Skocz do zawartości
violinka

PS50C7000 3D i plamy/wyrwy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Postaram się jak najjaśniej opisać. Kupiłam NOWY tv PS50C7000+ okulary Samsung SSG-2100 AB. Ogólnie tv pięknie "pracuje", kolory, czerń, full hd, kineskop czarny jak smoła itp. Tylko w trybie 3D kicha. Te plamy występują na każdym filmie/filmiku bez różnicy czy odtwarzam go z PS3 czy z pendriva podłączonego bezpośrednio do usb w tv. Dlatego mniemam, że to nie wina kabla skoro z usb tv to samo. Kabel kosztował ok 200zł ponoć świetnej jakości (1080 pozłacane końcówki, pudełko wyściełane suknem, lux). Te białe plamy ciężko opisać. Przykład: Oglądam film BD 3d " straszny dom" odtwarzany z PS3. Są sceny gdzie 90% obrazu jest ok, ale są takie gdzie prawie NIC nie widać, tylko białe plamy, i non stop te 2 paski (góra i dół panoramiczne) zamiast być czarne są właśnie białe/srebrne/ziarniste (ciężko opisać efekt). Ściągam filmik z neta w 3d, wrzucam na pendriva i podłączam go do usb w tv - to samo. Podmorskie sceny, piękne 3d, ławica ryb i część łusek na nich to plamy. Na 90% czarny kolor jest źle wyświetlany, bo w bajce postać ma czarne oczy w oryginale a mi je w 3d wyświetla jako te plamy, reszta postaci super, albo drzewa...ich konary to plamy, a góra, liście już ok. Taki sam efekt gdy obraz full hd z tunera nki oglądam i dam konwersję z 2d do 3d. Ogólnie 3D jest widziane i działa, tylko te cholerne plamy. To na 100% nie kabel i nie PS3, bo filmiki z neta i konwersja z 2d do 3d bez ich udziału i nadal to samo. Wygląda to na efekt zdjęcia rentgenowskiego tylko tam zamiast czerni na foto to kolory fajne w tv, a reszta to właśnie te białe plamy. Ryczeć mi się chce, tyle odkładania i nadziei. Oczywiście zgłosiłam do samsunga, kazali aktualizację softu ale skoro nie pomogło i te plamy są przy odtwarzaniu ze wszystkich źródeł - to chyba tv i przyślą techników. Optymistyczna wersja to 2 tygodnie bez tv. 6500zł za tv i ps3 (jako odtwarzacz 3d),a radości zero...wiem, wiem muszą naprawić i pewnie z czasem będzie ok, ale sami wiecie jak to jest, sporo odkładania, zakup i chęć radochy, zabawy, testów itp. a tu taki pech...załamka

przykład

2

3

4

5

Edytowane przez violinka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że możesz się posługiwać terminem - posteryzacja. Taki efekt powstaje, gdy jest brak przejść tonalnych, widziałem też określenie black crush, ale z tego co piszesz to chodzi nie tylko o czarny kolor.

Na forum jest pełno ludzi, którzy znają się na tym, czy próbować to naprawić czy zgodnie z prawem wymienić na inny u sprzedawcy. Nie podejmuję się tego. drugie wydaje się rozsądniejsze.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że możesz się posługiwać terminem - posteryzacja. Taki efekt powstaje, gdy jest brak przejść tonalnych, widziałem też określenie black crush, ale z tego co piszesz to chodzi nie tylko o czarny kolor.

Na forum jest pełno ludzi, którzy znają się na tym, czy próbować to naprawić czy zgodnie z prawem wymienić na inny u sprzedawcy. Nie podejmuję się tego. drugie wydaje się rozsądniejsze.

Pozdr.

