Skocz do zawartości
Lizarazu

ilość kalatek (fps) a częstotliwość (50Hz lub 60 Hz)

Rekomendowane odpowiedzi

1) 720p - liczba 720 określa tutaj (jak w każdym przypadku - 1080, 720, 576, 480) liczbę linii poziomych obrazu i odnosi się w tym przypadku do rozdzielczości 1280x720.

Nie odnosi się natomiast do liczby klatek na sekundę.

Prawdę mówiąc bazując jedynie na informacji, że sygnał jest 720p nie dowiemy się z ilu klatek na sekundę się on składa.

2) Na to pytanie (ile fps?) odpowiada nam dopiero info o tym czy film zarejestrowany/nadany został w trybie 50Hz czy 60Hz (często moim zdaniem mylnie określanych jako odpowiednio: PAL oraz NTSC)

50 Hz oznacza, że film składa się z 25 klatek na sekundę oraz że film wyświetlany jest w trybie 50 obrazów na sekundę.
60 Hz oznacza, że film składa się z 30 klatek na sekundę a film wyświetlany jest w trybie 60 obrazów na sekundę.

Tak tak klatka a obraz to, co innego. W obydwu trybach obrazów jest dwa razy więcej niż klatek.

3) Teraz czas na kwestie p - progressive oraz i - interlaced.

Jeżeli mamy do czynienia z trybem p to film wyświetlany jest w trybie pełnych obrazów.

Natomiast, jeżeli mamy do czynienia z trybem i to film wyświetlany jest w trybie[COLOR=blue] pół-obrazów tzn. każda klatka dzielona jest na dwa obrazy. Pierwszy składa się wyłącznie z poziomych linii parzystych drugi z poziomych linii nieparzystych.

4) Połączenie obydwu kwestii - p/i oraz 50/60Hz

Jeżeli mamy materiał p - progressive czyli składający się z pełnych obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlone 60 pełnych obrazów, ale tylko 30 klatek innymi słowy każda klatka zostanie wyświetlona dwa razy.

Nie ma tu żadnych 60 klatek za wyjątkiem trybu 720p@60fps dla którego ATSC przewidziało nadawanie w takim trybie. Tak nagrywane są np Lost-y z ABC HD.

Zgodnie ze standardami ATSC 720p może być nadawane w trybach:

25 fps - 50 Hz
30 fps - 60 Hz
60 fps - 60 Hz

Jeżeli mamy natomiast materiał i - interlaced czyli składający się z pół-obrazów zapisany/nadawany w trybie 60 Hz to oznacza to, że na ekranie zostanie w ciągu sekundy wyświetlonych 60 pół-obrazów składających się na 30 klatek innymi słowy każda klatka jest dzielona na dwa pół-obrazy i wyświetlana.

5) Oto lista tybów

50 Hz p : 25 klatek na sekundę 50 pełnych obrazów na sekundę
60 Hz p : 30 klatek na sekundę 60 pełnych obrazów na sekundę

50 Hz i : 25 klatek na sekundę 50 pół obrazów na sekundę (25 parzystych 25 nieparzystych)

60 Hz i : 30 klatek na sekundę 60 pół obrazów na sekundę (30 parzystych 30 nie parzystych) Edytowane przez Lizarazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak ma się ta cała informacja do oficjalnego standardu ATSC i częstotliwości odświeżania 50 i 60Hz:

Number of Lines___Pixels (per line)___Aspect Ratio___Display Rate
1080____________1920____________16:9__________60i, 30p, 24p
720_____________1280____________16:9__________60p, 30p, 24p
480_____________704_____________4:3 or 16:9_____60p, 60i, 30p, 24p
480_____________640_____________4:3___________60p, 60i, 30p, 24p

Można jeszcze zrozumieć 60i i 30p w odniesieniu do 60Hz ale co z 24p i 50Hz? Idąc tokiem myślenia autora tematu powinno być w wypadku 24p 48Hz. Czy może czegoś nie rozumiem do końca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/1080p"]http://en.wikipedia.org/wiki/1080p[/url]

