Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/11/19 in all areas

  1. 5 points
    W Oledzie nie trzeba zjeżdżać z podświetleniem żeby mieć super czerń. On ją po prostu ma. I tyle. A i biel ma za[beeep]..iście białą. Nie wiem skąd Ty to wszystko bierzesz. Zrobiłeś już w swoim Samsungu profesjonalną kalibrację? Pod wszystkie tryby? Pytam z ciekawości.
  2. 3 points
    Tak to jest jak ktoś dla relaksu ogląda białe plansze w trybie dynamicznym (tylko statyczne żeby nie widzieć DSE) Później oślepiony pisze banialuki i nic do niego nie dociera.... 🤣
  3. 3 points
    teraz już znowu odpłynąłeś czemu się ktoś ma bać białej planszy na OLED? co to za bezsensy znowu wymyślasz? jedyny ewentualny problem oledów to możliwośc wypalenia - z bielą nie ma żadnego problemu OLEDY dzieli od plazm przepaść w kwestii bieli na kanałach SD wieczorem nie zobaczysz róznicy między oled a QLED - tzn ewentualnie zobaczysz na korzyść OLEDa (lepsze kąty, brak bloomingu na strefach) w HDR masz za to kompromisy po obu stronach - jak oglądasz wieczorem w ciemności to OLED wygra, jak przy świetle i nie pod kątem to LCD
  4. 2 points
    Firma LG niebawem udostępni uaktualnienie firmware’u dla telewizorów OLED z 2018. Poprawi ono wyświetlanie treści z VOD Amazon i Netflix. Przeczytaj całość
  5. 2 points
    MrMC and MrMC Lite 3.8.0 – Dolby Atmos and few other bits https://mrmc.tv/mrmc-and-mrmc-lite-3-8-0-dolby-atmos-and-few-other-bits/
  6. 2 points
    Dobrze piszesz... Ja śmiem twierdzić, że obecnie QLEDy to szczytowa jakość tej technologii i lepiej nie bawić się w najbliższych latach w microLEDy czy nawet 8K... Poczekajmy co testerzy powiedzą... Jeśli chodzi o OLEDy też uważam, że to jeszcze nie szczytowa jakość... Powinni pomyśleć nad zwiększeniem jasności i to sporo, żeby biała plansza nie wyglądała jak szaro-biała no i wypaleniami... Jeśli połączą jasność z QLEDów lub FALDów od SONY, zapanują nad wypaleniami, biała plansza będzie tak pięknie biała jak w Samsungach, a do tego będzie taki kontrast i czerń jak mają obecnie to będzie to TV idealny i zanim Samsung dogoni z Microledami mogą zdominować rynek... Nie wiem jednak czy nie ma tu ograniczeń po stronie samej konstrukcji organicznej, jeśli tak to będzie to co jest dzisiaj... Co do tej planszy to MK mi wytłumaczył i parę innych osób, ale powiem wam, że mimo tego to dla mnie jakiś absurd mieć TV i zastanawiać czy aby 10 min nie mam włączonej białej planszy bo mi się TV od tego popsuje... Czasami przecież nawet w androidzie jest w jakiejś apce biała plansza... No i do tego jak ciemne (używam skrótu myślowego) muszą być biele na OLEDach... To nie jest taka intensywna, super jasna, olśniewająca biel jak w Q9FN... A dla mnie by to było nie do przejścia... Zresztą z tego samego powodu nie cierpiałem plazm...
  7. 1 point
    UWAGA! CZĘŚĆ TEGO TEMATU PORUSZY WIELU I WYWOŁA NIEMAŁY BÓL KOŃCA UKŁADU POKARMOWEGO (część ta zaznaczona na czerwono). TO NIE JEST ZAMIAREM TEGO TEMATU, ALE JESTEM PEWNY, ŻE NIE OBEJDZIE SIĘ BEZ TEGO. MUSIAŁEM JEDNAK POSUNĄĆ SIĘ DO TEGO, ŻEBY MÓC UZMYSŁOWIĆ LUDZIOM, ŻE NIE POWINNI DAWAĆ SIĘ WYZYSKIWAĆ I PŁACIĆ ZA COŚ, CO MOGĄ SAMI OSIĄGNĄĆ DZIĘKI TEMU TEMATOWI, CAŁKOWICIE ZA DARMO. TEMAT NIE NARUSZA REGULAMINU. CZYTAĆ Z OSTROŻNOŚCIĄ! I. WSTĘP Witam wszystkich! Pomyślałem, że skoro mogę, to podzielę się moimi ustawieniami swojego nowego TV. Telewizor ten to Samsung NU8072, tegoroczny model, 55”, chociaż ustawienia będą odpowiednie dla wszystkich jego rozmiarów, a zapewne też i dla modeli z numerkiem „7” na początku i być może też dla modeli zeszłorocznych - MU (ew. mogą różnić się wartości ze względu na inne przedziały, powiedzmy - na jednym 100% danej opcji to będzie wartość 50 a na drugim 100% tej samej opcji będzie wynosiło 20). Od razu mówię, że nie jest to profesjonalna kalibracja, ponieważ, drogi użytkowniku drogiego telewizora, taka kalibracja jest Ci NIEPOTRZEBNA, gdyż TV nie służy Ci zapewne do tworzenia grafiki czy filmów, więc nie daj się naciągnąć na jakąkolwiek profesjonalną kalibrację, droższą niż kilka piw. Dzisiejsze odbiorniki telewizyjne są na takim poziomie, że ustawieniem mogą przewyższać to, pod co profesjonalni kalibratorzy ustawienia robią, czyli gamut sprzed epoki telewizorów LCD, a to co oni u Ciebie by zrobili za niemały pieniądz, możesz uzyskać samemu w 95% nie płacąc NIC, bo właśnie na to pozwalają nam dzisiejsze telewizory! Dodałbym też, że ustawienia, które zapewniają profesjonalni kalibratorzy to dla użytkownika telewizora z masą efektów procesujących prawdziwy DOWNGRADE jakości obrazu za który zapłacili, jak np. brak dynamicznego kontrastu, wypalona biel, rozmycie obrazu przez ustawioną na zero ostrość (która to wyłączona w tym TV dla przykładu jest na opcji „1” lub „2” ale kalibratorzy tego nie wiedzą bo nie używają oczu, a cyferek na ich przyrządach i de facto rozmywają wam obraz), etc. Taki wydatek na profesjonalną kalibrację to podwójne wyrzucenie pieniędzy w błoto – za kalibracje i za część efektów za które zapłaciłeś kupując TV, tylko po to, by mieć je teraz wyłączone. Jeśli chodzi o mnie to nie jestem też jakimś randomowym Januszem przed nowym TV uważającym się za boga kalibracji. Mam