Jump to content

electrofun

Użytkownik
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About electrofun

  • Rank
    VHS
  1. Poza tym w dobie ultracienkich i lekkich ekranów dzisiaj standardem stają się telewizory nie grubsze niż 2 cm. W sumie to nie ma większego znaczenia, telewizor zawsze stoi w jednym miejscu, natomiast dochodzi tu jeszcze kwestia energooszczędności jak poziomu promieniowania elektromagnetycznego, także wydaje że nie jest to technologia na dzisiejsze czasy, a w dobie oledów i dalej nadchodzących microledów kompletnie bez sensu. W sumie największą zaletą technologii SED był wysoki poziom jasności SDR.
  2. Za chwilę LCD odejdzie w zapomnienie więc nie wiadomo dla czego SED miałby zostać lepszą alternatywą.
  3. Projekcja laserowa krótkiego rzutu to z pewnością kolejny etap rozwoju. Już dziś dysponujemy na rynku czymś podobnym jak telewizor laserowy Hisense z antyrefleksyjnym 100-calowym ekranem pochłaniającym światło z otoczenia oraz filtrem światła niebieskiego dla lepszej jakości wyświetlanego obrazu. Ten ekran jest dość gruby (w sumie nie wiem dlaczego) ale lekki, natomiast w przyszłości widziałbym w miejscu ekranu antyrefleksyjne wysuwane z góry rolety.
  4. electrofun

