonałośći jeśli chodzi o wyświetlanie barw i nie wszystkie z nich da się wyeliminować. Ale wiedząć po takiej kalibracji w czym jest problem i jak można go niwelować, jest szansa na uzyskanie satysfakcjonującego optimum.

Kolejna sprawa która mnie zaskoczyła to ocena współpracy posiadanego sprzętu kina domowego z telewizorem.

Okazało się, że ustawienia pewnych opcji kina domowego trzeba było dostosowywać, do uzyskanych w trakcie kalibracji ustawień w telewizorze. Bez tego część obrazu i detali po prostu "ginęła".

|Do tej pory "kalibrowałem" TV, później ustawiałem sobie opcje w kinie domowym i byłem zadowolony , nie wiedząc że dane ustawienie z obu sprzętów na tyle na siebie wpływają, iż ginie mi spora część detali ( wyszło to dopiero na planszach testowych i likwidowane było metodą prób, z włączaniem i wyłączaniem poszczególnych opcji konfiguracji w kinie domowym).

I tu jest całe sedno sprawy - każdy z nas ma inny sprzęt w domu , inne warunki oświetlenia, inny sygnał wizyjny podawany do TV i dlatego "przepisywanie" ustawień nie ma sensu.

Uważam , że skoro ktoś decyduje się na zakup nowego TV ( za niemałe pieniądze), to powinien wliczyć w cenę zakupu dodatkowe 300zł , tak by rzeczywiście cieszyć się jakością odbioru.

Pozdrawiam wszystkich jako zadowolony "skalibrowany" :)

EDIT 16.06.2012

Ponieważ tak się stało , iż przy okazji kalibracji Pan Maciek dopatrzył się dwóch świecących pikseli, musiałem LCD-eka reklamować, co zaskutkowało wymianą matrycy.

Postanowiłem więc znowu napisać w sprawie kalibracji.

Warunki oświetleniowe, rodzaj sprzętu towarzyszącego telewizorowi, został ten sam.

Teoretycznie mógłbym "wklepać" ustawienia z poprzedniej kalibracji, ale postanowiłem ponownie zaprosić Pana Maćka.

I jak się okazało był to jedyny, słuszny krok.

Nowa matryca ( reszta "bebechów" ta sama ) pokazała w czasie kalibracji zupełnie inne parametry ( jasność świecenia, odwzorowanie poszczególnych barw, gamma, balans bieli).

W związku z tym, ustawienia TV po ponownej kalibracji, uległy znacznej zmianie.

I kolejny raz potwierdziło się że nie ma co kombinować, tylko sprawę kalibracji należy oddać w ręce fachowca.

Edytowane przez Adamelab
  • Lubię 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem własnie po profesjonalnej kalibracji swojego 46HX920... Kolejna sprawa która mnie zaskoczyła to ocena współpracy I tu jest całe sedno sprawy - każdy z nas ma inny sprzęt w domu , inne warunki oświetlenia, inny sygnał wizyjny podawany do TV i dlatego "przepisywanie" ustawień nie ma sensu.

Uważam , że skoro ktoś decyduje się na zakup nowego TV, to powinien wliczyć w cenę zakupu dodatkowe 300zł , tak by rzeczywiście cieszyć się jakością odbioru.

Pozdrawiam wszystkich jako zadowolony "skalibrowany" :)

to prawda, bo czasami może być tak, że ktoś sobie kupi najlepszy i najdroższy telewizor jaki tylko jest i mieć wyszystko poustawiane do d***. Denerwuje mnie to kiedy ktoś nie potrafi wykorzystać w pełni możliwości swojego telewizora. Obraz z telewizora za 2000zł z kalibracją może być znacznie lepszy niż z telewizora za 6000zł bez kalibracji i z ustawieniami "aguiagkjgbflg"

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to prawda, bo czasami może być tak, że ktoś sobie kupi najlepszy i najdroższy telewizor jaki tylko jest i mieć wyszystko poustawiane do d***. Denerwuje mnie to kiedy ktoś nie potrafi wykorzystać w pełni możliwości swojego telewizora. Obraz z telewizora za 2000zł z kalibracją może być znacznie lepszy niż z telewizora za 6000zł bez kalibracji i z ustawieniami "aguiagkjgbflg"