Dziękuję za wszelkie info i opinie. Dzwonię wszędzie (sklep gdzie kupiłam, serwis samsung, technicy ) i próbuję załatwić wymianę lub cokolwiek w jak najkrótszym czasie :) TV ewidentnie ma problem z wyświetlaniem ciemnych (na 99% czarnego) kolorów podczas trybu 3D. Podczas pracy "normalnej" WSZYSTKO jest super. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skieruj do sprzedawcy (na piśmie) reklamację ( nie korzystaj z gwarancji). To sprzedawca otacza przez 24 m-ce opiekę nad Twoim zakupem (ustawa)

W reklamacji zażądaj wymiany na nowy (bez wad) egzemplarz lub zwrot gotówki. No i teraz ma ON ciepło w majtkach zamiast Ty . :)

Ewidentnie jest to usterka/wada , więc niech załatwia nowy/szykuje gotówkę na zwroty.

Poczytaj Ustawę Konsumencką .

BTW - posteryzacja to brak płynnych przejść pomiędzy odcieniami kolorów ( gradacja schodkowa ) :) , może myślisz o solaryzacji ? :)

Edytowane przez BoDeX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skieruj do sprzedawcy (na piśmie) reklamację ( nie korzystaj z gwarancji). To sprzedawca otacza przez 24 m-ce opiekę nad Twoim zakupem (ustawa)

W reklamacji zażądaj wymiany na nowy (bez wad) egzemplarz lub zwrot gotówki. No i teraz ma ON ciepło w majtkach zamiast Ty . :)

Ewidentnie jest to usterka/wada , więc niech załatwia nowy/szykuje gotówkę na zwroty.

Poczytaj Ustawę Konsumencką .

BTW - posteryzacja to brak płynnych przejść pomiędzy odcieniami kolorów ( gradacja schodkowa ) :) , może myślisz o solaryzacji ? :)

Dokładnie tak zrobię, zwrot do sprzedawcy! Szukałam efektu solaryzacji w grafikach google i dokładnie tak wygląda ten zepsuty efekt u mnie podczas 3d :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbiór i dostawa sprzętu na koszt sprzedawcy - nie wbijaj się w dodatkowe koszta / kłopot . (zapis ustawy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odbiór i dostawa sprzętu na koszt sprzedawcy - nie wbijaj się w dodatkowe koszta / kłopot . (zapis ustawy)

To tylko słowo ale DZIĘKUJĘ za wskazówki, rady i pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgłosiłam usterkę do sprzedawcy. Twierdzi, że może zabrać na swój koszt i sam go wysłać do serwisu samsunga celem potwierdzenia usterki, czy się nadaje do naprawy czy trzeba wymienić na nowy. Twierdzi, że mają na to do 14 dni. Zadzwoniłam do Rzecznika Praw Konsumenta. On również (jak tu na forum) polecił mi pisemną reklamację i powołanie się na Ustawę. Kupiłam uszkodzony towar i nie interesują mnie procedury serwisowe ani gwarancyjne. Żądam wymiany na nowy. Chciałam wszystko polubownie, mailowo i telefonicznie załatwić - jak widać się nie da...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mądrzejszy sprzedawca "zamówiłby" ekspertyzę do Twojego domu, ale jak widać tak mu wygodniej ( może chce stwierdzić ingerencję użytkownika)

Jeśli złożyłaś pisemną reklamację, to czas biegnie - ma 14 dni (wliczając wolne) na udzielenie Ci odpowiedzi na piśmie. 15 dnia możesz kierować żądanie wydanie nowego lub zwrot gotówki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mądrzejszy sprzedawca "zamówiłby" ekspertyzę do Twojego domu, ale jak widać tak mu wygodniej ( może chce stwierdzić ingerencję użytkownika)

Jeśli złożyłaś pisemną reklamację, to czas biegnie - ma 14 dni (wliczając wolne) na udzielenie Ci odpowiedzi na piśmie. 15 dnia możesz kierować żądanie wydanie nowego lub zwrot gotówki .