tytuł inżyniera informatyki ze specjalizacją GRAFIKA komputerowego, dlatego o samym obrazie i o tym, jak on ma WYGLĄDAĆ wiem pewnie więcej niż znakomita większość profesjonalnych kalibratorów, czyli ludzi z dużą ilością sprzętu i jedynie krztyną talentu. I to wątpliwego talentu, zaledwie do tworzenia ustawień pod pewien standard liczb, numerków i żeby „kółeczka były jak najbliżej kwadracików” ;). Ale spokojnie, stworzyłem dwa zestawy ustawień - pod ogólny użytek, oraz na zasadzie „true cinema”, czyli w 95% to, co byś uzyskał z profesjonalnej kalibracji (tutaj masz to za darmo). I nigdy nie daj sobie wcisnąć przez kogokolwiek, że jego ustawienia są dla Ciebie najlepsze, mówie tu o innych, o sobie, po prostu – zaufaj swoim własnym oczom. Każdy z naszych zmysłów jest inny dla każdego z nas. Mi możesz zaufać, że mam po prostu bardzo dobry wzrok i moje ustawienia po prostu powinny przypasować większości, bo były tworzone na bazie doświadczenia z grafiką (chociaż doświadczenia z TV nie mam za dużego, z monitorami jak najbardziej posiadam), mojej ponadprzeciętnej percepcji obrazu (świetne wyniki u okulistów, 100% wyniki testów typu Munsell hue test) oraz w 100% profesjonalnym ekranom testowym wyświetlanym na ekranie mojego telewizora w trakcie kalibracji. Po tak długim wstępie, myślę, że możemy już przejść do samych ustawień. II. USTAWIENIA Najpierw wyjaśnienie obu ustawień – co chciałem przez nie osiągnąć, co mi miały dać, co w nich brałem pod uwagę, co poświęciłem, itd. 1. Użytek Standardowy: To ustawienie ogólne, które będzie pasowało do wszystkiego – filmy, seriale, aplikacje, konsole, PC, sport. Brałem tutaj pod uwagę oczywiście realizm, ale łączyłem go z post-processingiem, który ta linia telewizorów oferuje, żeby osiągnąć ten sam efekt WOW, który sprawił, że widząc swój TV pierwszy raz w sklepie, postanowiłem go zakupić i wycisnąć z niego wszelkie soki. Jeżeli mówimy tu o utracie szczegółów, to w stopniu tak minimalnym, że nie zauważyłbyś ich dopóki nie widziałbyś porównania na zasadzie „side-by-side pod lupą”, natomiast zyskane tym samym efekty są znacznie bardziej opłacalne. Jeśli jednak masz bzika na punkcie szczegółów, to nie martw sie, wyjaśnię też na końcu jak zapewnić je sobie wszystkie w tym ustawieniu, jak również będę przy każdej (bądź prawie każdej) opcji podawał alternatywne ustawienia i wyjaśniał, jaki wpływ będą one miały na obraz. 2. True Cinema: Kalibracja pod profesjonalne filmy, oraz seriale. Krótko mówiąc, 95% tego, co uzyskują profesjonalni kalibratorzy i biorą za to niemały pieniądz (przy 5% pracy jaką trzeba było w to włożyć). Gamut uzyskany w tych ustawieniach, troska o szczegóły, zminimalizowane efekty post-processingu dające efekt obrazu, jaki chciałby mieć każdy zapalony kinomaniak to cechy tego ustawienia. Oba ustawienia działają obok siebie, czyt. można je zapisać na osobnych pre-set’ach i jedynie zmieniać paroma kliknięciami pilota w miarę potrzeby. Jeszcze zanim przejdę do konkretnych ustawień obrazu to zaznaczę, że w opcjach ustawień obrazu powinniśmy najpierw przejść w Ustawienia rozmiaru obrazu i upewnić się, że rozmiar obrazu ustawiony jest na „Standardowy 16:9”, a opcja „Dopasuj do ekranu” jest WŁĄCZONA, żeby upewnić się, że nie mamy overscanu, czyli czy nie tracimy obrazu przez jego obcięcie. Standardowo ta opcja jest na „Auto”, i ten automat wybiera opcję „Wyłączone”. Najlepiej na sztywno ustawić to na „Włączone”. I to tyle. Teraz możemy przejść już do samych ustawień. 1. Użytek Standardowy: Tak jak wcześniej wspomniałem, tym ustawieniem wyciśniesz ostatnie soki ze swojego TV, zachowując tym samym szczegóły (brak przesycenia mimo nasyconych kolorów, itd.) i realizm. Nie panikujcie, jeśli zobaczycie jakąś opcją ustawioną na wartość, przed którą PRZESTRZEGAJĄ kalibratorzy, szczególnie mam tutaj na myśli ustawienie Dynamicznego Kontrastu (w tym TV nazywa się on Contrast Enhancer), bo do ogólnego użytku, do podsycenia kontrastu kolorów, jak i czerni i bieli tą opcję na pewno chcesz mieć zaznaczoną. Na początek zacznę od ustawień opcji processing’u: Tryb Obrazu: Standard (Dlaczego? Tak jak mówiłem, opcja ta pozwoli nam na zapisanie tych ustawień obok ustawień „True Cinema”. Gamut przy tym ustawieniu jest bliższy rzeczywistości, biel jest biała, a nie żółta i zabrudzona, mamy bardzo wysoki kontrast i nie downgrade’ujemy swojego TV. Poza tym, producent telewizora wie najlepiej jak z niego powinno się korzystać i to nie jest przypadek, że ta opcja jest zawsze wybrana po wyciągnięciu TV z pudełka. Wybieramy „Standard”.) Ustawienia eksperckie: Czysty obraz cyfrowy: Wyłączony Auto Motion Plus: Auto (Alternatywnie: Użytkownika i wybierz opcje, które Ci najbardziej odpowiadają. Zalecam jednak pozostawienie tej opcji na Auto, gdyż świetnie radzi sobie z przeskakującymi klatkami i bardzo dobrze je upłynnia. Odradzam wyłączać tą opcję całkowicie.) Local Dimming: Standard (Ta opcja wiele nie zmienia, ustaw ją na co chcesz, ale ja osobiście ufam producentom, którzy dobierają tryby najlepsze dla większości użytkowników, dlatego pozostawiłbym na Standard a na pewno nie dawałbym na Niski.) Contrast Enhancer: Wysoki (Zaufaj mi! Chcesz wyciągnąć ze swojego telewizora