    3D

    Nie wiem w którym kierunku pójdzie stereoskopia bez okularów i czy w ogóle jest coś takiego w stanie zaistnieć na płaskim ekranie, bo budowa takiego ekranu zapewne będzie się składać z trzech nałożonych na siebie paneli led, oled i przesłanego obrazu dzielonego na minimum trzy strefy przestrzenne wyprodukowanego u nadawcy lub w studiach filmowych, następnie rozebranego i podzielonego na trzy części i tak przesłanego do odbiornika telewizyjnego, gdzie nastąpi złożenie stref przestrzennych przyporządkowanych do danego panelu. Bardziej niż kwestie technologiczne w tym przypadku stanowią przeszkody organizacyjne na linii nadawca/producent filmowy - telewizor, ogromna praca realizatorska i budżet jaką trzeba włożyć w wyprodukowanie takiego materiału lub filmu oraz kompresja i czas związany z bieżącym przesyłaniem obrazu, bo w tym przypadku waga takiego materiału będzie raczej przeogromna, a jej czas zakładając przepustowość przez różne filtry jak oprogramowania tworzące strefy, rozdzielające, następnie przesłanie do odpowiedniego odbiornika i na końcu złożenie przez procesor telewizora przyporządkowując poszczególnemu panelowi to trochę droga przez mękę, a jeszcze tworzenie takich materiałów na DVB-T gdzie jak wiadomo przepustowość jest mocno ograniczona jest raczej nierealne. Nie wiem czy kiedykolwiek komuś będzie się chciało rozwijać technologie trójwymiaru bez okularów, bo w dużej mierze popyt na technologię zależy od kontentu po stronie nadawców/producentów filmowych czyli raczej marniutko, a i obecne przepusty w sieci są przeszkodą. Wygląda na to że 3D na dobre umarło bo do okularów już raczej nikt nie wróci.
  5. Opracowuje bardzo ciekawy projekt takiej profesjonalnej konsoli VR jako produktu a raczej gamy produktów komercyjnych - to jest zupełnie coś innego niż to co proponują wszyscy i na pewno odmieni rynek. Można powiedzieć że zbieram zespół. Jeżeli kogoś to interesuje zapraszam na priv.
  6. Właściwie to się zmieni pod koniec roku wraz z premierą PS VR2. Teraz pytanie powinno brzmieć kiedy Zuckerberg wypuści Oculusa 3? Jednak przekonany jestem że do rozpropagowania gamingu VR i ruszenia tego całego rynku potrzebna jest dedykowana konsola stworzona wyłącznie pod wirtualną rzeczywistość. Zawsze na początku było tak że to urządzenia dedykowane w postaci konsol kreowały i popularyzowały rynek gamingu, po to by później całość przejęły komputery jako urządzenia mocniejsze pod względem graficznym, wielofunkcyjne i indywidualne, lecz tylko po to by w ostatecznym rozrachunku masowy gaming znów zaczął królować na konsolach jak jest to obecnie. Dziś gry konsolowe niewiele mniej odbiegają graficznie od pecetowych, każdy ma swój telewizor, a do wykonywania wielu funkcji nie potrzebujemy jednego urządzenia gdyż komputer stał się elementem życia codziennego niczym lodówka a przede wszystkim tanim, stąd nie podchodzimy już tak ekonomicznie w tym aspekcie jako do urządzenia wielofunkcyjnego. Elektronika mobilna stała się na tyle powszechna i tania że praktycznie każde urządzenie może być dziś inaczej wykorzystywane, w zależności jak komu wygodniej z niego korzystać. Tak wygodniej to słowo klucz, konsole również i w tym aspekcie dają dużo wyższy komfort niż pecet który obecnie raczej kojarzy się z niszowym gamingiem wyczynowym np. e-sport i dokładnie taką samą drogę przejdzie VR.
  7. Powiedzmy sobie szczerze. Jeżeli bidakoncern pokroju Sony, bo właśnie tyle znaczy w skali globalnej, czerpiący niemal połowę swego zysku ze sprzedaży Play Station, chce mieć kawałek swego tortu zarówno na konwencjonalnym rynku gamingu jak w świecie VR to nie ma innej opcji... i jeden i drugi sprzęt będzie okrojony, a PS5 jak widzimy tym bardziej jest okrojony gdyż dodatkowo mamy tu do czynienia z konsolą produkowaną na masową skalę za 2 tysi z kawałkiem, bo właśnie na tym polu musi rywalizować z Xboxem do którego Microsoft dobrowolnie dopłaca bo może to robić, pomimo że technologicznie jego wartość stoi nawet wyżej niż konkurencyjnego plejaka a i tak na rynku kosztuje taniej niż plejak. Wiadomo że PS w głównej mierze próbuje oprzeć swe konsole na ekskluzywnych tytułach ale dłużej na tym polu nie zajedzie, zwłaszcza że konkurencja nie śpi, zakupuje wielkie studia gamingowe które w przyszłości będą produkować gry wyłącznie pod platformy Microsoftu a i kolekcja tytułów na wyłączność na PS5 będzie raczej mizerna i nie najwyższej jakości od strony że tak powiem fabularnej. Trzeba powiedzieć jasno, rynek konwencjonalny i VR to dwa zupełnie różne światy, dwie zupełnie różne branże, inny rynek gier i na coś trzeba tu postawić. Także jeżeli chcemy prawdziwej ewoucji VR z kopyta trzeba oddzielić jedno od drugiego i zacząć produkować konsole na wyłączność VR, a nie robić jakieś dziwaczne mariaże VR z PS5, bo to tylko zapóźnia rozwój całej tej branży, który z powodu swej niszy w dużej mierze opiera się na Sony, bo jak mówi powiedzenie: jak coś jest od wszystkiego to jest do niczego, zwłaszcza w przypadku takiego bidakoncernu jak Sony.
  8. Ja korzystam z internetu domowego LTE a tu każde zawahanie ma wpływ na jakość transferu. Czy zmiana jakości odtwarzania tożsama jest ze zmianą ogólnie pakietu bo tylko taka opcja figuruje w ustawieniach na koncie.
  9. Zapewne mini-qledy okażą się równorzędnym partnerem oledów na rynku, po prostu każdy wedle własnych preferencji dostanie wybór: precyzyjne odwzorowanie obrazu na poziomie pojedynczego piksela oraz totalna czerń vs wysoki HDR i lepsza żywotność matrycy. Oczywiście bezkonkurencyjne będą w przyszłości micro-ledy, które zapewne jako produkt ostateczny dostaną jeszcze kwantowa kropkę dla zapewnienia szerszej palety barw, bo to jest w tej chwili szczyt szczytów tej technologii, natomiast będzie to wąska gama telewizorów z najwyższej półki = drogich, z rozdzielczością 4K liczoną od min. ok 80 cali wzwyż. Miniaturyzacja syntetycznych diod ma niestety swe ograniczenia, w teorii można upakować FHD w mniejsze celaże 80> ale wówczas rośnie wielkość piksela, ale nie to jest największym problemem. Niemożliwe staje się tu zniwelowanie przestrzeni pomiędzy diodami, co przy danej odległości od ekranu względem odpowiadającemu jemu celażowi, może wywoływać pewien dyskomfort, niczym podczas oglądania meczu w zbyt bliskiej odległości na telebimie, kiedy mamy wrażenie jakby ktoś nakrył ekran moskitierą. W tej sytuacji może się okazać że aby uzyskać komfort piksela przy jednoczesnym zachowaniu odwzorowanego detalu należałoby tu zaopatrzyć się w ekran od 120 cali wzwyż. Oj tanio nie będzie, na pewno te lepsze multipleksy w takie ekrany się zaopatrzą.
  10. Czy ktoś potrafi wyjaśnić fenomen automatycznie przygłośniającego się soundbara do maxa co pewien czas. Wówczas jedynie co mogę zrobić to całkowicie wyłączyć.
×
×
  • Create New...