Skocz do zawartości
outis

Złe skalowanie DVD na DMP-BD35

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie - prośbę o pomoc do użytkowników DMP-BD35 lub innych doświadczonych forumowiczów.

Kupiłem ten model m.in. ze względu na entuzjastyczne opinie nt. skalowania filmów z DVD (mam sporą filmotekę).

Oglądam na projektorze Panasonic PT-AE900E, podłączonym przez HDMI. Odtwarzacz rozpoznał natychmiast parametry projektora (720p). Jakość filmów blu-ray bez zarzutu, zaskoczyła mnie pozytywnie - niby niewielka różnica 576 a 720, ale obraz zdecydowanie lepszy nawet od b.dobrych filmów DVD (np. s-f/fantasy robionych głównie w komputerach).

Niestety we wszystkich DVD widzę złe skalowanie lub deinterlacing (nie znam się). Przy każdej zmianie ujęcia przez ułamek sekundy obraz jest nieostry - podzielony gęstymi poziomymi czarnymi liniami. Przy niektórych ujęciach z szybkim ruchem białych obiektów, widać na nich przez dłuższy czas te same czarne linie.

Te same filmy odtwarzane z komputera przez typowe odtwarzacze programowe są idealne. Oczywiście nie ma szczegółów, których nie ma na DVD, ale też nie ma żadnych tego typu "artefaktów", poząbkowanych ukośnych linii itd., niezależnie czy ogląda się w okienku czy na całym ekranie. Skalowanie przez komputer jest idealne, sygnał wypuszczam na projektor przez VGA (uprzednio w karcie graficznej definiując monitor o dokładnie takiej rozdzielczości i częst. odświeżania jak maksymalna projektora).

Czy te linie to wina odtwarzacza czy projektora? Czy to można jakoś skorygować? Na razie ustawienia odtwarzacza są fabryczne, zaktualizowałem tyko firmware (przez sieć, zgodnie z instrukcją). Przeglądałem ustawienia odtwarzacza i czytałem o nich w instrukcji, ale nie zobaczyłem niczego oczywistego - żeby wypróbować zmianę ustawień.

Edytowane przez outis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to puść mu goły sygnał DVDi - w projektorze także masz skaler do 720 i zobaczysz co i jak .

Udostępnij tę odpowiedź