wszystko, co ten ma do zaoferowania, gdyż za to zapłaciłeś. Ustaw to na Wysokiej opcji, nie tracisz przez to ani szczegółów czerni, ani bieli, a z problemem lekkiego przesycenia koloru niebieskiego poradzimy sobie za chwilę.) Tryb HDR+: Wyłączony Tryb Film: Wyłączony (Standardowo ta opcja i tak jest wyłączona dla źródła o rozdzielczości większej niż 1080i. Dla niższych rozdzielczości można pokombinować z tą opcją ewentualnie.) Tonacja koloru: Standardowa (Zaufaj mi, sprawdziłem na moich obecnych ustawieniach wszystkie możliwe tonacje kolorów przy najróżniejszym content’cie – youtube, filmy, telewizja – i ta opcja jest najbardziej odpowiednia, biel nie jest ani niebieska, ani żółta, a po prostu biała i o to nam chodzi. Oczywiście nie jest to zgodne z gamutem branży kinematograficznej, ale nie o to chodzi w uzyskaniu najbardziej odpowiednich kolorów dla Twojego TV, na pewno nie w tym ustawieniu, w którym obraz ma być jak najładniejszy i realistyczny pod względem tonacji kolorów.) Balans bieli: Default (Nie zmieniamy tu niczego.) Gamma: (Ta opcja jest zawsze automatycznie wybierana.) Suwak gammy: -1 (Alternatywnie: 0, ale sądzę, że wszystkie panele Samsung’a mają standardowo zbyt wysoką gammę, prawdopodobnie 2.4, my chcemy uzyskać 2.2. Do tego samego wniosku doszedłem kilka lat temu kalibrując mój monitor tej samej firmy, musiałem obniżyć gammę i to niemało.) Tryb tylko RGB: Wyłączony (To jest opcja tylko do kalibracji, ale dobrze, że jest.) Przestrzeń kolorów: Oryginalna (NIE ustawiajcie tego na AUTO w przypadku tego ustawienia, bo wasze kolory staną się mdłe i niedosycone.) I pod powyższe ustawienia ustawiłem resztę wartości: Podświetlenie: 40 (Jest to standardowa wartość zalecona przez Samsung’a, jest świetna dla 80% przypadków osób, które korzystać będą z telewizora. W szczególności nadaje się do dziennego oglądania. Tą opcją też możesz zdowngrade’ować, czyli POPSUĆ swoje doznania jeśli posłuchasz kalibratorów, którzy radzą tą opcję ustawić na 20 albo i mniej, co jest idiotyczne. Alternatywnie: 30-50, zależnie od warunków w których korzystasz z TV.) Jasność: 0 (Alternatywnie: 1. Ta opcja także bardzo mocno zależy od warunków w których oglądasz telewizję. Z opcją 1 zyskasz zapewne jeszcze więcej szczegółów czerni, jednak ja wolę poświęcić je, tym bardziej, że mówimy tutaj o prawie niezauważalnej ilości szczegółów, na rzecz jeszcze głębszej czerni, gdyż cokolwiek powyżej zera wybiela nam naszą czerń absolutną. Zalecam opcję „0”, szczególnie jeśli używasz konsoli, PC, oraz dekodera satelitarnego. Dla bluray możesz dać „1”.) Kontrast: 43 (Alternatywnie: Dowolna wartość z przedziału 40-45. Z każdą z tych wartości będziesz miał wszystkie szczegóły bieli, ale im bliżej „40” jesteś, tym mniej szczegółów w kontraście kolorów (podkreślam - KOLORÓW, nie suchej bieli) tracisz, jednak wygaszasz sobie jasne elementy. Opcja 43 jest moim zdaniem najlepszym konsensusem.) Ostrość: 10 (Jest to idealna wartość pod ten TV. Z obecnymi TV Samsung wydaje się nie pozwala ludziom podsycić ostrość do tego stopnia, że pojawiają się artefakty, co potwierdziły screen testy, które wykonywałem pod tym kątem. Przy wartościach 0, oraz 1 wygląda na to, że nie tylko wyłączamy ostrość, ale powodujemy dodatkowe rozmycie ekranu. Pro-kalibratorzy zawsze radzą ustawić tą opcję właśnie na 0, co jest kolejnym dowodem na ich niewiedzę i totalne olanie przez nich narządu wzroku, który jest zawsze najlepszym narzędziem do testowania naszego odbiornika pod kątem obrazu. Nawet przy największej wartości – 20 – nie zauważyłem artefaktów, a progamy telewizyjne wręcz potrzebują dodatkowego processowania, dlatego wybieramy "10".) Kolor: 20 (Alternatywnie: 19-21. Gdy ta opcja przy powyższych ustawieniach jest na standardowym „25”, faktycznie tracimy szczegóły kolorów, a w zasadzie jednego – niebieskiego (i oczywiście tym samym wszystkich jego „potomków”). Kiedy jednak ustawimy ją na 20, przywracamy wszystko, co zabrała nam opcja Enhanced Contrast ustawiona na high, ale nadal pozostawiamy piękne, nasycone kolory. Możesz obniżyć jeszcze bardziej to ustawienie, na 17-18, aby uzyskać totalny realizm i w 100% ilość szczegółów, których i tak nie zauważysz, ale jak dla mnie to był już downgrade. Ustawienie tej opcji na 22-24 spowoduje, że kolory są jeszcze bardziej nasycone, ale moim zdaniem jest to już zbyt nierealistyczne, szczególnie, kiedy patrzymy na kolor skóry postaci w filmach. Zalecam 19-21.) Balans Z/C: 0 I to tyle. Myślę, że można bezpiecznie powiedzieć, że jest to ustawienie najbliższe temu, co nazwać możemy najlepszym ustawieniem pod ten TV, do większości zastosowań – świetny kontrast, detale z mikro-ilością utraconych danych, które zobaczycie dopiero pod przysłowiową lupą na dwóch porównanych obrazach obok siebie, które są moim zdaniem warte poświęcenia dla niebywałego obrazu – jakości, pięknych kolorów, faktycznie czarnych czerni, bieli która nie jest ani niebieska, ani żółta. Jeśli jednak jesteś maniakiem szczegółów i nie chcesz utracić ich w ogóle, zrób powyższe ustawienia i dokonaj tych zmian: kontrast na 42 z 43, kolor na 19 zamiast 20, jasność na 1 (lub nawet 2) i zapewniam Cię, nie utracisz już niczego, co potwierdzały profesjonalne plansze testowe, którymi sprawdzałem ilość szczegółów z tym ustawieniem. 