Jump to content

mati8686

Użytkownik
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About mati8686

  • Rank
    VHS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witam. Nie potrafie sobie poradzic by ustawic przyjemmy obraz. Fabrycznie bylo podswietlenie 35/50 Kontrast 50/50 Poczatkowo uzywalem podswietlenie/kontrast 12/63 Bylo niby fajnie bo czern nie swiecila na szaro ale w obrazie testowym piereszy i drugi czarny kwadrat prawie sie zlewaly. Przy koncertach wygladalo to wrecz OLEDowo ale w tv naziemnej draznilo gdyz gubily szczegoly. Dalem obecnie 32/46 Czern troche zbyt szara wiec sproboje cos kolo 29/50. Jednak przy tym ustawieniu np film netflix z napisami wyglada tak ze obraz ma nieznacznie za niska luminacje a wyswietlane napisy za jasne A film hdr na tym ustawieniu wyglada na mocno wyblakly mimo wlaczonej funkcji HDR
  2. Przy podanych ustawieniach drugi czarny kwadrat niewiele odroznia od pierwszego. Zastanawia mnie czym rozni sie dla mocy podswietlenia zmiana suwaka podswietlenie, a czym zmiana suwaka kontrast. Majac minimalne podswietlenie a zwiekszajac kontrast daje to jasniejsza biel to chyba musi to zwiekszac moc podswietlenia? A jednoczesnie w filmach kinowych czarne pasy sa mocno czarne. Natomiast dajac wysokie podswietlenie a niski kontrast ogladajac filmy kinowe to czarne pasy sa wyraznie szare
  3. Witam.Mam tv Sony 49xf80. Poczatkowo po konfiguracji domyslne ustawienia byly dla mmie za jasne i zjechalem zbyt drastycznie. Dalem podswietlenie tj ustawienie jasnosc na 11 a kontrast 63. Powodowalo efekt glebi,ale za glebokie czernie a w serialach tv jakby to wyjasnic sceny na dworze dobrze rozswietlone a w innej scenie w pomieszczeniu ciemno-jasna kanapa na ktorej siedzi postac swieci jaskrawo, ale otoczenie pomieszczenia jak wieczorowa pora bez swiatla.  Czyli za wysoki kontrast do jasnosci chyba. . Zrobilem wiec tak: Podswietlenie na max, kontrast 47. Calkiem odpowiada mi ten obraz. Ale czy takie ustawienie nie eksploatuje bardziej tv? Zrobilem porownanie i fabryczne ustawieniepodswietlenie 35, kontrast na max jest duzo jasniejsze, niz ta moja odwrotnosc podswietlenie max,kontrast 47... W takim razie co intensywniej eksploatuje tv? Podswietlenie na max i niski kontrast, czy podswietlenie nisko a kontrast max? Pierwsza opcja jest dla oka ciemniejsza mniej razaca, ale moze to dla mi sugerowac bledna odpowiedz stad wole dopytac
  4. Witam.Mam tv Sony 49xf80. Poczatkowo po konfiguracji domyslne ustawienia byly dla mmie za jasne i zjechalem zbyt drastycznie. Dalem podswietlenie tj ustawienie jasnosc na 11 a kontrast 63. Powodowalo efekt glebi,ale za glebokie czernie a w serialach tv jakby to wyjasnic sceny na dworze dobrze rozswietlone a w innej scenie w pomieszczeniu ciemno-jasna kanapa na ktorej siedzi postac swieci jaskrawo, ale otoczenie pomieszczenia jak wieczorowa pora bez swiatla. Czyli za wysoki kontrast do jasnosci chyba. . Zrobilem wiec tak: Podswietlenie na max, kontrast 47. Calkiem odpowiada mi ten obraz. Ale czy takie ustawienie nie eksploatuje bardziej tv? Zrobilem porownanie i fabryczne ustawienie podswietlenie 35, kontrast na max jest duzo jasniejsze, niz ta moja odwrotnosc podswietlenie max,kontrast 47...