Mądrzejszy sprzedawca skoro wiedział, że nigdzie nie zgłoszone, jeszcze nic na piśmie, nigdzie nie wpisane numery seryjne itp. zabrałby tv, zobaczył, że faktycznie taka usterka - odesłał nowy, a tamten zwrócił hurtowni/producentowi z informacją, że przed sprzedaniem w sklepie klientowi wykryli usterkę itp. Kupiłam niesprawny telewizor, efekt solaryzacji podczas trybu 3D stwierdziłam kilka dni po zakupie tv (wcześniej nie miałam odtwarzacza BD z 3d). Właśnie wysłałam reklamację pisemną polecony/priorytet/potwierdzenie odbioru. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziwne podejscie sprzedawcy bo on na takiej wymianie nic nie traci a zystkuje zadowolonego klienta. Po co to cale zamieszanie robic z jego strony ?

pozdr. dawmac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zasugeruj ... :blink:

Prosiłam przez 2 dni o takie rozwiązanie, szybko i bez kłopotu dla wszystkich...dziś stwierdził to co wyżej napisałam, odbierze, wyśle samsungowi do ustalenia co jest usterką (mimo, że gołym okiem widać)...brak słów. Powiedziałam wprost, że to proponuję jako ugodę....NIE. Woli papierki, skargi i znając życie jeśli nadal będzie odmawiał, a Rzecznik Praw konsumenta gdzie kazano mi interweniować jeśli pisemna reklamacja nie pomorze - skończy się Sądem...oby nie, nie mam ochoty, ani czasu na takie zabawy... :(

ps. wielki sklep internetowy...nazwy tu nie podam, bo chyba nie mogę?

Edytowane przez violinka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez nerwów - skoro tak woli, to trudno .... bezmyślny typek.

Pisemna reklamacja z żądaniami ( pow. na ustawę konsumencką ) - 14 dni czekanie na odpowiedź i do dzieła ... Żadanie wydania w terminie 3 dni

nowego TV lub zwrot gotówki + ew. odsetki ( kupisz nowy taniej ) - jest Federacja Konsumentów i jej sąd, a jeśli nic nie pomoże (bez obaw) to ostatecznością jest niestety Sąd Powszechny ( tryb uproszczony z nakazem ) Gdy zapowiesz zastępstwo procesowe, to pan sie zmartwi, dla adwokata

to żadny temat, a stawka robi swoje ( gdyby był sprzeciw)

Głowa do góry - będzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosiłam przez 2 dni o takie rozwiązanie, szybko i bez kłopotu dla wszystkich...dziś stwierdził to co wyżej napisałam, odbierze, wyśle samsungowi do ustalenia co jest usterką (mimo, że gołym okiem widać)...brak słów. Powiedziałam wprost, że to proponuję jako ugodę....NIE. Woli papierki, skargi i znając życie jeśli nadal będzie odmawiał, a Rzecznik Praw konsumenta gdzie kazano mi interweniować jeśli pisemna reklamacja nie pomorze - skończy się Sądem...oby nie, nie mam ochoty, ani czasu na takie zabawy... :(

ps. wielki sklep internetowy...nazwy tu nie podam, bo chyba nie mogę?

jak sprzedawca jest upierdliwy i chce to moze sprawe przeciagac i nawet sad itd za bardzo nie pomoga a to wszystko trwa.

Mysle ze bardziej podzialalo by gdybys porozmaiwala ze sklepem i powiedziala ze cala sytuacje opiszesz na forach RTV gdzi ena pewno wiele osob to potencjalni klienci a zla reklama ciagnie sie miesiacami. Po za tym mozna wystawiac opinie na roznych wyszukiwarkach ceneo itp. Przedzwon lub napisz maila i powiedz jak sprawa wyglada, ze nei beda Cie odsylali z kwitkiem a ty bedziesz czekac tygodniami bo to pan z serwisu na choroowym a to pani zosia na urlopie itd itd.

Nie wiem jak na tym forum ale informacja kto cie tak zlewa na forum to nic zlego, w koncu to w interesie nas wszystkich.

pozdr. dawmac

PS. przesli im zdjecia i mozesz zalaczyc linka do tego tematu. Niech poczytaja jak duze zainteresowanie wzbudza wsrod maniakow HD problem z TV.