2. True Cinema: Konfiguracja dla wszystkich kinomaniaków – zminimalizowane efekty post-procesujące, żółta biel, absolutnie największa ilość szczegółów, gamut Hollywood’zki, czyli to co uzyskałbyś przy profesjonalnej kalibracji w 95% i to, co widzieli twórcy filmów na swoich monitorach w trakcie ich produkcji. Tryb Obrazu: „Movie” AKA „Film” (Chyba nie ma pytań co do tego wyboru Ustawienia eksperckie: Czysty obraz cyfrowy: Wyłączony (Alternatywnie: Wysoki, jeśli oglądasz starszy film, który nie doczekał się remastera, czyli cokolwiek poniżej 720p.) Auto Motion Plus: Auto (Alternatywnie: Pozostaw to, co standardowo tryb filmu daje, czyli opcja „Użytkownika”, suwaki na 10 i 3 jeśli dobrze pamiętam, jeśli oczywiście lubisz brak płynności.) Local Dimming: Standard (Ponownie napiszę, że po prostu ufam twórcy tego panelu w tej sprawie, nigdy nie ustawiaj tego na „Niska”, a jeśli oglądasz baaaardzo ciemny film, przełącz na „Wysoki”.) Contrast Enhancer: Wyłączony (Tym razem na pewno chcemy mieć to wyłączone, w trybie kinowym nie chcemy mieć tego typu post-efektów.) Tryb HDR+: Wyłączony Tryb Film: Wyłączony (Standardowo ta opcja i tak jest wyłączona dla input’u większego niż 1080i. Dla niższych rozdzielczości można pokombinować z tą opcją ewentualnie.) Tonacja koloru: Ciepły 1 (Alternatywnie: Ciepły 2. Ta druga opcja rzekomo przybliża gamut panelu do standardu Hollywoodzkiego jeszcze bardziej (chyba korzystają oni z czegoś na modłę zmodyfikowanego AdobeRGB na Ekta Space), więc wybór należy do Ciebie, jeśli umiesz przetrwać totalnie żółtą biel, wybierz Ciepły 2. Jak dla mnie jednak, to jest już przesada i po prostu nie lubię tak obsikanego ekranu.) Balans bieli: Default (Nie zmieniamy tu niczego. W profesjonalnej kalibracji ta opcja zostałaby zmieniona, jednak my nie chcemy płacić za to, żeby obraz zmienił się o dodatkowe 2%.) Gamma: (Ta opcja jest zawsze automatycznie wybierana.) Suwak gammy: 0 (Alternatywnie: -1, gdyż jak pisałem wyżej, panele Samsung’a mają za wysoką gammę, jednak dla tego trybu spokojnie można to zostawić na standardowym 0.) Tryb tylko RGB: Wyłączony (To jest opcja tylko do kalibracji, ale dobrze, że jest.) Przestrzeń kolorów: Auto (Ustawienia w tym przypadku będą automatyczne dla trybu Movie, zależnie od tego, co TV dostaje na wejściu. Nie chcemy tutaj standardowej przestrzeni Samsunga.) I pod powyższe ustawienia ustawiłem resztę wartości: Podświetlenie: 40 (Jest to standardowa wartość zalecona przez Samsung’a, jest świetna dla 80% przypadków osób, które korzystać będą z telewizora. W szczególności nadaje się do dziennego oglądania. Tą opcją też możesz zdowngrade’ować, czyli POPSUĆ swoje doznania jeśli posłuchasz kalibratorów, którzy radzą tą opcję ustawić na 20 albo i mniej, co jest idiotyczne. Alternatywnie: 30-50, zależnie od warunków w których korzystasz z TV.) Jasność: 1 (Alternatywnie: 2. Przy wartości „1” praktycznie już nie tracisz żadnych widzialnych szczegółów w czerni, przy „dwójce” jesteś tego pewien na 110%, jednak przy tej drugiej opcji czernie absolutne stają się już trochę zauważalnie wymyte i szare. Polecam „1”.) Kontrast: 42 (Alternatywnie: Dowolna wartość z przedziału 40-45. W trybie Movie jest już nieco inaczej, przy wartościach bliskich 45 tracisz nieco szczegóły bieli, jednak biel absolutna jest jeszcze jaśniejsza na naszym telewizorze. Przy 40 zyskujesz jeszcze więcej detali kontrastu kolorów, jednak najbardziej optymalną wartością jest 42, ją też zalecam.) Ostrość: 5 (Alternatywnie: 1-4. Przy tak niskich wartościach obraz wysokiej jakości i tak nie zmieni się, natomiast oglądając jakiś starszy film będziemy potrzebowali ten efekt. Nie tracicie w ani jednym z tych przypadków szczegółów, nie pojawią wam się także artefakty. Absolutnie nie ustawiajcie na „0”, nawet na „1” bym nie dawał, „dwójka” minimum! Nie słuchajcie profesjonalnych kalibratorów.) Kolor: 25 (Standardowe i tym samym absolutnie idealne ustawienie tej opcji dla tej kalibracji. Na ekranie testowym nasycenia i balansu kolorów z niebieskim filtrem nie widziałem jakichkolwiek kwadracików migających, co oznacza, że to ustawienie jest optymalne, a odwzorowanie kolorów przez ten TV po tej kalibracji jest idealne w kwestii tego, co chcieliśmy uzyskać.) Balans Z/C: 0 (Jak wyżej.) Voila. Teraz w każdej chwili możesz zmieniać te ustawienia bardzo szybko, bo przecież zapisaliśmy je na dwóch osobnych pre-set’ach. Klikasz przycisk „home” na pilocie, przechodzisz w opcje wyboru trybu obrazu i przełączasz je według potrzeby. Pozostają jeszcze tylko ustawienia dla trybu gry i HDR, które jak ja rozumiem, w tym telewizorze uruchamiają swoje własne ustawienia, które można zmieniać. Jeśli się jednak mylę, to mnie poprawcie, jeśli mam rację, to postaram się zrobić także ustawienia pod te tryby. Najprawdopodobniej będą one po prostu modyfikacją pierwszego ustawienia – Standardowego. Zaznaczam, że nie wyrażam zgody na kopiowanie tego posta, jego części, czy samych ustawień gdziekolwiek indziej.
  8. 1 point
    Samsung ue49mu7002. Matryca co prawda 60hz ale do konsoli to dobry tv. Ewentualnie ue49nu8002.
