Skocz do zawartości
mpmdembi

Cisco Mediabox HD - problem z nagrywaniem TVN HD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam (podobno) najnowszy model nagrywarki Cisco Mediabox w UPC. Wszystko działa całkiem dobrze za wyjątkiem nagrywania TVN HD i tylko tego kanału (inne HD nagrywane są idealnie).

Podczas nagrywania TVN HD okresowo przycina się obraz i dźwięk - tzn. przez kilka/naście sekund przycina się i znów wszystko działa poprawnie, potem nagle znów i tak okresowo (bez jakiejkolwiek regularności) problem występuje. Rzecz jasna jest to na nagraniu. Nie ma znaczenia czy nagrywarka w tym samym czasie odtwarza inny kanał, czy jest w uśpieniu. Dziwne jest to, że problem dotyczy tylko tego jednego kanału.

Sam kanał gdy się go ogląda jest idealny. Siła sygnały i jakość prawie na max.

Pozdrawiam,

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a zgłaszałeś problem do UPC ?! jeśli tak to co oni na to ?

Ja mam od paru dni ten sam dekoder i walczę z tą samą usterką, tzn. serwisant walczy ;).

Na początku obraz nagrany na dysk "haczył" z TvnHD i PolsatHD (dokładnie tak jak opisałeś - przypadkowo, wcale nie w miejscach, gdzie natężenie danych jest największe, raczej przy statycznych obrazach, ale jeśli odtwarza się ten sam fragment to usterka występuje w tych samych miejscach - czyli to jest nagrane !!!).

Człowiek z serwisu bardzo się starał i sprawdzał połączenia kabla na wejściu do mieszkania z klatki schodowej (zrobił czasowy "bypass"), wymienił dekoder na inny CISCO i nic nie zdziałał. Następnego dnia przyjechał, bo dowiedział się od szefa, że to może być wina kabla HDMI lub telewizora - wymienił kabel HDMI i o dziwo pomogło ... aż do czasu kiedy wyszedł :(.

Na 100% nie jest to wina kabla HDMI ani telewizora, bo sygnał nagrał się bezpośrednio z kabla doprowadzającego sygnał, więc podejrzewam, że to albo kabel na klatce schodowej - bo u mnie w mieszkaniu wymienili cały (od lat jestem ich klientem i miałem analogową telewizję, tydzień temu jak się zdecydowałem na telewizję HD wymienili tylko odcinek w mieszkaniu i tak się zastanawiam, czy nie powinni również wymienić kabla na klatce schodowej, aż do ich "przyłącza" ?!).

No w każdym razie w tej chwili nie zauważyłem, żeby z PolsatuHD "haczyło", ale naganie z tvnHD ciągle zachowuje się tak samo.

Na początku tygodnia znowu spróbuję się umówić z tym panem z serwisu i będę walczył dalej.

Jak coś się dowiem, to napiszę i proszę ludzi którzy mają (mieli) ten sam problem o opisanie jak z tego wybrnąć.

Pozdrawiam

Zbyszek

Edytowane przez archit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem zgłaszałem od razu do UPC i to nie raz. Jedni konsultanci twierdzili, że to odosobniony przypadek, a inni, że już od dłuższego czasu pracują nad tym. Myślę, że jedni i drudzy mijali się z prawdą - czyli przypadek nie jest odosobniony, ale nikt nad nim nie pracuje ;-)

Pewnie zmiana czegoś w sofcie nagrywarki, albo w nadawaniu TVN HD wystarczyła by do rozwiązania tego problemu, ale jak widać mają pilniejsze sprawy. Ciekawe jest to, że inne kanały HD nagrywane są idealnie, a samo zacinanie (jak sam zauważyłeś) nie jest uzależnione od ilości przetwarzanych danych - tzn. w pewnym sensie jest, bo jak jest ich mniej, albo ekran jest bardziej ciemny, to częściej się przycina. Z kablami HDMI i sygnałem z UPC nie ma to nic wspólnego (mam sygnał na prawie 100% i jakość na 100%).

Pewnie na razie jedyna metoda wybrnięcia z tego problemu, to zmuszenie do zmiany dekodera na starszy model, ale poza TVN HD ten model Cisco chodzi mi jak na razie rewelacyjnie (szybko, cicho i bez zwisów), więc brak nagrywania TVN HD jakoś przeżyję (tym bardziej, że raczej tam nic do nagrywania ostatnio nie znalazłem :-)

Wysłałem e-mail do UPC z pytaniem kiedy coś z tym zrobią - ciekawe jakie bajki będą opowiadali w ramach odpowiedzi :-)

Pozdrawiam,

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...