Ja bym jeszzce napisal do Samsunga PL. Rowniez podac linka i wjechac im na ambicje ze to w koncu ich produkt i zywa reklama ich firmy. Nie po to wydalas tyle kasy na TV aby siedziec teraz w domu i czekac min 14dni na jakakolwiek odpowiedz.

Edytowane przez dawmac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skieruj do sprzedawcy (na piśmie) reklamację ( nie korzystaj z gwarancji). To sprzedawca otacza przez 24 m-ce opiekę nad Twoim zakupem (ustawa)

W reklamacji zażądaj wymiany na nowy (bez wad) egzemplarz lub zwrot gotówki. No i teraz ma ON ciepło w majtkach zamiast Ty . :(

Ewidentnie jest to usterka/wada , więc niech załatwia nowy/szykuje gotówkę na zwroty.

Poczytaj Ustawę Konsumencką .

I dodam, że na rozpatrzenie Twojej reklamacji ma 14 dni. Uwaga ... na rozpatrzenie, a nie na wymianę czy na zwrot gotówki.

Dlatego, jak napisano, złóż odpowiednią reklamację na pismie z potwierdzeniem przyjęcia (podpis, data, pieczątka), a gdy nie dostaniesz odpowiedzi w ciagu 14-dni na pismie (dodając np. kilka dni na czas dotarcia przesyłaki (mimo tego pamietaj, że sprzedawcę obowiązuje termin dostarczenia do Ciebie odpowiedzi a nie termin wysłania, to nie Urząd), udaj sie tam osobiście i poproś o decyzję i odpowiedź na Twoją reklamację. Jesli takowej nie ma (a bywa to bradzo często) zarządaj pisma stwierdzającego fakt, że do dnia tego i tego (czyli po 14-u dniach) nie dostałac odpowiedzi na swoją reklamację. Ew. musisz mieć świadka.

Wtedy na 100% ew. sprawę masz wygraną i zazwyczaj nowy produkt lub pieniązki znajdują się w ekspresowym tempie "z powodu niedotrzymania ustawowych terminów przez Sprzedawcę".

Ot taki krótki poradnik jak bronić swoich praw.

PS. skorzystanie z praw niezgodności towaru z umową nie wyklucza w przyszłości korzystania z gwarancji. W odwrotna strone to nie działa czyli jak skorzystasz z gwarancji to nie możesz juz korzystać z tytułu niezgodności towaru z umową. Dlatego sprytni sprzedawcy w sklepach namawiają konsumentów aby skorzystali z gwarancji bo to szybsze i pewniejsze.

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja nie lubie biurokracji. Telefon, mail i "wytlumaczyc" co i jak. Nie raz mnie zawiodla metoda z reklamacjami i prosbami natomiast bycie "barbarzynca" czesto bardziej skutkuje.

Niestety w dzisiejszym swiecie wszyscy probuja cie orznac, smutne ale prawdziwe i na malo kogo dziala rekalmacja na pismie z 10 pieczatkami. Dzuo bardziej dziala widmo utraty klientow = zmniejszenie zyskow a to mozna osiagnac po przez "reklame" czy to na forach czy w opiniowaniu sklepow na stronach www.

Sklep ktory potrafi zalatwic sprawe to taka sytuacja moze wykorzystac na swoja korzysc. Jest to dla niego bardzo dobra reklama gdy klient czuje sie dobrze obsluzony.

pozdr. dawmac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez nerwów - skoro tak woli, to trudno .... bezmyślny typek.

Pisemna reklamacja z żądaniami ( pow. na ustawę konsumencką ) - 14 dni czekanie na odpowiedź i do dzieła ... Żadanie wydania w terminie 3 dni

nowego TV lub zwrot gotówki + ew. odsetki ( kupisz nowy taniej ) - jest Federacja Konsumentów i jej sąd......

Głowa do góry - będzie dobrze.