  9. 1 point
    Przecież cennik jest dostępny dla wszystkich na https://skalibrujtv.pl/
  10. 1 point
    LG B7 65". Tak jak byłem przekonany do Oleda tak od początku wiedziałem, że sprzęt z takiej półki powinien dostać profesjonalne ustawienia. Oczywiście Skalibruj.pl. Chciałem mieć wrażenia kinowe i takie dostałem. Trochę się bałem tych ciepłych kolorów, tej tzw żółci ale jest ok. Kalibrację zrobiłem w największym pakiecie. Pod każdy tryb. Nawet tryb gry. A nie jestem graczem. Wszystko przełącza się automatycznie. Oprócz wyboru pod ciemne czy jasne pomieszczenie. Używam tylko pod jasne. Ciemne za ciemne dla mnie. Także ja podświetlenia oled nie zrobiłbym poniżej 50. Tv ze średniej półki bym nie kalibrował. Samemu bym ustawiał. [emoji3]
  11. 1 point
    Ty opisujesz takie sytuacje więc ja napisałem w ten sposób. Ja nie wiem co Ty wiesz. Ja wiem jak to wygląda bo mam taki tv. I po prostu się z tym nie zgadzam co Ci inni w MM czy gdzie indziej ludzie wmawiają. Wiem co to jest Oled i co to jest LCD. Wiem co daje jeden a czego nie daje drugi. I na odwrót. Chyba ponad pół roku kupowałem nowy tv. I nie było siły żebym nie wybrał oleda. Ale się nad nim tak nierozpływam. Bo to tylko tv. Bez urazy ale Ty już tak posłodziłeś tego Samsunga że jakbym teraz kupował nowy tv to chyba ze strachu bym go nie wybrał. Bo bym myślał że dla niego pracujesz.[emoji16] Ja Ci z całego serca gratuluję, że go masz i jesteś zadowolony z niego. Ale troszeczkę przesadzasz. Robiłeś tą kalibrację profesjonalną na nim?[emoji848]
  12. 1 point
    A czy ja gdzieś pisałem, że trzeba zjeżdżać z podświetleniem żeby uzyskać super czerń albo biel ????????? Co do czerni to wiem jak jest dobra, a moje wątpliwości budzi jedynie biel po tym co usłyszałem od sprzedawcy w MM jak i jego "prezentacji"... Nie przesądzam czy jest tak źle, że bym tego nie zaakceptował... Nie mam pojęcia... Natomiast po tym co napisał efel np o meczu hokeja czy mi mówił ten sprzedawca i pokazał tą planszę to zacząłem mieć wątpliwości... Wiem nawet jaki film wezmę na testy do OLEDa... Będzie to oczywiście "Fargo" - tam jest mnóstwo scen gdzie 75% i więcej wypełnia biel, zaraz potem pierwsze Lśnienie gdzie też jest sporo takich scen... Nikt dla relaksu nie ogląda białych plansz... Ale jak się jest w MM i zupełnie przypadkiem kierownik działu RTV na pytanie klienta co wybrać - QLEDa czy OLEDa włącza na dwóch stojących obok siebie TV zwykłą białą planszę i na jednym TVj widać coś imitującego biel, a na drugim prawdziwą biel to można zacząć się zastanawiać... Bardzo się cieszę, że tak zrządził los bo może zaślepiony takimi opiniami jak twoja znowu bym popełnił błąd... Ale ja niczego nie przesądzam... Jak kiedyś nadejdzie taki dzień, że pomyślę o OLEDzie będę to analizował... Być może pod koniec roku sobie kupię do sypialni jakiegoś OLEDa 55'' tak na próbę, zobaczymy... I chcę wam coś jeszcze powiedzieć - ja podobno nie dostrzegam wad w Q9FN, natomiast wy nie dostrzegacie wad w OLEDach... A i jeszcze jedno kolego Groszek - jak nie będziesz pisał mi merytorycznie tylko pisał jakieś ataki personalne, że nic do mnie nie dociera itp to masz ode mnie jak w banku dwie rzeczy: pierwsza dodanie do ignorowanych i zakończy się nasza dyskusja, druga: każdy twój post będzie nagradzany ode mnie sam wiesz czym...
  13. 1 point
    ----->>>>>> A dodatkowo powiem, że jak wtedy byłem w MM to sprzedawca dosłownie w panice wyłączył tą planszę na OLEDzie bo mówił o wypaleniu... Ja zrozumiałem, że chodzi o to wypalenie o którym wszyscy myślimy, ale jemu chodziło o spalenie ! Bo system ABL systemem, ale widocznie widział o czym mówi... W rezultacie na Q9FN na plansza była sobie spokojnie z 30 min, na OLEDdzie 5 min... Ja też oczywiście rozumiem jak mądrze napisał efel, że są systemy itd, ale jednak trzeba przyznać, że może coś być na rzeczy z bielami w OLEDach... Jak będę kolejny raz w sklepie specjalną uwagę właśnie zwrócę na biele... Bo ja wiem, że jak ktoś ogląda filmy na podświetleniu 30% to on nawet nie zauważa "intensywności" bieli, ja natomiast do tej grupy nie należę... Powiem tak - raz w życiu popełniłem błąd i zdałem się na forum w kwestii ekranu do proja... Każdy zalecał ekran matt grey, taki więc kupiłem... i o ile czernie były super to biele to dla mnie był KOSZMAR ! Na tyle wielki, że samemu od sufitu odmontowywałem tą ponad 2m bardzo ciężką listwę modląc się żeby mi się nie wyślizgnęła i nie uszkodziła sprzętu... Tak się złożyło, że nie miałem nikogo do pomocy, ale nie byłem w stanie oglądać filmów na tym "zalecanym" ekranie... Po wymianie na biały ekran, śnieg zaczął być biały, a nie szaro-biały, a białe chmury - białe... Tak więc takie właśnie były zalecenia wielu ekspertów, a na forach to z 95% ludzi tak polecało... A skąd się to wszystko bierze ? Ano z tego, że ludzie gonią za idealną czernią, zatracają wszystko inne, do tego oglądają filmy w przyciemnionych trybach... Czy to obiektywnie jest słuszne czy nie to osobna historia, ale mnie po prostu to nie odpowiada... W wątku o najnowszym OLEDzie jest kolega (pracownik MM), który podobnie myśli jak ja, ma taki sam stosunek do plazm i widać, że nadajemy na tych samych falach... Cieszę się, że są jeszcze inne takie osoby, ale zdecydowanie jesteśmy w mniejszości... To wszystko implikuje fakt, że to czym się zachwycają tłumy mnie niekoniecznie odpowiada... dlatego zanim kiedykolwiek kupię jakiegoś OLEDa bardzo, bardzo dokładnie przyjrzę się jasnym i bardzo jasnym scenom zarówno w filmach jak i sporcie, filmach przyrodniczych itd. Na pewno nie popełnię drugi raz tego samego błędu, żeby z automatu uznać, że to co dobre dla innych jest również dobre dla mnie...
  14. 1 point
    Infuse tez zapowiadają Atmosa w wersji nr 6 aplikacji, ktora ma sie niebawem ukazac.
  15. 1 point
    Generalnie NAS fajna sprawa. Polecam. W polaczeniu z Oppo czy ATV + infuse działa bardzo dobrze, jak do tego dodamy magazyn danych, serwer backupowy, centrum multimedialne, monitoring, dekodowanie / odtwarzanie to robi sie calkiem fajna funkcjonalnosc. Tutaj fajnie w prostych slowach opisali podstawowe funkcje: https://view.publitas.com/qnap-1/qnap_book_-pl/page/1 Zwrocilbym uwage, zeby nie bylo za malo ramu - 2GB ram to wg mnie troche malo oraz procesor w miare szybki, ale zalezy też do jakich zastosowań.