Zdaje się że będziesz się denerwował jeszcze bardzo długo, bo tak jest kiedy telewizory kupują sobie niewidomi mając zapamiętany obraz w głowie. Zrób sobie test i napisz dowolny wyraz którego pierwsza i ostatnia litera jest prawidłowa , a wszystkie w środku pomieszane.., każdy odczyta wyraz prawidłowo i nie zauważy zamiany liter oraz do tego dołóż chciwość czyli kupić Jaguara w cenie Trabanta. Dzisiaj wstąpiłem na chwilę do Euro gdzie na większości telewizorów leciał testowy obraz ( żółto-biały ) kwiat. Nikomu to nie przeszkadzało że tylko przy żółtym kolorze można się było domyślić że to kielich kwiatu - gdyż biały kolor świecił jak reflektor lotniczy < oświetlając > resztę obrazu. Nawet daltonista na wyczucie określając natężenie światła ustawił by to lepiej , a przecież właśnie takie obrazy zachęcają do kupna......reasumując - denerwować się będziesz jeszcze dłuuugo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje najnowsze wypociny hehe

isfk.th.jpg

Pierwszy raz uzylem HTPC pattern generator i workflow'a isf z DDC i moge powiedziec ze wygoda jest niesamowita. Z i1d2 wiecej nie wycisne ;)

Maciek nadal masz w planach Discusa? Jak juz go bedziesz mial to kiedys na pewno sie umowie na kalibrajce :)

Edytowane przez makakam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek nadal masz w planach Discusa? Jak juz go bedziesz mial to kiedys na pewno sie umowie na kalibrajce :)

Jak mi się rozwali i1d3 to może... a ostatnio spada z coraz większej wysokości ;). Na razie wszystkie mądre głowy mówią, że to świetnie spisujące się urządzenie (Tom Huffman) i że od drogiego kolorymetru ważniejszy jest spektrofotometr do pary (Michael Chen), który mam w arsenale. Niektórzy pozostają przy i1d3 mając na prawdę duży budżet np. Chad B http://hdtvbychadb.com/gear

P.S. Prześlę ci zaraz fajną zabawkę na PW do kalibracji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to nie jest dobry wątek, ale ma takie pytanie. Załóżmy, że ktoś ma życzenie skalibrować sobie monitor komputera a i potem również telewizor. W tym celu można użyć ColorMunki, do skalibrowania komputera się ta sonda nada, ale co z telewizorem? Telewizor LED TV Samsung.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Program dołączany do ColorMunki się nie pomoże Ci w kalibracji telewizora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę z czystym sumieniem polecić kalibrację obrazu, podchodziłem do tego sceptycznie, teraz po maratonie filmowym nie mam wątpliwości że kalibracja to był strzał w dziesiątkę.Z miejsca mogę polecić pana Maćka z SkalibruTV.pl pełen profesionalizm i moje zadowolenie!.Teraz pozostala sprawa smużenia i dziwnego zachowania się jasności w Philipsie 5507.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponieważ zmieniłem swojego Epsona EH-TW5000 na SONY VPL-HW30 postanowiłem zaprosić Pana Maćka i zobaczyć co da się wycisnąć z tego sprzętu. Przyznam się, że dopiero dzisiaj przeczytałem ten wątek w całości. Kalibrowany był zarówno tryb 2d jak i 3d cała kalibracja trwała około 5 godzin i myślę że przy mojej znikomej wiedzy w temacie nawet po zakupię sprzętu do kalibracji z wyższej półki nie podołałbym zadaniu. W trakcie kalibracji zacząłem mieć obawy, że obraz przed ustawieniami bardziej mi odpowiadał, ale po przełączeniu na ustawienia fabryczne i te po skalibrowaniu okazało się że byłem w błędzie. Jednak mój obraz był przejaskrawiony mniej szczegółowy i rzeczywiście nienaturalny. Różnicę po mimo tego, że oczy już nie te co kiedyś (nie długo stuknie mi 50-tka) widzę i to znaczną.