Co wy wszyscy z tą Federacją Konsumentów. Ta instytucja to absolutnie nic nie może. Może mu co najwyżej nadmuchać pod ogon. Sprzedawcy dobrze o tym wiedzą. Rola Federacji Konsumentów ogranicza się wyłącznie do doradzania potencjalnie poszkodowanemu klientowi i do mediacji polubownych. Może też co najwyżej ktoś pomóc sformułować prawidłowo pozew do sądu. I to wszystko.

Najlepszy bat na takiego sprzedawcę to Państwowa Inspekcja Handlowa. Oni tam kochają takie przypadki. Jeśli gdzieś uchybi procedurom, to się z rozumem nie pozbiera. Jeśli faktycznie jest rozsądnie myślący, to na drobną sugestię o PIHu, będzie chciał załatwić wszystko polubownie i jak najszybciej. Jeśli nie jest myślący, cóż... już PIH go wyprostuje. Na pewno mu się to finansowo nie opłaci. Trzeba tylko koniecznie gromadzić dokumentację na piśmie, w ostatniej fazie konfliktu można wręcz kopie korespondencji wysyłać "do wiadomości" PIHu, informując oczywiście o tym fakcie sprzedawcę.

Widziałem jak zadziałał PIH na jeden z serwisów, nie napiszę której firmy. Nowe urządzenie, pokrycie kosztów wypożyczenia analogicznego sprzętu na czas naprawy, przeprosiny i zadość uczynienie "stratom moralnym" jakie poniósł klient. Oj działo się, a wcześniej hardzi byli, że hej. Do czasu... PIH to czasem bardzo pożyteczna instytucja. Nie żadne tam "federacje".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widzisz .... Federacja wysyła pisemko z prośbą o polubowne załatwienie sprawy , a na dole jest adnotacja : Do wiadomości : PIH ....

No i takie pisemko działa z piorunującym efektem .... doświadczyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dokładnie czytam, ten PIH to też świetne rozwiązanie. To nie tak, że jestem złośliwą babą szukającą zadymy. Sporo odkładałam i wiele sobie odmawiałam, żeby nazbierać na ten tv. Zapłaciłam gotówką uczciwie i chcę sprawny towar. Chętnie poczekam, pójdę na ugodę itp. ale niech sprzedawca traktuje mnie poważnie wykazuje odrobinę dobrych chęci, a nie traktuje jak zło konieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko dokładnie czytam, ten PIH to też świetne rozwiązanie. To nie tak, że jestem złośliwą babą szukającą zadymy. Sporo odkładałam i wiele sobie odmawiałam, żeby nazbierać na ten tv. Zapłaciłam gotówką uczciwie i chcę sprawny towar. Chętnie poczekam, pójdę na ugodę itp. ale niech sprzedawca traktuje mnie poważnie wykazuje odrobinę dobrych chęci, a nie traktuje jak zło konieczne.

dopoki nie dobierzesz mu sie do du... to bedziesz na szarym koncu. Bycie milym naprawde zadko sie oplaca a w twoim przypadku probowalas juz zalatwic sprawe polubownie. Taki sklep internetowy powinien poprosic ciebie o wysylke na ich koszt ( kosztuje ich to kilkadziesiat zloty ). Po otrzymaniu TV sa w stanie stwierdzic ze to wina TV i odsylaja tv do dystrybutora / hurtowni itd a tobie wysylaja nowy a oni sie "uzeraja" z dostawca. Jak widac taka szybka i latwa droga dla klienta nie jest im na renke i czeka cie dluga przeprawa z wszystkimi federacjami itd.

Poinformuj ich ze naglosnilas sprawe i sklep i samsunga i ze bedziesz pisac na bierzaco jak cie traktuja. Gwarantuje Ci ze szybciej zareaguja niz te wszystkiem razem wziete instytucje. Nie ma co czekac bo przekonasz sie ze bez stanowczego podejscia bedziesz czekac cale tygodnie.

pozdr. dawmac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...