  5. Witam czy ktos tu posiada np Sony 49xf80? Ustawilem w nim jasnosc na 12 Kontast 63 Jednak w niektorych materialach widze ze jest brak szczegolow w czerni. Z jednej strony czasem fajnie wyglada bo koncerty wygladaja jak w Oled i takie lepsze wrazenie glebi ale czasem drazni. Czytalem ze w Sony jasnosc to moc podswietlenia wiec nie powinno mi chyba zlewac czerni. Czym najlepiej ja korygowac do mojego poziomu jasnosci? W ustawieniach obrazu sa trzy rzeczy dzialajace na czernie: "Gamma": jest na 0 i kolejno 1,2 i max "Poziom czerni": jest na 50 i chyba dziala jak typowy suwak jasnosc w starszych tv Zauwazylem ze gamma dodaje troche szczegolow w ciemnych powierzchniach i nie zmienia innych barw Poziom czerni gdy za wysoki robi mleko z calego obrazu ze wszystkich barw, a za niski to caly obraz czarny.
  6. Witam, potrzebuje doradzic sie lepszych specjalistow w sprawie regulacji barw. Mialem 49xf80 z IPS: podobaly barwy, nie podobala czern wieczorem Zmienilem na 49xf85 z VA: podoba czern ale troche zbyt malo zywe barwy Chcialbym w nim podbic delikatnie nasycenie, aby cieszyc sie czernia matrycy VA i zywymi barwami jakie mial ips. 1.W Sony sa ustawienia ekranu: Pozycja "Nasycenie": fabryczne "60%" w obu modelach W zaawansowanych: Pozycja "Zywy kolor": fabrycznie "sredni" Lepiej nasyceniem po 1% w gore czy zywym kolorem? 2.Pozycja temperatura barw Fabrycznie jest "neutralny" w obu. Ale mam wrazenie ze biel na VA jest bardziej ocieplona,lekko zolciejsza niz bylo w IPS. Dokladnie odnosze wrazenie ze tryb "chlodny" na va = tryb neutralny ips. 3.Bawilem trybami barw w zakladce gdzie jest: Zywy,Standardowy,Kino Pro itd. Sorobowalem by w zywym ustawic wszystko tak samo jak w standardowym tj. "Zaawansowane podbicie czerni" i "podbicie kontrastu" z "wysokiego" na "sredni" W ustawieniach barw "Zywy kolor" byl maks i "temp barw": chlodny Rowniez zmienilem na sredni i neutralny jak w standardowym. Jasnosc i kontrast w obu dalem identyczny. Potem przeniennie zmienialem tryby zywy i standard i mimo tych samych ustawien zywy powodowal jasniejszy obraz...
  7. Podpinam dysk 1tb bezposrednio do usb 3.0 w tv,nie posiadam blu ray itp
  8. Samsung nu8042 rozwazalem i odrzucilem z 2powodow: 1.zbyt cukierkowe barwy (puszczane moje dema 4k te same na obu) 2.pliki z dts byly bez glosu a to priorytet gdyz wiele plikow 4k hdr ktore pobieram maja dts. Takze w Sony urzekla mnie ta naturalnosc obrazu tylko obawiam czy va sprawdzi sie na nasze ogladanie. A to 100hz wiem ze poprawia plynnosc ale tylko gdy jest zrodlo 100fps? Monitor 120hz tez nie poprawi plynmosci jesli karta wyciagnie 50fps a nawet jesli dynamiczna akcja w filmie to i tak sa one 24fps... Ta wyzsza jasnosc Samsunga moze powodowac ze bedzie zbyt jasny na minimum. Obecny xf80 mam kontrast 65%,jasnosc 12%
  9. Wlasnie przeczytalem caly temat.To ze jest na VA wiem z displayspecification, obawiam tylko czy bede zadowolony z katow VA. Zamieszczam fotke jak czasem oglasam tv. 1.Dodatkowo xf85 od xf80 rozni ze ma procesor obrazu 4k hdr x1 ktorego w xf80 nie ma. 2.Xf80 ma 8bit+frc a drugi 10bit. 3.100hz matryca wzgledem xf80, ale czy przy ogladaniu tv naziemnych lub blu ray cos to daje? Na ogol ogladam siedzac, lub klade sie na boku na poduszce po stronie sciany.