Edytowane przez Gmeru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Jak bym tam był" - te słowa wyrwały się mojemu kumplowi podczas oglądania wędrówki przez dżunglę z "Ziemia - planeta ludzi" BBC, po kalibracji przeprowadzonej przez pana Macieja na moim GT30. Wtedy przyszło mi na myśl, że te cztery słowa to najkrótsza i naprawdę trafna recenzja wykonanej roboty :)

Do potrzeby kalibracji podchodziłem początkowo "z pewną taką nieśmiałością" i z tego powodu postanowiłem na próbę przeprowadzić kalibrację tylko trybu nocnego (zakładałem, że w idealnych warunkach łatwiej będzie zauważyć efekty). A efekt są więcej niż dobre - w wielu scenach, zwłaszcza w cieniach takiego np. "Blade Runnera" czy "Aliens" zacząłem odnajdywać szczegóły, których obecności wcześniej nie zauważałem. Teraz ten obraz żyje, bardziej wciąga w atmosferę sceny, w środek akcji. Jest znacznie bliżej kinowego niż na ustawieniach fabrycznych. Przy czym to nie jest tak, że po przełączeniu na ustawienia fabryczne te wszystkie szczegóły nagle całkiem nikną (choć niektóre tak). Chodzi o to, że stają się mniej czytelne, mniej oczywiste, jakby pochowane – trzeba się wysilić żeby znowu je zauważać. Tylko, że nie po to siadam przed telewizorem żeby obraz analizować, ale po to żeby dać mu się oczarować, wciągnąć w inny świat. Dobrze przeprowadzona kalibracja zdecydowanie ułatwia takie przeniesienie się w miejscu i czasie. „Jak bym tam był” – to jest efekt pana pracy, panie Macieju i za to dziękuję.

Z perspektywy już prawie dwóch miesięcy dostrzegam tylko jedną wadę całej operacji – nie skalibrowałem trybu dziennego, a teraz już wiem jakie można osiągnąć rezultaty. Mam nadzieję, że przy kolejnej wizycie w Łodzi pan Maciej da się zaprosić na kawę i tak „przy okazji” ustawi staremu klientowi jeszcze tryb dzienny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że tak będzie... a mówiłem przynajmniej 3 razy, że warto skalibrować dzienny ;) Teraz żeby go zrobić trzeba popsuć tryb nocny, więc podwójna robota, ale coś pomyslimy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na płycie AVS HD jest plansza do ustawiania odcięcia czerni w zakładce basic settings. Używając suwaka "jasność" ustaw tak, aby pasek na bicie 16 był niewidoczny (zlany z tłem, które jest kodowane na bicie 1), a pasek 17 widoczny (będzie ledwo widoczny więc podejdź blisko telewizora). Następnie kontrast, na białej planszy - paski powinny być widoczne przynajmniej do bitu 234. Zmniejszając kontrast (mierzony od referencyjnej czerni do referencyjnej bieli), najprawdopodobniej będziesz w stanie odkrywać kolejne paski i proponuję zostawić je widoczne do poziomu 250. Operatorzy kamer często w środku pracy decydują się na zmianę poziomu referencyjnej bieli i niektóre poziomy już przechwyconego video wypadają wtedy poza "standardowy" obszar kodowania 16 - 235. Schodząc delikatnie z kontrastu i pozostawiając rozróżnialne wyższe poziomy zapewnisz sobie widoczność szczegółów na filmie w takim przypadku. Drugim warunkiem stopu zwiększania kontrastu jest sytuacja gdy szare paski zaczynają nabierać jakiegoś wyraźnego odcienia.

Po ustawieniu kontrastu musisz powrócić znowu do ustawiania odcięcia czerni. Jeżeli dokonasz korekt idziesz znowu na kontrast i tak w koło macieju.

Przy użyciu tych plansz możesz też (i powinieneś) sprawdzić czy tor HDMI działa tak jak należy. Jeżeli pomimo przesuwania suwaka jasność w górę, albo kontrastu w dół paski z zakresu 1-15, 235-254 nie będą chciały się pokazać może się okazać, że odtwarzacz pracuje na poziomach komputerowych (1 - 254) i część obrazu wyrzuca poza zakres widzialny na telewizorze (black crush). Jest też możliwość, że po prostu Twój TV ich nie pokazuje "z natury".

Witam, pozwolę sobie zadać pytanie do odległego postu, bo porusza on kwestię, która mnie interesuje.