Mimo wszystko Wikipedia w tej materii nie jesttak bardzo do tyłu.
Ale faktem jest, że można się w ilości wariantów pogubić. Należy też pamiętać o moźliwych różnicach między formatem w jakim program (film, tv show) został zarejestrowany (tzw. production standards) a formatem w jakim zostanie wyemitowany (broadcast standards - i to zarówno jeśli chodzi o kodowanie dla potrzeb HDTV jak i HD-DVD, BD czy też eskploatacji w internecie). Taka ciekawostka; studia authoringowa dostają zwykle taśmy HDCAM firmy Sony (w Stanach popularny jest nośnik/magnetowid D9 Panasonica) z filmem zarejestrowanym w 1080p (szybkość klatek to de facto 23,98 - oryginalnie dla kina kamerą 35mm obraz rejestrowany jest z szybkością 24kl/s) i dalej w celu np. kodowania obrazu dla projektu HD-DVD należy magnetowid HDCAM przestawić na szybkość 25 kl/sek poniewaź specyfikacja formatu HD-DVD akceptuje właśnie mat. 25p (jeśli chodzi oczywiście o warianty progresive). Ale już np. eksploatacja w Internecie (czy szerzej; w środowisku komputerowym - a więc też płyty WMVHD) nie ma już takich ograniczeń i można "trenować" większą ilość wariantów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='kszhu' post='18432' date='29.10.2006, 16:48 ']A jak ma się ta cała informacja do oficjalnego standardu ATSC i częstotliwości odświeżania 50 i 60Hz:

Number of Lines___Pixels (per line)___Aspect Ratio___Display Rate
1080____________1920____________16:9__________60i, 30p, 24p
720_____________1280____________16:9__________60p, 30p, 24p
480_____________704_____________4:3 or 16:9_____60p, 60i, 30p, 24p
480_____________640_____________4:3___________60p, 60i, 30p, 24p

Można jeszcze zrozumieć 60i i 30p w odniesieniu do 60Hz ale co z 24p i 50Hz? Idąc tokiem myślenia autora tematu powinno być w wypadku 24p 48Hz. Czy może czegoś nie rozumiem do końca?[/quote]
To już wszystko było.

To co załączyłeś to amer. standard nadawania.

24 fps - z taką prędkością przesuwa się najczęściej taśma filmowa. Łatwo sobie wyobrazić przyspieszenie obrazu aby osiągnąć 25 klatek - tak się u nas dzieje - czyli film biegnie szybciej - prawie niezauważalnie - 4%.
Koryguje się wtedy dźwięk, żeby nie był na wysoki.

Gorzej z 30i/p lub 60i/p - stosuje się tzw. pulldown - wybiera klatki i dodaje co którąś. To powoduje makabryczne efekty uboczne, brak płynności ruchu itd.

Ale nowy BD ( Siny Ryj) na podawać też oryginalne 1080/24p - wtedy - nie problemu z ruchem. I wtedy odświeżanie ekranu jest rzeczywiście wielokrotnością 24 (np. 72Hz). Do tego potrzebny jest tv, który to zaakceptuje na wejściu 24p i wyświetli.
Do tego był osobny temat na forum.


Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='TOmeKK' post='18439' date='29.10.2006, 17:16 ']
To już wszystko było.

To co załączyłeś to amer. standard nadawania.
[...]
[/quote]

to teraz jeszcze pytanie, jak to jest np z materiałem odtwarzanym z PC (filmy divx, dvd, karta tv, karta tv sat itp), który na monitorze odtwarzany jest zawsze płynnie, z taką samą prędkością i bez żadnych zgrzytów bez względu czy monitor odświeża z częstotliwością 60, 75, 85, 100, 120Hz itd; i dlaczego każdy materiał z PC jest również bez najmniejszych problemów wyświetlany na tv via HDMI 60Hz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='kszhu' post='18723' date='30.10.2006, 22:25 ']
to teraz jeszcze pytanie, jak to jest np z materiałem odtwarzanym z PC (filmy divx, dvd, karta tv, karta tv sat itp), który na monitorze odtwarzany jest zawsze płynnie...
[/quote]
Od kiedy?!? Fakt, że nie każdy dostrzega niuanse "skalowania", "pullup" i "pulldown" nie oznacza, że jest płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Joki' post='18809' date='31.10.2006, 11:59 ']
Od kiedy?!? Fakt, że nie każdy dostrzega niuanse "skalowania", "pullup" i "pulldown" nie oznacza, że jest płynnie.
[/quote]