  16. 1 point
    Żadna łatka do tej pory ustawień nie psuła. O co konkretnie chodzi?
  17. 1 point
    Każdy producent wstępnie kalibruje swój sprzęt pod określoną paletę barw. W przypadku korzystania ze sprzętów tej samej marki taka kalibracja jest bardziej zbieżna z założeniami. Czyli czerwony jest czerwony, zielony jest zielony i niebieski jest niebieski. W przypadku TV innej marki kolory podstawowe mogą mieć dziwne zafarby, a to przełoży się na pozostałe odcienie. W moim przypadku zdjęcia wykonane kilka lat temu kompaktem Samsunga na monitorze bez kalibracji oraz TV Panasonica wyświetlane były ładnie ale... czerwony wpadał w pomarańcz, zielony i niebieski były lekko ocieplone. W przypadku wyświetlenia tych samych zdjęć na TV Samsunga wszystko wracało do normy. Oczywiście można zrobić kalibrację TV ale... wówczas wyświetlacz będzie skalibrowany pod paletę REC 709, a konsola będzie pracowała na swojej palecie barw. W efekcie przekłamania w kolorze i kontraście gier będą się pojawiać. W przypadku podpięcia PS4 pod TV Sonego całość zaczyna ze sobą prawidłowo współpracować na zasadzie "out of box". W przypadku Samsunga... czasem potrafią dziać się dziwne rzeczy z obrazem. Co ciekawe, wymiana oryginalnego kabla HDMI, który dostarczony był z konsolą na inny zgodny ze standardem HDMI 2.0 najczęściej pomaga w rozwiązaniu problemu. Żeby było śmieszniej - na oryginalnym kablu i XF9005 PS4 szła bez problemu. W moim odczuciu potwierdza to fakt bardzo wysokiej czułości Samsunga na jakość przesyłanego materiału. Co do wspomnianej przeze mnie zgodności kolorystycznej: XF9005 nieco ładniej nasycał barwy i sprawniej operował kontrastem przy współpracy z PS4, w przypadku Xbox One X sytuacja zmieniała się na korzyść Samsunga, co zresztą jest logiczne, bo MS i Samsung w momencie wydania XOX ogłosiły współpracę strategiczną, czego pokłosiem były telewizory z 2018 r. Nie oznacza to, że różnice były jakieś piorunujące i nie do poprawienia w menu TV ale.... jeżeli porównamy na zasadzie "resecie do ustawień fabrycznych" to sytuacja była taka jak powyżej. Co do PS5 - w związku z tym, że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że konsola będzie miała natywne 4K 60FPS to... Samsung znów może zacząć kaprysić z kablami, bo taki sygnał będzie wymagał już praktycznie pełnej przepustowości standardu HDMI 2.0. Teraz musiałbyś sobie odpowiedzieć czy oczekujesz wysokiej jakości obrazu po wyjęciu z pudełka, bez kalibracji, czy będziesz jednak płacił za skalibrowanie ekranu? W pierwszej opcji naprawdę wybierz Sonego, w drugim faktycznie zastanów się nad Samsungiem. Problem będzie taki, że obecne serie będą dostępne w sklepach jeszcze gdzieś tak do końca wakacji, a od marca wejdą nowe modele, które mogą zupełnie namieszać na rynku. Jeżeli wytrzymasz do czerwca - lipca to bardzo poważnie przyglądaj się testom nowych serii: Samsunga RU80xx, Sony XG85xx, XG90xx oraz mojemu osobistemu, czarnemu koniowi, Panasonic TX-50GX820/810 (ten producent wraca do matryc VA, dlatego będzie warto obserwować te serie. Oczywiście nie oznacza to, że zakup przecenianych, w tym momencie, serii z zeszłego roku to błąd - one będą baaaardzo atrakcyjne cenowo. Nie zdziwię się, jeżeli w przed Świętami Wielkanocnymi w niektórych elektromarketach KD49FX8596 czy UE55NU8042/52/72 będzie dostępny poniżej 3000 zł, a to naprawdę bardzo dobre oferty. W praktyce zakup telewizora można odwlekać w nieskończoność, bo już za chwileczkę, już za momencik... W rzeczywistości, w pewnej chwili podejmujesz decyzję i... już. U mnie żona jest fanką Samsunga, co oznacza, że o ile dla mnie osobiście problemy z Androidem były by do przeżycia (Kodi mogę zainstalować na Xbox One X i z jego poziomu oglądać np. HBO Go, a Netflix w XOX ma własną aplikację), o tyle na moją żonę wszelkie problemy z softem działają "jak płachta na byka". W efekcie mając do wyboru 2 zbliżone TV wybrałem ten, który był mniej problematyczny. Moja ocena Samsunga UE55NU8072 jest subiektywna, co oznacza, że przekazuje własne odczucia - nie zmienia to faktu: to nie jest zły telewizor, tym bardziej, jeżeli weźmiemy pod uwagę jego obecną cenę ale od Achów, i Ochów, które przewijają się w testach, byłbym daleki. Sony też ma swoje wady - dla mnie to pewna nieprzewidywalność Android TV, jednak skupiając się na obrazie: Sony jest bardziej uniwersalny, Sony lepiej współpracuje z innymi urządzeniami tej samej marki. Opcjonalnie kup w sklepie internetowym - nie wyrzucaj pudełka, staraj się rozpakować maksymalnie delikatnie, jeżeli nie będziesz zadowolony, masz 14 dni na zwrot towaru. Co ważne, w przypadku Euro.com.pl oraz MediaMarkt towar możesz zamówić przez internet, przywiezie Ci go dostawca, a zwrócić możesz do wybranego sklepu stacjonarnego. Z tego co wiem to również Komputronik nie robi większych problemów z wymianą TV na inny model. Jeżeli zdecydujesz się na Samsunga to sprawdzaj oferty w stacjonarnych Samsung Storach (o ile masz takie gdzieś w okolicy). Potrafią mieć fajne promocje cenowe połączone dodatkowo z gratisową 5-letnią gwarancją. Podobnie w Sony Center.
  18. 1 point
    Różnie, żonka raz nie wierzyła więc powiedziała "dawaj mtv" i oczywiście "dał"
  19. 1 point
    U mnie to samo, czyli wszystko dobrze. Sporo meczów oglądam i piłka nie znika. Przy skokach narciarskich na upartego raz widziałem 4 narty, ale wylączyłem Tru Motion i problem zniknął. Nie wiem skąd mity o ciemnych oledach się biorą, ja mam bardzo nasłoneczniony salon (jakieś 5 metrów okien po stronie zachodniej) i ogląda się dobrze. Może trafiłem taki egzemplarz. Chyba jednak nie, bo większość tu piszących użytkowników ma oświetlenie oled obniżone sporo poniżej 100.