Mianowicie wspomniane zakresy kolorów. Na zagranicznych forach często określane jako RGB dla 0-255 i YCbCr dla 16-235 (nie wiem czy poprawnie?). W moim TV Samsunga mam też wybór "poziomu czerni HDMI", dowiedziałem się tyle, że Niski jest właśnie dla 16-235, a Normalny dla 0-255. Udało mi się też wyczytać, że 0-255 jest zakresem typowo komputerowym, natomiast w 16-235 pracują wszystkie urządzenia związane z TV, czyli wszelkie odtwarzacze DVD/BR, dekodery kablówki itd.

Załóżmy teraz taką sytuację. Dostępny jest tylko telewizor Samsunga z dwiema opcjami kolorów oraz dekoder kablówki HD podłączony przez HDMI. Chcemy przeprowadzić bardzo podstawową kalibrację tego ekranu, czyli jasność, kontrast, ostrość. Plansze możemy wyświetlić tylko z laptopa podłączonego przez HDMI. W takim wypadku w telewizorze należy ustawić opcję Niski, i na planszach ustawiać czerń od 16 pola, a kolor biały do pola 235?

Druga sprawa - polecasz zostawiać widoczne paski aż do 250. Jednak jeśli np. odtwarzacz DVD przesyła obraz w zakresie 16-235 to i tak tych powyżej 236 widać nie będzie?

Prosiłbym o w miarę możliwości jak najlepsze doprecyzowanie kwestii tych zakresów i kodowania kolorów dla TV.

Pozdrawiam!

Edytowane przez monry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plansze możemy wyświetlić tylko z laptopa podłączonego przez HDMI. W takim wypadku w telewizorze należy ustawić opcję Niski, i na planszach ustawiać czerń od 16 pola, a kolor biały do pola 235?

Tutaj była długa debata odnośnie tego http://hdtvpolska.com/topic/29555-ps3-full-rgblimited-i-ycbcr/

Druga sprawa - polecasz zostawiać widoczne paski aż do 250. Jednak jeśli np. odtwarzacz DVD przesyła obraz w zakresie 16-235 to i tak tych powyżej 236 widać nie będzie?

Ustawienie w odtwarzaczu 16-235 oznacza, że na tych poziomach ustawiony jest próg czerni i bieli, ale pozostały zakres tez powinien zostać przepuszczony bez zmian, chyba, że blu ray jakiś dziwny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem również świeżo po kalibracji 46HX850 przez Macieja Kopera, jestem bardzo miło zaskoczony z rezultatów, myślałem do tej pory ze mam w miarę poprawnie ustawiony obraz na oko (sporo nad nim siedziałem i ustawiałem od nowości) i jakoś nie miałem wielkiego parcia na profesjonalną kalibrację.

Jednak jak się okazało moja sztuka miała spore zaróżowienie w balansie bieli które dopiero po kalibracji przez Macieja udało się wychwycić i ładnie skorygować i odpowiednio ustawić (bez odpowiednich pomiarów nie ma szans na właściwe ustawienie)

Poprawiły się tez inne parametry i kolory, jest teraz więcej szczegółów w cieniach, naturalnie poprawy uległy wszystkie barwy, fajnie jest to widoczne np. w odcieniach trawy czy jej cieniach przełączając się miedzy sceną po kalibracji i bez niej.

Jak ktoś chce wyciągnąć maks ze swojego ekranu niech sie nie zastanawia bo poprawa jest widoczna od razu, obraz jest teraz właściwy piękny i naturalny bez jakiegokolwiek nalotu jakiejś barwy, jest taki jak powinien być, nie mam już dylematów jak do tej pory ze co bym nie oglądał zawsze cos mi nie pasowało i robiłem korekty.

Bez odpowiedniej wiedzy jaką posiada Maciej i osprzętu nie ma szans na poprawne ustawienie samemu.

Jeszcze raz polecam i serdecznie dziękuje Maciejowi za poświęcony mi czas i pozdrawiam, mnie osobiście na dodatek udało się wygrać darmową kalibrację w jego konkursie, także było warto wziąć w nim udział.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=491779590884985&set=a.461294290600182.110775.155504711179143&type=1&comment_id=1521516&offset=0&total_comments=5

Edytowane przez PeterMac
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wciąż się zastanawiam czy po kupnie Tv kalibrować... tym bardziej że z kasą u mnie krucho... może jakby to trochę taniej wyszło... Nie ma jakiś grupowych kalibracjii ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...