puszczam na tym samym TV ten sam film jednocześnie z dvd (via YUV 50Hz) oraz z PC (via VGA 60Hz) a potem np jakiś kanał SAT-TV z PC (via VGA 60Hz) i z dekodera nbox (via YUV 50Hz) i naprawdę nie tylko ja nie widzę różnicy w płynności itp... ale ok, może nie wszyscy to widzą (znani są audiofile dla których kabel zasilający do CD robi kosmiczną różnicę, cóż...)

jeśli więc różnica ta jest ledwie dostrzegalna a jeśli już to akceptowalna, dlaczego dekoder nbox nie potrafi poradzić sobie z inną częstotliwością niż 50Hz, z którą nie radzi sobie z kolei większość monitorów (YUV na VGA i ciemność) oraz niektóre tv (HDMI 50Hz i ciemność)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do konstruktorów nbox-a. Może DSP nie ma takiej możliwości, albo nie potrafili tego oprogramować? Nie wiem.
Efektów dobrego dopasowania do częstotliwości odświerzania większość ludzi w większości materiałów na pierwszy rzut oka nie widzi. Trzeba wiedzieć na co zwrócić uwagę, albo jakie szczegóły dają znać, że coś jest dodane/zabrane? Wprawne oko od razu to zauważy. Tak jak transkodowane materiały PAL/NTSC, chociaż tam dodatkowo robi się "mydło" z powodu innej ilości linii. Objawami nie jest jakieś zacinanie się, tylko nierównomierna prędkość poruszających się obiektów. Zmiany są jednak bardzo szybkie. Trudno jakoś jednoznacznie opisać słowami efekt jaki występuje. Można to zarejestrować i odtworzyć poklatkowo. Wtedy łatwo zauważyć. Czasami da się też zauważyć "real time" na wolno przesuwających się napisach.

Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='kszhu' post='18723' date='30.10.2006, 21:25 ']to teraz jeszcze pytanie, jak to jest np z materiałem odtwarzanym z PC (filmy divx, dvd, karta tv, karta tv sat itp), który na monitorze odtwarzany jest zawsze płynnie,[/quote]