  10. Witam. Posiadam 49xf80 z matryca ips i waham nad wymiana na 49xf85 z matryca va. Obecny ma spoko katy,jedynie sciemnia sie np wstajac.Czern jest spoko gdy jest jej stosunkowo malo i pojawia obok cos razacego. Jednak gdy czern pokrywa caly ekran z drobnymi szczegolami o niskiej jasnosci to wtedy widze swiecenie calej czerni. Fajnie wygladaloby np gwiezdziste niebo na glebszej czerni ale obawiam sie katow. Kanape mam jakies 2,5m od tv. Lezac na kanapie mam glowe kawalek (20cm) poza prawa ramka tv. Czy w takim kacie znaczaco pogorsze obraz wzgledem obecnego ips? Siedzac na wprost uzyskam wieczorami obraz lepszy niz na obecnym ale jak wyjdzie porownujac obydwa z kata? Czy w dzien tez cos sie roznic bedzie va wzgledem ips,czy w dzien sa nie do odroznienia?
  11. Witam, chcialbym dowiedziec jakie polecacie playery na tv z androidem? Czy uzywanie innego playera niz fabryczny moze powodowac ze nie beda dzialac na film systemowe "ulepszacze"? Obecnie probowalem kodi na ktorym pliki m2ts chodza prawidlowo; na systemowym zanika glos po kilku sek oraz sa przyciecia i nagle przyspieszenia obrazu, a na kodi ok. Na kodi tylko minus ze wchodzac w szybkie ustawienia obrazu podczas odtwarzania to wychodzi z filmu.
  12. Witam. Posiadam od wczoraj tv Sony 49xf8096. Zauwazylem ze niektore pobrane pliki 4k maja mikroprzyciecia tj poziome przesuwanie krajobrazu i widac w ruchu kamery jakby obraz stawal na ulamki sekund. Dysk podlaczony do portu usb 3.0 Co dziwne mam film dokumentalny 22gb i idealnie plynny a drugie dwa kolo 14gb i widac te mikro zatrzymania Druga sprawa: Zaktualizowalem wczoraj swoj tv,pobral jedna aktualizacje i mam w info takie cos: Kompilacja Bravia_ATV3_4K_EU-user 7.0 NRD91N.S139 1.6.0.56.29.1.00 release-keys Natomiast dzis u kuzyna wypakowalismy ten sam tv i po wlaczeniu bez podpiecia wifi sprawdzilem to info: Kompilacja: Bravia_ATV3_4K_EU-user 7.0 NRD91N.S140 1.6.0.56.31.1.00
  13. Wedlug disolayspecification sony xf85 55" ma ips a 49" ma va.
  14. Witam. Waham sie pomiedzy dwoma tytulowymi modelami. Ogladalem te same dema pokazowe na obu. W Samsungu byly jaskrawsze barwy. W Sony mialem wrazenie ze dema wyrazniejsze,zwlaszcza demo podwodne z rybami. W Samsungu minimalnie rozmyte a Siny nie przeostrzone ale ifealna wyrazistosc. Wszystko mnie sklanialo do Sony. Ostatnie porownawcze demo bylo od Lg Oled z ogniem oraz kobieta u dolu tv podziwiajaca gwiezdziste niebo. Ta kobieta na Samsungu byka lepiej widoczna a na Sony cos tylko minimalnie lepszego niz jej cien. Od jakich parametrow wynikaja te roznice?
×
×
  • Create New...