  20. 1 point
    Akurat z UE55NU8042 to raczej porównywał bym mniejszy model KD-49XF8596 (ta wersja ma matrycę VA 120Hz ale już model 55XF8596 ma IPSa). Co do tych ochów i achów to podejdź sceptycznie. W sklepie trudno sprawdzić jakość TV (inne oświetlenie, a i ustawienia raczej mocno rozregulowane). W innym wątku na tym forum masz moją opinię nt. chwalonego wszędzie UE55NU8072. Z pewnością nie jest to zły telewizor ale do achów i ochów mi daleko. Dziś - z pełną świadomością tego co piszę - jako bardziej uniwersalny, będę polecał Sony KD-49XF8596 (fakt jest mniejszym ekranem) jest nieco bardziej uniwersalny, bo - w przeciwieństwie do Samsunga - nie jest tak wymagający co do jakości sygnału wejściowego. Przy podanej przez Ciebie odległości (1 - 1,3 m) to nawet 49'' będzie sprawdzał się rewelacyjnie.
  21. 1 point
    Fanem Samsunga nie jestem i w powyższym poście starałem się obiektywnie napisać swoje wrażenia. Dosadniej mogę określić to tak: seria NU80xx jest przereklamowana, wymaga bardzo dobrej jakości sygnału lub włączenia sporej ilości "ulepszaczy" obrazu dla sygnału o słabej jakości. Przy sygnale o zbliżonej jakości obraz natywny (czyt. po wyłączeniu auto motion, filtórw obrazu cyfrowego itp) lepszy jest w Sonym. Uwaga nie piszę tutaj o kolorach, kontrastach czy czerniach. Bardziej chodzi o kafelkowanie obrazu, jego ziarnistość itp. Ot, wczoraj wieczorem oglądałem na swoim nowym nabytku Ojca chrzestnego w FullHD z HBO Go. Przy ustawieniach zalecanych na forum oraz w teście wyszła masakra. Ponieważ, wiem o tym, że mój dostawca internetu miewa problemy z jakością łącza, więc założyłem, że "skacze" birate i to negatywnie wpływa na jakość. Początkowe ustawienia: Podświetlenie: 15 Jasność: 0 Kontrast: 40 Kolor: 25 Ostrość: 0 Czysty obraz cyfrowy: wyłączony Płynność ruchu: wyłączona Local dimming: niski Przy tych ustawieniach obraz był lekko nieostry, czernie były bardzo mocne, wręcz gubiły szczegóły (np. zamiast widocznej poły marynarki była czarna plama). Nie ukrywam, że nie lubię "mydła" więc podciągnąłem delikatnie ostrość (do 3). Efekt? Obraz nieco ostrzejszy ale... pojawiło się wyraźne ziarno (obraz przypominał zdjęcia wykonane na negatywie ISO 1600 - nie mylić ze zdjęciami cyfrowymi). Ok, do przeżycia ale nadal nie ma szczegółów w czerniach... Podciągnąłem jasność do +3... Nooo... jest prawie ok. ale zwiększyła się ziarnistość obrazu... Hmm... zmniejszyłem ostrość... nadal nie to. Po 30 minutach kombinowania skończyło się na: Podświetlenie: 30 Jasność: 0 Kontrast: 40 Kolor: 25 Ostrość: 3 Czysty obraz cyfrowy: auto* Płynność ruchu: włączona, redukcja rozmycia 10, redukcja drgań 3 Local dimming: niski * miałem dziwne wrażenie, że układ telewizora przy ustawieniu auto "uczył się" filmu, o ile przez pierwsze ok. 5 min po włączeniu efekt był... irytujący to wraz z upływem czasu stawał się coraz bardziej "przezroczysty" przy jednoczesnym usunięciu ziarna oraz nieznacznej poprawie ogólnej ostrości obrazu. W przypadku ręcznego ustawienia na "niski" zdecydowanie słabszy efekt. Po zakończeniu pierwszego seansu włączyłem Netflix i Marco Polo (materiał w natywnym 4K z HDR) i... efekt Wow... ale tu uwaga - przy HDR nie warto zaniżać podświetlania matrycy poniżej 40... pogarsza to obraz. Co do sygnałów o słabszej rozdzielczości to... cóż... skalowanie w tym TV działa... ale jego jakość to tragedia. Tak, wiem, kupowanie 55'' 4K i oglądanie sygnału SD? No cóż, tak się składa, że w przypadku sygnału z kablówek, że o sygnale DVB-T nie wspomnę, rozdzielczość odbieranego sygnału to ok. 576i, może TVP1 HD i TVP2 HD są nadawane jeszcze w przyzwoitej jakości... Osobiście korzystam z Cyfrowego Polsatu w module CAM i... tu jest na szczęście nieźle. Kanały HD wyświetlają się naprawdę ok. Niestety nie wiem, jak może to wyglądać w przypadku zewnętrznego dekodera (a mogą być tutaj różnice). Wspomniałem, że widziałem obraz z Sonego 55XF9005 i jeszcze raz napiszę: skalowanie z niższej rozdzielczości działa w Sonym lepiej. Podkreślam nie skupiam się na: kolorach, kontrastach i czerniach, chodzi mi tutaj o pojawiające się kwadraty i utratę przejść barw w przypadku słabej jakości sygnału. Tutaj nawet najlepsza matryca nie pomoże, bo za to odpowiada procesor i oprogramowanie, a to najwidoczniej w Sony jest lepsze. Wracając od kolorów, czerni itd. Te parametry można skalibrować. Procesora wymienić się nie da. Oprogramowania odpowiadającego za upscalling też nie zmienisz na inne (choć tu można się ratować dobrej klasy tunerami zewnętrznymi). Autorze wątku - o ile nie boisz się "grzebania" w systemie i czasowej ograniczonej dostępności niektórych aplikacji, a zależy Ci na jak najlepszym obrazie TV to bierz Sony i się nie zastanawiaj. Dodatkowo, jak zauważył @LV426 TV Sony bardzo ładnie zintegruje Ci się z konsolą (co więcej obydwa urządzenia będą pracowały na tej samej palecie barw). Jeżeli dodatkowo posiadasz aparat Sony lub jakiś inny sprzęt tej marki to też fajnie całość zgra się nawet bez kalibracji.