Prędkość odświeżania monitora mówi tylko i wyłącznie o tym, ile razy plamka przejdzie z góry na dół. Przy każdym przejściu obraz jest generowany na podstawie zawartości pamięci ekranu (tzw. frame buffer). Ma się to nijak do odtwarzania filmu. Film jest odtwarzany przez odtwarzacz ze swoją nominalną prędkością. Po zdekodowaniu klatki, odtwarzacz umieszcza jej zawartość w pamięci ekranu (rysuje). Zmiana zawartości bufora ramki odbywa się wtedy, kiedy plamka powraca z dołu ekranu na górę (wygaszanie pionowe). Dlatego jest płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry ale ja tak dla porządku.[list=1]
[*]Gdybyśmy zamiast określenia z przeplotem / bez przeplotu używali [u]właściwych[/u] określeń: naprzemienno-liniowe / kolejno-liniowe było by łatwiej pojąć o co chodzi osobą które dopiero zapoznają się z tematyką. A przy tym było by to zgodne z polską nomenklaturą. Wbrew pozorom pojęcia te były w Polsce używane znacznie wcześniej niż "przeplot". Myślę że warto zdać sobie sprawę iż pojęcie "przeplotu" to efekt nieudolnego tłumaczenia jakiegoś handlowca od monitorów który nie miał pojęcia o czym pisze.
[*]O ile się nie mylę to w trybie naprzemienno-liniowym najpierw jest wyświetlany pół-obraz złożony z linii [u]nieparzystych[/u].
[*]Kiedy mówimy o wyświetlaniu w trybie naprzemienno-liniowym to [u]zawsze[/u] mówimy o pół-obrazach
[/list]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Doctore' post='40491' date='28.02.2007, 22:29 ']Prędkość odświeżania monitora mówi tylko i wyłącznie o tym, ile razy plamka przejdzie z góry na dół. Przy każdym przejściu obraz jest generowany na podstawie zawartości pamięci ekranu (tzw. frame buffer). Ma się to nijak do odtwarzania filmu. Film jest odtwarzany przez odtwarzacz ze swoją nominalną prędkością. Po zdekodowaniu klatki, odtwarzacz umieszcza jej zawartość w pamięci ekranu (rysuje). Zmiana zawartości bufora ramki odbywa się wtedy, kiedy plamka powraca z dołu ekranu na górę (wygaszanie pionowe). Dlatego jest płynnie.[/quote]
Tak, tylko ze jesli czestotliwosc zapisu do bufora ramki i czestotliwosc odwiezania monitora nie sa rowne, to zawsze
sa problemy, bo ktoras klatka jest gubiona. Jeszcze nie jest najgorzej jesli stosunek tych czestotliwosci
jest liczba calkowita, bo wtedy co nawyzej gubi sie co ktoras klatke lub trzeba powtorzyc poprzednia.
Dlatego do trybu filmowego z 24fps najlepiej nadaje sie odswiezanie 72Hz lub tez inna wielokrotnosc np. 48 (to raczej
niespotykane). Im wieksza czestotliwosc materialu wejsciowego tym efekty niedopasowania widac bardziej.
Np. przejscie 50->60 lub 60->50 zawsze gorzej sie odczuwa niz 24->60. Oczywiscie przy zalozeniu ze w materiale
testowym jest scena z idealnie plynnym ruchem kamery lub np. scroll napisow.
I wbrew temu co piszesz widac to rowniez na pececie - cudow nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Temat niedopasowania prędkości odświeżania materiału źródłowego z PC do odświeżania TV poruszałem już na forum. Ja np to wyraźnie widzę i mnie to strasznie wkurzało :) Inna sprawa że na mniejszym TV bądź monitorze nie jest to już tak widoczne.

Rozwiązanie jakie znalazłem to to narzędzie:
[url="http://reclock.free.fr/"]http://reclock.free.fr/[/url]

Pozwala ono przyspieszyć film z niezałych 24 klatek do 25 klatek na sekundę. Odświeżanie TV ustawiamy na 50Hz i mamy idealną płynność bez gubienia klatek. Uwaga - u kogoś ten filtr gryzł się z kartą DVB. Filtr może też obniżyć pitch dźwięku. U mnie całość działa bez zastrzeżeń.

Jeśli natomiast mamy materiał 30p/60i to trzeba niestety przełączyć ręcznie odświeżanie TV na 60Hz. Niestety nie znalazłem odtwarzacza który by to był wstanie zrobić automatycznie i nikt nie był mi w stanie takiego wskazać....

[url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=4480"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=4480[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy dobrze zrozumialem. Wczesniej wydawalo mi sie , ze przy wyswietlaniu progresywnym w ciagu sekundy wyswietlane jest 60 pelnych , roznych klatek.
Z tego co zrozumialem i przy wyswietlaniu trybie i i p liczba klatek jest taka sama , tylko , ze tak powiem forma wyswietlania inna?

Przechodzac do meritum. Czy wobec tego po nagraniu obrazu kamera 1080i , mozna obraz przekonwertowac na 1080p? Skoro liczbe klatek mamy taka sama , wystarczy tylko "nalozyc" na siebie linie pazyste i niepazyste , a nastepnie zdublowac kazda klatke , otrzymujac w rezultacie odswiezanie 50/60hz?

Chyba , ze problem tkwi w czyms innym. Tzn zarejesrowane dwie nastepujace po sobie obrazy w 1080i roznia sie miedzy soba o 1/60sekundy czasu rejestracji i na tym polega caly walek?

Ale znowu to tez bezsensu. Dlaczego kamera nie moglaby rejestrowac z czestotliwoscia 30hz pelnych obrazow ? No chyba ze kamera 1080i rejestruje tylko 30polklatek na sekunde , ale w to nie wierze :)

Edytowane przez Martineq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Martineq' post='40600' date='01.03.2007, 23:05 ']Nie wiem czy dobrze zrozumialem. Wczesniej wydawalo mi sie , ze przy wyswietlaniu progresywnym w ciagu sekundy wyswietlane jest 60 pelnych , roznych klatek.
Z tego co zrozumialem i przy wyswietlaniu trybie i i p liczba klatek jest taka sama , tylko , ze tak powiem forma wyswietlania inna?