  22. 1 point
    Hmm... w tym segmencie cenowym to HDR będzie mocno "umowny". Mocną stroną wspomnianego wyżej Panasonica będzie odwzorowanie barw ale wieczorem czerń będzie słabsza niż w Samsungu. Słabsza czerń przełoży się na kontrast. Z drugiej strony Panasonic zaoferuje lepszy obraz "pod kątem" oraz - w moim odczuciu - nieco lepsze algorytmy skalowania obrazu z niższych rozdzielczości. Co ważne - jeżeli zdecydujesz się na Samsunga to aby zobaczyć faktyczne możliwości telewizora będziesz musiał mu podać sygnał dobrej jakości, niestety przy sygnale SD lub sygnale o niskim birate (np. Netflix przy słabym łączu lub telewizja kablowa po IP) bez mocnego wygładzania się nie obejdzie, a to z kolei wpłynie na ogólną ostrość obrazu. W tym przypadku zdecydowanie lepiej poradzi sobie Panasonic. Reasumując Samsung da Ci lepszy obraz z konsoli - kontrast przełoży się na kolory, w przypadku odtwarzania bluray'a również będzie dobrze. Jednak w przypadku sygnału telewizyjnego nieco lepiej wypadnie Panasonic, który z kolei nieco słabiej wyświetli obraz z konsoli, choć już przy filmach z blurey'a będzie miał lepsze kolory (o ile na Samsungu nie zrobisz kalibracji). W efekcie sam musisz wybrać - niestety podany pułap cenowy to znaczne kompromisy. Z drugiej strony w salonie mam Samsunga UE49KU6450 z 2016 r. i naprawdę daje radę, a jakościowo obraz powinien być zbliżony na tym UE49NU7452, choć - tak jak pisałem - cudów po HDR się nie spodziewaj, ot jest nieco więcej szczegółów w cieniach i jasnych światłach ale porównując z UE55NU8072... starszy model pod tym względem wypada blado. Powiem tak - jeszcze pół roku temu - jako ekran do PS4, w tym segmencie cenowym, polecałbym polecał bym KDL-49WE660, który mimo, że tylko FullHD prawidłowo rozpoznawał sygnał HDR podany z PS4. Jakością obrazu, w swojej półce, mógł śmiało wygrywać z konkurencją 4K. Niestety, obecnie model ten jest dostępny tylko z ekspozycji, a to oznacza, że matryca ma już jakiś przebieg. Nie potrafię Ci napisać jak to sprawdzić w Sony. Z drugiej strony możesz próbować w ME negocjować, żeby do TV z ekspozycji dali Ci ichniejsze ubezpieczenie w cenie TV. Oczywiście w wyższym segmencie cenowym polecam bądź Samsunga NU8002 badź KD-49XF8596. Niestety modele te zdecydowanie przekraczają zadany budżet.
  23. 1 point
    Witam. "mimo, że nie widzimy detali to podświadomie je „czujemy” Bardzo to metafizyczno/teologiczne 🙂
  24. 0 points
  25. 0 points
    Stelvio ja po prostu jestem ze swojego bardzo zadowolony. Te ciemne detale w czerniach w włączonym Contrast Enhancer, w trybach dynamicznym i naturalnym może być można było poprawić, a może nie, bo by było to kosztem kontrastu, sam nie wiem... A oprócz tego nie widzę jakiś wad... Ale też prawda jest taka, że gołym okiem przy tak topowych TV to naprawdę ciężko coś dostrzec, albo ja mam małe wymagania bo ani DSE ani bloomingu nie widzę... Natomiast w OLEDzie po prostu widać gołym okiem jak taka biała plansza wygląda i dlatego napisałem ten post. Bo myślę, że nawet posiadacze OLEDów nie mieli by nic przeciwko temu, żeby taka plansza tak wyglądała jak na LCD, o jasności w HDR nie wspominając... Natomiast to są takie moje rozważania, teoretyczne, bo OLEDa nie testuję na co dzień więc nie należy tego traktować w kategoriach jakiś autorytarnych wypowiedzi bo sam ich tak nie traktuję... Mogę się wypowiadać o swoim sprzęcie bo tu już coś wiem. Kalibracji jeszcze nie robiłem bo nie wiem czy to będzie dla mnie dobra rzecz. Przyciemniony jak na moje standardy obraz w tonacji ciepły 2 jakoś mnie odrzuca... Jak po pół roku oglądania będę miał wątpliwości co do jakości obrazu zrobię kalibrację... A jaki Ty masz TV ? Jakiegoś OLEDa ?
  26. 0 points
    jasne w plazmach tez było przesuniecie pikseli w celu eliminacji wypaleń ale nie aż tak ,nie usprawiedliwiaj producenta albo błedu oprogamowania. a tak sobie a muzom czemu przesunięcie w takim razie nie obejmuje połowy obrazu bo czemu nie klient łyknie wszystko
  27. 0 points
    Zgadza sie, tylko tu pytanie czy są jeszcze w stanie zrobić duży krok ? Razem z Panasonikiem są w odwrocie od dobrych kilku lat.
  28. 0 points
  29. 0 points
  30. 0 points
    @PoloMarek To w tym układzie zrobiłbym dokładnie tak jak radzi @darekgra i dopłaciłbym do jakiejś listwy z subem . Podejrzewam, że w cenie 2 k znajdziesz bez problemu lepiej grający soundbar. Wydaje mi się nawet, że całkiem niedawno widziałem na hdtv ogłoszenie z używanym soundbarem Focal Dimension (cały kpl.) w cenie coś około 1.5tyś Audio to jest dopiero ciekawy temat. Każdy ma inne oczekiwania. Jednemu wystarczą głośniki w tv a drugiemu klocki za setki tysięcy pln. Totalne wariactwo!
  31. 0 points
    @PoloMarek możliwość zwrotu to w gruncie rzeczy najłatwiejszy sposób. Wg mnie głośniki w FZ800 zaskakująco dobrze dają radę. Myślałem, ze będzie gorzej. Korzystam z nich przy oglądaniu tv, dokumentów na Netflixie, czy do luźnego oglądania filmów. Przy oglądaniu "na serio" korzystam z zewnętrznego nagłośnienia (stacjonarny sprzęt).
  32. 0 points
    U mnie raz był zwrot gotówki, który mimo schodków z utratą wartości był bardziej opłacalny niż sprzedaż kilkuletniego tv w bardzo dobrym stanie. No i raz naprawa warta ~ 2-3tyś (sprawdzone w niezależnych serwisach) która pewnie była droższa niż ówczesna wartość tego tv (oczywiście nieuszkodzonego). Z pralką miałem podobnie, okazało się że w tym modelu łożysko trzeba wymienić razem z bębnem, co normalnie skutkowałoby olaniem tematu i zakupem nowego urządzenia . Statystycznie większe szanse są, że nie skorzystamy u mnie to jednak nie działa Jednak tyle się słyszy o skrócanym cyklu życia produktu, cynie bezołowiowej, itp. Może coś w tym jest? Jest tak jak pisze Kmicic13 - ile ludzi tyle opinii.
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...