Przechodzac do meritum. Czy wobec tego po nagraniu obrazu kamera 1080i , mozna obraz przekonwertowac na 1080p? Skoro liczbe klatek mamy taka sama , wystarczy tylko "nalozyc" na siebie linie pazyste i niepazyste , a nastepnie zdublowac kazda klatke , otrzymujac w rezultacie odswiezanie 50/60hz?

Chyba , ze problem tkwi w czyms innym. Tzn zarejesrowane dwie nastepujace po sobie obrazy w 1080i roznia sie miedzy soba o 1/60sekundy czasu rejestracji i na tym polega caly walek?

Ale znowu to tez bezsensu. Dlaczego kamera nie moglaby rejestrowac z czestotliwoscia 30hz pelnych obrazow ? No chyba ze kamera 1080i rejestruje tylko 30polklatek na sekunde , ale w to nie wierze :)[/quote]
Nie ma zadnych powodow aby kamera nagrywala 30p, ale niestety tutaj dziala marketing i jako,
ze takie tryby wystepuja w drogich kamerach polpro i pro to dla amatorow pozostaje tylko 60i.
Chociaz w nowym Canonie pojawil sie juz tryb 24p, szkoda tylko ze nie ma tez 25/30p.
Co do 60i to oczywiscie w kazdej polklatce jest obraz z innej 1/60 ruchu.
Dlatego proste zlozenie polklatek daje w wyniku zabki. Z drugiej strony
z braku prawdziwego 60p tryb 1080i dobrze oddaje plynnosc ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przeplotu to jest tak jak napisał powyżej pawel_71.

PS: Moim zdaniem ciągnięcie teraz tego trybu w nowych kamerach to jest straszny debilizm :) Tryb z przeplotem nie ma obecnie żadnego uzasadnienia a wyraźnie obniża jakość materiału... Dobrze że w kamerach są już funkcje 24p/25p/30p, tylko żeby jeszcze kamerzyści je docenili ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Dobra to jeszcze jedno pytanie. Dlaczego film 1080p i 1080i nie moze objetosciowo zajmowac tyle samo miejsca. Bo przeciez mozna by zrobic tak , ze plik filmu 1080p zawiera 25/30 pelnych klatek przy czestotliwosci 25/30hz , a nastepnie telewizor/projektor , kazda klatke wyswietlalby dwukrotnie i otrzymalibysmy w wyniku czestotliwosc 50/60hz? Bo w przypadku 1080i dany plik musi zawierac 50/60 polklatek czyli ilosc danych , bylaby taka sama jak przy 25/30klatkach w trybie 1080p? Edytowane przez Martineq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Martineq' post='40668' date='02.03.2007, 14:49 ']Dobra to jeszcze jedno pytanie. Dlaczego film 1080p i 1080i nie moze objetosciowo zajmowac tyle samo miejsca. Bo przeciez mozna by zrobic tak , ze plik filmu 1080p zawiera 25/30 pelnych klatek przy czestotliwosci 25/30hz , a nastepnie telewizor/projektor , kazda klatke wyswietlalby dwukrotnie i otrzymalibysmy w wyniku czestotliwosc 50/60hz? Bo w przypadku 1080i dany plik musi zawierac 50/60 polklatek czyli ilosc danych , bylaby taka sama jak przy 25/30klatkach w trybie 1080p?[/quote]
Przy trybach "p" jest domniemanie ze klatek bedzie tyle ile nominalna czestotliwosc wyswietlania.
I tak przy 720p powinno byc 60 (lub u nas 50) klatek na sekunde.
W 1080p tez powinno byc 60 klatek (pelnych) na sekunde, ale problem
w tym ze takiego trybu nagrywania nie ma. Owszem mozna sobie
samemu zrobic demo i odpalic na Snaziu, ale nigdzie oficjalnie nie
pozyska sie takiego materialu w tej rozdzielczosci. Dla FullHD jest tylko 1080i
a wszelkie "p" to tylko pseudo progressive, czyli 25/30fps powstale
po deinterlace. W praktyce takie wlasnie 25/30fps wyglada nawet gorzej
bo traci sie dokladnosc (plynnosc) ruchu, ktora oryginalnie byla
uzyskana przy 60 (pol)klatkach na sekunde. To samo przy wszelkiego
rodzaju konwersjach 1080i->720p - traci sie na plynnosci, bo docelowo
jest tylko 25/30fps.
Powtarzam, ze prawdziwe 1080p powinno miec 50/60fps. Oczywiscie istnieje
tryb kinowy 1080p24 ale to zupelnie inna historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie się zgadzam z tym co napisałeś poza tym:

[quote name='pawel_71' post='40673' date='02.03.2007, 17:24 ']W praktyce takie wlasnie 25/30fps wyglada nawet gorzej
bo traci sie dokladnosc (plynnosc) ruchu, ktora oryginalnie byla
uzyskana przy 60 (pol)klatkach na sekunde.[/quote]

Wg mnie progresywne 25 klatek jest lepsze niż 50 półklatek. Ale to jest kwestia gustu <_< Jakoś w kinie to wystarcza i nikt nie narzeka na brak płynności <_< Natomiast wszelkie ząbkowania wynikające z przeplotu mnie strasznie wkurzają ;) Dla mnie przeplot to nieporozumienie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie ze srednio to wszystko zrozumialem :lol:
Mam natomiast pytanie o co chodzi z tym hitem ostatnich miesiecy 100Hz panelach LCD :lol:
Jaki to ma wplyw na obraz i wrazenia ogladajacego? Zwlaszcza ze czestotliwosc sygnalu i tak jest nizsza 50/60Hz...

Wszyscy krzycza ze 100Hz ma znaczenie ale nie udalo mi sie znalesc odpowiedzi dlaczego :lol:
Jesli byl gdzies poruszany ten temat na forum to sorki, nie znalazlem, prosze mnie tam skierowac :lol: lub do zewnetrznego zrodla ktore by wszystko wyjasnialo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki LCD przyjmuje sygnał 50HZ i brakujące klatki dorabia przez ekstrapolację. Dzięki takiej ilości klatek producenci mogą stosować bardziej agresywne sterowanie pikselami panelu co pozwala niwelować smużenie przy mniej widocznym efekcie strobo. Efekt ujemny - mogą pojawiać się artefakty bo oczywiście nie zawsze elektronika poprawnie dorobi brakujące klatki. Podsumowując technologia dosyć kontrowersyjna, ale może to i lepsze od smużenia w LCD... kwestia gustu :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:lol:
Dziekuje za szybka i konkretna odpowiedz :]
Ale oczywiscie odpowiedzi rodza kolejne pytania :lol:
W takim razie rozumiem ze to 100Hz w nowych LCD ma bezposrednie przelozenie na zmniejszenie czasu reakcji matrycy do wartosci ponizej 6ms i w technologi nie-100Hz nie bedzie to mozliwe? Czy jest to jakby zupelnie osobny parametr decydujacy o sile efektu smuzenia ? :lol: Edytowane przez Saitou

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem cały temat i nadal mam wątpliwości.

czy możliwe będzie podłączenie tunera dvb-t (z HDMI) do mojego monitora LG w1952tq (z DVI) za pomocą kabla hdmi-dvi?

mój monitor pod windowsem prawidłowo wyświetla obraz w rozdzielczości 1440x900 przy 60Hz

da się przestawić na rozdzielczość 1280x720 przy 60Hz ale obraz nie jest ładny

czy to zadziała i czy będzie normalny obraz pod tunerem tv?

powiedziano mi, że jeśli nie mam 50Hz to może nie działać - to prawda?

dodam że mój monitor ma tylko wejście DVI i d-sub. nie ma HDMI i nie jest nigdzie napisane HD itp.

Edytowane przez piotrek999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% ... nie.

HDMI ma ochronę danych video (DHCP).

W tą stronę DVI->HDMI pójdzie.

Odwrotnie: HDMI->DVI nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...